Προς: Τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά

ΚΟΙΝ:
-Γραφείο Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου
-Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
– κ. Κ. Αρβανιτόπουλο , Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
-κ. Σ. Κεδίκογλου, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
-κ. Κ. Γκιουλέκα, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
-κ. Α. Κυριαζή, Γεν. Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας
-Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας
-Βουλευτές
-ΟΛΜΕ
-ΔΟΕ
-ΠΟΣΕΕΠΕΑ
-ΠΕΣΕΑ
-Φορείς Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ. και μέλη αυτών

Θέμα: «Ανοιχτή επιστολή Ε.Σ.Α.μεΑ. προς τον πρωθυπουργό της χώρας Αντώνη Σαμαρά: Οι δεσμεύσεις δεν τηρήθηκαν, τα ειδικά σχολεία δεν άνοιξαν κανονικά»

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Οι δεσμεύσεις της Πολιτείας προς τους μαθητές με αναπηρία και αυτή τη σχολική χρονιά δεν τηρήθηκαν. Τα ειδικά σχολεία δεν άνοιξαν κανονικά. Τα μηνύματα από όλη τη χώρα είναι απογοητευτικά. Οι ελλείψεις που αναφέρονται σε εκπαιδευτικούς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες! Τεράστια είναι τα προβλήματα και στη μετακίνηση των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Κάθε νέα σχολική χρονιά ξεκινούσε με αμέτρητα προβλήματα, η φετινή σχολική χρονιά είναι η χειρότερη όλων! Οι μαθητές με αναπηρία είναι, με ευθύνη της κυβέρνησής σας, οι παρίες του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία είναι εκρηκτική. Χιλιάδες παιδιά με αναπηρία θα αναγκαστούν να μείνουν σπίτι. Οι χρόνιες ελλείψεις παραμένουν: μη προσβάσιμα σχολικά κτίρια, προβλήματα και αδυναμίες του συστήματος μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα και στο εκπαιδευτικό υλικό των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης των Γενικών Σχολείων, καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία, έλλειψη παροχής παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία, έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού το οποίο υποβαθμίζει την παροχή επαρκών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, έλλειψη εκπαιδευτικών βιβλίων προσβάσιμων στα άτομα με αναπηρία κλπ.

Εντονότερο είναι το πρόβλημα αναφορικά με τους μαθητές με βαριές αναπηρίες που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί σε οποιαδήποτε δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι τα παιδιά που μένουν σε ιδρύματα και κλειστές μορφές περίθαλψης αρμοδιότητας του υπουργείου Υγείας. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από καμία οικονομική κρίση. Είναι αδιανόητο παιδιά σχολικής ηλικίας να βρίσκονται σε δομές προνοιακές κλειστής ή ανοιχτής φροντίδας και όχι στα σχολεία.

Η παρούσα κατάσταση στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης καταστρατηγεί:

– Τη συνταγματική επιταγή της παρ. 6 του άρθρου 21, σύμφωνα με την οποία: «Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας».
– Τη συνταγματική επιταγή της παρ. 4 του Άρθρου 16, σύμφωνα με την οποία: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους».
– Την υποχρεωτικότητα της Εκπαίδευσης των Ατόμων με Αναπηρία που υπαγορεύει ο Νόμος 3699/2008, η οποία για το αναπηρικό κίνημα της χώρας ουσιαστικά σημαίνει: α) ότι κανένα παιδί με αναπηρία δεν πρέπει να είναι εκτός σχολείου. β) ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινά την ίδια μέρα για τους μαθητές με αναπηρία όπως για όλους τους υπόλοιπους μαθητές, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πρέπει ήδη να έχει οργανωθεί η μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία προς και από τα σχολεία τους.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Δώστε λύση άμεσα! Οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους απαιτούν ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση και στη ζωή!
Με εκτίμηση

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ