Οι αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά συνεδριάσεων που στόχο έχουν να βρεθεί «κοινός τόπος» μεταξύ των κομμάτων, ώστε να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του τριετούς πλάνου για την Παιδεία.

Στην πρώτη συνεδρίαση θα συζητηθούν τα κοινοβουλευτικώς προβλεπόμενα για τις επόμενες συνεδριάσεις και οι βουλευτές που απαρτίζουν την Επιτροπή θα συζητήσουν στη βάση μιας πιο συνοπτικής έκδοσης του πορίσματος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Πυρήνας της πρότασης είναι η ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας» μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων.

Υπενθυμίζεται ότι προτείνεται κοινός κορμός στην Α’ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β’ και Γ’ τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες. Παράλληλα, προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α’ Λυκείου, και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ενδιαφέροντα των μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β’ Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στη Γ’ Λυκείου.