«Η καθηγήτρια αναγκάζει τη μαθήτρια, η οποία πάσχει από ινσουλινοεξαρτώμενο σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, με εξαιρετικά δηκτικό τόνο να απομακρύνεται από τη σχολική αίθουσα, προκειμένου να ελέγξει την τιμή του σακχάρου της»

Ρατσιστική συμπεριφορά καθηγήτριας σχολείου στον Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, απέναντι σε μαθήτρια της β’ τάξης Λυκείου, η οποία πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων-Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ).

Σε επιστολή προς τον διευθυντή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Χρήστος Δαραμήλας, και ο γενικός γραμματέας, Γεώργιος Τσούτσας, μεταφέρουν το περιεχόμενο έγγραφης καταγγελίας, που τους κοινοποιήθηκε από τη μητέρα της μαθήτριας.

«Σύμφωνα με το περιεχόμενο της καταγγελίας, η καθηγήτρια αναγκάζει τη μαθήτρια, η οποία πάσχει από ινσουλινοεξαρτώμενο σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, με εξαιρετικά δηκτικό τόνο να απομακρύνεται από τη σχολική αίθουσα, προκειμένου να ελέγξει την τιμή του σακχάρου της, ή να λάβει την ενέσιμη ινσουλίνη της, γεγονός το οποίο δημιουργεί όχι μόνο αίσθημα ντροπής και στενοχώριας στην ίδια τη μαθήτρια, αλλά επιπλέον προάγει την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό στη μαθητική κοινότητα. Τα δε επιχειρήματα-δικαιολογίες που επικαλείται η εκπαιδευτικός είναι ανίσχυρα και άνευ λογικής εκτιμήσεως, καθώς πόσο σοβαρό μπορεί να είναι το επιχείρημα ότι η μέτρηση του σακχάρου ή η χορήγηση ινσουλίνης σε κοινό χώρο αποσπά την προσοχή των παιδιών και τα ωθεί στα ναρκωτικά;» αναφέρεται στην επιστολή.

Σημειώνεται δε πως, σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας της μαθήτριας, «και εσείς, ως διευθυντής του σχολείου απαιτήσατε από την μαθήτρια να βγαίνει από την τάξη για να χορηγήσει την ινσουλίνη της».

«Θεωρούμε ότι οι συμπεριφορές που καταγγέλλονται ότι παρατηρήθηκαν στο σχολείο σας δεν ήταν κοινωνικά ενδεδειγμένες και ευθυγραμμισμένες με τους σκοπούς που πρέπει να επιτελεί η σχολική μονάδα. Σας υπενθυμίζουμε δε ότι η μέτρηση του σακχάρου αίματος και η χορήγηση της ινσουλίνης είναι ζήτημα ζωής για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη» επισημαίνεται στην επιστολή της Ομοσπονδίας, που γνωστοποιεί την πρόθεση «να παραβρεθούμε στο σχολείο σας, προκειμένου να ενημερωθούν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές για τον σακχαρώδη διαβήτη και να αρθεί η όποια προκατάληψη απέναντι στην ευαίσθητη ομάδα των ανήλικων πασχόντων».

«Δεν υπήρξε καμία απαγόρευση, παρά μόνο μία σύσταση»

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Σχολείου Χρήστος Παρασκευόπουλος επιβεβαίωσε ότι παρέλαβε την επιστολή της Ομοσπονδίας, καθώς και ότι προτίθεται να απαντήσει στα ζητήματα που θέτει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ.

Χαρακτήρισε δε «ψευδή και κακόβουλα» δημοσιεύματα στο διαδίκτυο εκείνα «τα οποία λένε ότι καθηγήτρια πέταξε έξω από την τάξη μαθήτρια», όπως και την αναφορά στην καταγγελία της μητέρας ότι ειπώθηκε πως «η χορήγηση της ινσουλίνης σε κοινό χώρο αποσπά την προσοχή των παιδιών και τα ωθεί στα ναρκωτικά».

«Η καθηγήτρια -το ξέρω και από την ίδια αλλά και το επιβεβαίωσα από μαρτυρίες των μαθητών- σε καμία περίπτωση δεν απαίτησε από τη μαθήτρια να βγει έξω, της είπε ότι θα ήταν καλύτερα να κάνει έξω τη μέτρηση. Δεν ειπώθηκε τίποτε σχετικό με ναρκωτικά, το διασταύρωσα από τους μαθητές, τους οποίους κάλεσα και ρώτησα έναν – έναν, χωριστά. Δεν έγινε τίποτε το σπουδαίο, παρά μόνο μία σύσταση στη μαθήτρια, επειδή έκανε τη μέτρηση με τρόπο επιδεικτικό» είπε ο κ. Παρασκευόπουλος.

Πρόσθεσε δε ότι και πριν από το επίμαχο περιστατικό η γενικότερη συμπεριφορά τής εν λόγω μαθήτριας μέσα στην τάξη δεν υπήρξε σωστή, καθώς και ότι ποτέ δεν υπήρξε θέμα με άλλους μαθητές, οι οποίοι πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

«Δεν το απαγορεύσαμε σε καμία περίπτωση να κάνει την ένεση μέσα στην τάξη, ούτε εγώ, ούτε η καθηγήτριά της, η άποψή μας είναι ότι θα ήταν καλύτερα να το κάνει έξω από την τάξη. Δεν είναι το μόνο παιδί με την πάθηση αυτή. Είχαμε και άλλα παιδιά στο παρελθόν και φέτος στην Α’ Λυκείου υπάρχει μαθητής με την ίδια πάθηση και δεν έχουμε κανένα ζήτημα μαζί του» είπε.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, η μαθήτρια, μετά την καταγγελία, συνεχίζει να παρακολουθεί κανονικά τα μαθήματα και να κάνει τις μετρήσεις σακχάρου μέσα στην τάξη, «πιο διακριτικά, όμως, χωρίς να επιζητεί την προσοχή των συμμαθητών και καθηγητών της».