Τα αυστηρά πλαίσια που έχουν τεθεί για προσλήψεις μονίμων στο Δημόσιο επικαλείται ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο αίτημα της ηγεσίας του υπ. Παιδείας για άρση της αναλογίας 1 προς 10 και για πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών .

Την άρση της αναλογίας 1 προς 10 ώστε να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών ζητά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αρνείται να προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση, επικαλούμενο τα αυστηρά πλαίσια που έχουν τεθεί για προσλήψεις μονίμων στο Δημόσιο.

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε σήμερα πως το υπουργείο του «ανταποκρίθηκε στα αιτήματα του υπουργείου Παιδείας, έτσι ώστε από την προσωρινή λύση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς». Ο υπουργός αναγνωρίζει πως «χρειάζεται ένας πιο ουσιαστικός μακροπρόθεσμος και μακροχρόνιος σχεδιασμός για την καλύτερη δυνατή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της Παιδείας», ωστόσο υπενθυμίζει πως «έχουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και δασκάλων σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενδεχομένως να επιδέχεται καλύτερης διαχείρισης το ανθρώπινο δυναμικό της Παιδείας».

Ο κ. Μητσοτάκης υπογραμμίζει το στενό πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αναφορικά με το ενδεχόμενο περαιτέρω προσλήψεων. «Να τονίσω πάντα ότι μέχρι και το 2015 έχουμε αυστηρά πλαίσια ως προς τον αριθμό των μόνιμων προσλήψεων που μπορούμε να κάνουμε, τα οποία σίγουρα και δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Επιμένει το υπουργείο Παιδείας

Το αίτημα για άρση της αναλογίας, μία πρόσληψη για κάθε δέκα συνταξιοδοτήσεις, επανέφερε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έτσι ώστε να προσληφθεί ικανός αριθμός εκπαιδευτικών με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

«Ζητήσαμε την άρση του 1 προς 10 για να προχωρήσουμε άμεσα σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 15.000 εκπαιδευτικών», τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ. «Είμαστε σε έναν φαύλο κύκλο τον οποίο θα σπάσουμε μόνο εάν βγούμε από το ένα προς δέκα και αυτό γίνεται με συντονισμό με τον κ. Μητσοτάκη κι όχι με αντιπαράθεση και μάλιστα φέτος πήραμε 15 χιλιάδες αναπληρωτές, 2 χιλιάδες από τον τακτικό προϋπολογισμό, 3 χιλιάδες από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Και λέω τώρα, ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων είναι για άλλα πράγματα, δεν είναι γι΄αυτά».

Στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη ΝΕΡΙΤ: «Αυτό που σήμερα προσπαθούμε να διαχειριστούμε είναι τα μεγάλα κενά. Από το 2008 που έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός ΑΣΕΠ δεν έγινε ξανά διαγωνισμός για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Από το 2009 έως τώρα, δεν έχουν γίνει προσλήψεις εκπαιδευτικών. Με μέσο όρο 6.000- 6.500 αποχωρήσεις που έχουμε κάθε χρόνο λόγω συνταξιοδότησης, δημιουργείται ένα μεγάλο κενό. Εμείς σαν υπουργείο έχουμε κάνει τις κινήσεις μας, ήδη από χθες με επίσημο τρόπο ο ίδιος ο υπουργός έθεσε δύο μεγάλα θέματα: Πρώτον, την κατάργηση της υποχρέωσης του 1 προς 10 με δεδομένο ότι στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα είναι 1 προς 5. Δεύτερον να μας δοθεί η άδεια από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, να προβούμε σε προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, μέσω των προβλεπόμενων διαδικασιών».