«Η εκπαίδευση και η παιδεία απαιτεί μια συνεχή μεταρρύθμιση. Συνεχώς αντιμετωπίζουμε όλα τα ζητήματα και προσπαθούμε να βρούμε καινούργιες λύσεις και να δώσουμε καινούργιες κατευθύνσεις, όπως συνέβη με τη Μαθητεία του ΕΠΑΛ.» δηλώνει στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, κ. Παναγιώτης Κεραμάρης.

Χαρακτηρίζει αυτή τη δυνατότητα, της μαθητείας, ως ένα μεγάλο βήμα που χρόνια το περίμενε η Επαγγελματική Εκπαίδευση της Δευτεροβάθμιας της χώρας μας
«Κάθε αρχή και δύσκολη.» σχολιάζει για τον τρόπο υλοποίησης αυτού του «βήματος», καθώς το πρόγραμμα ουσιαστικά ξεκίνησε στη μέση της χρονιάς. «Υπήρξε ωστόσο αποδοχή από την πλευρά των μαθητών των ΕΠΑΛ. Αλλά και ενδιαφέρον τόσο από τους δημόσιους φορείς, όσο και από τον Ιδιωτικό Τομέα να συνεργαστούν μαζί τους.»
Όσον αφορά στην πληθυσμιακή σύνθεση των μαθητών των ΕΠΑΛ ο κος Κεραμάρης κάνει λόγο για έναν παρεξηγημένο χώρο. Η προσπάθεια δε του Υπουργείου είναι να αναβαθμίσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση. «Δεν μπορεί σε όλο τον κόσμο τα ποσοστά των μαθητών που είναι στην Επαγγελματική Εκπαίδευση να είναι πολύ πιο υψηλά από ότι στην Ελλάδα. Άρα, δεν είναι οι κακοί μαθητές που θα πάνε στην Τεχνική Εκπαίδευση γιατί αυτό έχει περάσει λανθασμένα στην Ελληνική Κοινωνία. Απεναντίας είναι μαθητές που έχουν ιδιαίτερες κλήσεις σε τεχνικά επαγγέλματα κι αυτούς θα πρέπει να τους βοηθήσουμε με την αναβάθμιση του Σχολείου. Θα το πετύχουμε δημιουργώντας καινούργιους τομείς, καινούργιες ειδικότητες, καλύπτοντας τα κενά.» υποστηρίζει.

Πρόβλημα που υπάρχει η σχολική διαρροή

Κληθείς να σχολιάσει το θέμα της σχολικής διαρροής ο κος Κεραμάρης υποστηρίζει ότι το πρόβλημα εστιάζεται ιδιαίτερα σε κάποιες πληθυσμιακές ομάδες, όπως είναι οι ΡΟΜΑ. «Αναγκάζονται να ταξιδεύουν για να βρουν δουλειά. Αλλάζουν συχνά τόπο κατοικίας. Θα πρέπει να ενημερώσουμε τις οικογένειές τους, να συζητήσουμε μαζί τους, ώστε να καταλάβουν την αξία της εκπαίδευσης. Εμείς κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να είναι τα παιδιά στο σχολείο δείχνοντας κατανόηση. » σημειώνει υποσχόμενος ότι η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί.