Αξιότιμοι κύριοι,

Τις τελευταίες μέρες πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για το Νέο Γενικό Λύκειο και το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Το τελευταίο τετράμηνο κυκλοφόρησαν στον τύπο σχέδια για τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών και των δύο τύπων Λυκείων. Μάλιστα την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου κυκλοφόρησε η «τελευταία έκδοση» αυτών των προγραμμάτων.

Ακούγαμε ότι θα ήταν σύγχρονα και θα κάλυπταν τις ανάγκες των μαθητών.

Με μεγάλη μας έκπληξη όμως διαπιστώσαμε ότι στο νέο «σύγχρονο» λύκειο απουσιάζει η Πληροφορική ως μάθημα γενικής Παιδείας. Ναι διαβάσατε καλά, απουσιάζει η επιστήμη της Πληροφορικής. Στις αρχές του 21ου αιώνα όπου σχεδόν τα πάντα (εργασία, επικοινωνία, ενημέρωση, εκπαίδευση, διακυβέρνηση) γίνονται ηλεκτρονικά και η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκεται συνεχώς δίπλα μας, η επιστήμη της Πληροφορικής απουσιάζει από το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο.

Ελπίζω και εύχομαι να είναι απλώς ένα λάθος ή κάτι που δεν το κατανόησαν σωστά οι δημοσιογράφοι. Στην περίπτωση όμως που αυτό δεν συμβαίνει μια και όπως λέει ο σοφός λαός μας δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά θέλω να σας θυμίσω ότι η Πληροφορική είναι επιστήμη όπως όλες οι άλλες. Μάλιστα είναι και η μοναδική επιστήμη που έχει σχέση και αλληλεπιδρά με όλες τις άλλες επιστήμες. Όμως πάνω από όλα είναι επιστήμη αυτόνομη και «δημιουργεί» επιστήμονες.

Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θέλουμε τα παιδιά μας να είναι μόνο χρήστες της πληροφορικής. Πολλά απ’ αυτά θέλουν να γίνουν και επιστήμονες της Πληροφορικής. Πως λοιπόν θα εισαχθούν στα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς να έχουν πάρει καμία γνώση τα τελευταία 3 χρόνια στο Λύκειο;

Όσο σημαντικά είναι τα Αρχαία και τα Μαθηματικά ως μαθήματα γενικής παιδείας τόσο σημαντική είναι και η Πληροφορική. Στο επίπεδο του Λυκείου με τα κατάλληλα μαθήματα Πληροφορικής Παιδείας οι μαθητές μπορούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις του ψηφιακού αλφαβητισμού που απλά αποκτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Μπορούν έτσι να αποκτήσουν ικανότητες δημιουργικής αλγοριθμικής σκέψης, ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, ώστε να μπορούν να παίρνουν αποφάσεις και να ανταποκρίνονται στην επίλυση προβλημάτων που απαιτεί καθημερινά η κοινωνία.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)(1) έχει κάνει εξαιρετικές προτάσεις και θεωρώ ότι πρέπει να τις λάβετε σοβαρά υπόψη σας για να μην μείνουν τα παιδιά μας πίσω και χάσουν το τρένο του 21ου αιώνα. Την Πληροφορική.

Με εκτίμηση

Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Ν. Έβρου

(1) της Π.Ε.ΚΑ.Π. για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο: