«Η εμπειρία μου όταν ανέλαβα υπουργός Παιδείας είναι ότι ένας φίλος μου ζωγράφος, μου είπε ότι το παιδί του το ανιψάκι του, φιλοξένησε ένα γερμανάκι. Εγώ δεν ήξερα ότι γίνονται ανταλλαγές και μαθητών. Και το γερμανάκι φρικάρισε όταν είδε τι κάνει το δικό μας παιδί. Δηλαδή να γυρίζει από το σχολείο και μέχρι τις εννιά το βράδυ να έχει διάβασμα και είπε ότι “εμείς δεν τα κάνουμε αυτά, εμείς έχουμε λιγότερη δουλειά”, αλλά πιο παραγωγική».

Τα παραπάνω λόγια είπε σήμερα υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδος και υπογράμμισε: «Το να έχεις 18 μαθήματα στο δημοτικό, είναι απόδειξη ότι είσαι για το τρελοκομείο, είναι απόδειξη ότι για κάποιον άλλον δουλεύεις, όχι για τα παιδιά».

Μέσα στο μήνα θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, και το νέο όργανο, τοΣυμβούλιο των πρώην Υπουργών Παιδείας.

Το βασικό του θέμα θα είναι οι αλλαγές στο δημοτικό. Το δημοτικό που διαμορφώνει τους Έλληνες.

Κατά βάση η φιλοσοφία της πρότασης που θα κάνω είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί.

Θα εισηγηθούμε στη Βουλή, μετά από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Έλληνες. Καμία άλλη αλλαγή, ούτε είμαι ματαιόδοξος ούτε χρειάζομαι αυτές τις αλλαγές για να γίνω ακουστός. Ο«Νόμος», λέει, «του τάδε». Και τι έγινε που τον έκανες το νόμο; Αφού ποτέ δεν εφαρμόστηκε και ο άλλος τον άλλαξε. Εμείς, τέσσερις Υπουργοί Υγείας, εγώ που το ξεκίνησα με τον ΕΟΠΥΥ, ο Λυκουρέτζος, ο Γεωργιάδης, ο Βορίδης, παρουσιάσαμε το αποτέλεσμα μιας πολιτικής που τέσσερα χρόνια εφαρμόστηκε.

Εγώ την εισήγαγα, οι συνάδελφοι την κράτησαν και τη βελτίωσαν και πήραμε λεφτά πίσω από τον ιδιωτικό τομέα που έκλεβε τα ασφαλιστικά ταμεία. Και κάναμε συνέντευξη τύπου και οι τέσσερις την προηγούμενη εβδομάδα.

Θα είμαι πιστεύω στην ευχάριστη θέση με τους δύο-τρεις προκατόχους μου να κάνουμε έναν απολογισμό για το νόμο του 2011 για τα πανεπιστήμια, δε θα τον αλλάξω, δε θα τον πειράξω. Άρα όχι ματαιοδοξίες αλλά μια προσπάθεια να είμαστε λίγο χρήσιμοι.

Για το Θέμα των παιδόφιλων στον χώρο της εκπαίδευσης ο κ. Λοβέρδος τόνισε τα εξής:

Η Βουλή την Τετάρτη συζητάει με τον κ. Σφακιανάκη το θέμα της παιδοφιλίας από εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Διώξαμε άλλους πέντε προχθές κι αυτή η δράση πως προχωράει; ΄Ήταν μια δική μου πρωτοβουλία. Όσο είμαι εγώ δεν ξαναγυρίζουν.

Συνεργάστηκα με τον κ. Σφακιανάκη και με τον κ. Κικίλια για να μπορέσω να το κάνω. Και τη δική μου αποφασιστικότητα, την οποία η Βουλή στήριξε, να μην επιτρέπουμε αυτό το φαινόμενο να υπάρχει στα σχολεία. Δεν μπορεί εσύ που το έχεις αυτό να γυρίζεις πίσω και να λες “εγώ τιμωρήθηκα 30 μήνες, αυτή είναι η τελευταία περίπτωση, τώρα να γυρίσω”. Δε θα γυρίσεις.

Η έρευνα συνεχίζεται. Έχω απευθυνθεί σε όλες τις Εισαγγελίες της χώρας και οι Εισαγγελίες προς τιμήν τους με ενημερώνουν αμέσως. Βέβαια έπονται κι άλλοι αλλά δεν δίνουμε τα ονόματά τους γιατί προσβάλλουμε τα προσωπικά τους δεδομένα.

Αλλά με τα παιδιά των Ελλήνων και των Ελληνίδων, τα παιδάκια που είναι στο σχολείο δεν μπορούν να έχουν καμιά επαφή. Την Τετάρτη έρχεται ο κ. Σφακιανάκης να παρουσιάσει το πρόγραμμα στη Βουλή, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Για τα περιστατικά ασιτίας παιδιών που καταγράφηκαν πρόσφατα, ο υπουργός Παιδείας τόνισε τα εξής:

Πράγματι αυτό το πρόβλημα που είναι γενικότερο γιατί είναι η φτώχια στην οικογένεια, δεν είναι εντοπισμένο στο σχολείο, έρχεται στο σχολείο από την οικογένεια που δε μπορεί, προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε με προγράμματα.

Υπήρξε ένα πρόγραμμα πάρα πολύ αποδοτικό με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Νιάρχου αλλά πρέπει φέτος να το τροφοδοτήσουμε εμείς με χρήματα και αναζητούμε χρήματα από το πολύ μικρό μας βαλάντιο του ΕΣΠΑ, γιατί μια σειρά από χρήματα τα δώσαμε για να πληρώσουμε αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους.

Από ένα πάρα πολύ μικρό βαλάντιο προσπαθούμε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά και μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα προσπαθήσουμε να επαναλάβουμε αυτό το πρόγραμμα, που δεν είναι βέβαια καθολικό, αλλά αφορά εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά κι έτσι τουλάχιστον στο μέτρο των δυνάμεών μας να ανταποκριθούμε σε αυτό το τεράστιο θέμα που θέτετε.