Συνάντηση της ΟΛΜΕ με παράγοντες του | Την Πέμπτη έλαβε χώρα η συνάντηση της ΟΛΜΕ με παράγοντες και στελέχη του υπουργείου Παιδείας, όπου τέθηκαν ζητήματα που αφορούν:


Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή μετά από την εξαγγελία για προσλήψεις και νέο σύστημα διορισμών.
Τα κενά στις σχολικές μονάδες
Την σχεδιαζόμενη αλλαγή του ιδρυτικού νόμου των Μουσικών σχολείων
Τα σχολεία των φυλακών καθώς και σχολεία που χρήζουν άμεσης υποστήριξης με ΕΕΠ (Κοινωνικούς λειτουργούς – ψυχολόγους).
H OΛΜΕ εξέφρασε την ισχυρή της διαφωνία στις αλλαγές που προωθούνται στα Μουσικά Σχολεία, ενώ επισημάνθηκε πως το σύστημα “πετά” τους αναπληρωτές των σχολείων των φυλακών στην ανεργία.
Το υπουργείο από την πλευρά του εξήγησε πως πλέον όλες οι προσλήψεις γίνονται από ενιαίο πίνακα και όχι από ειδικές προκηρύξεις, ενώ σχετικά με τα κενά το υπουργείο παραδέχθηκε τις 1.350 κενές θέσεις, ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την Πέμπτη 22/11 με παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να θέσει ζητήματα που αφορούν:
Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή μετά από την εξαγγελία για προσλήψεις και νέο σύστημα διορισμών.
Τα κενά στις σχολικές μονάδες
Την σχεδιαζόμενη αλλαγή του ιδρυτικού νόμου των Μουσικών σχολείων
Τα σχολεία των φυλακών καθώς και σχολεία που χρήζουν άμεσης υποστήριξης με ΕΕΠ (Κοινωνικούς λειτουργούς – ψυχολόγους).
Πραγματοποιήθηκαν δύο διαδοχικές συναντήσεις με τους Διευθυντές Ειδικής Αγωγής και Σπουδών Β/θμιας του Υπουργείου.
Στην πρώτη συνάντηση με το Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας έθεσε το ζήτημα της ανάγκης για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων σε ΣΜΕΑΕ, καθώς και της κατανομής των θέσεων αυτών με βάση το μαθητικό δυναμικό. Για μία ακόμη φορά τονίσαμε ότι οι διορισμοί θα πρέπει να είναι τόσοι όσες και ανάγκες.
Από την πλευρά του Υπουργείου δόθηκε η διαβεβαίωση ότι θα ανοίξουν οργανικές μέχρι το τέλος του χρόνου σε ΣΜΕΑΕ και στα τμήματα ένταξης. Για τα τελευταία ειπώθηκε ότι αναζητείται ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογιστούν.
Από την πλευρά του Υπουργείου μας ανακοινώθηκε ότι το σύστημα διορισμών που θα είναι ενιαίο για Ειδική Αγωγή και Γενική παιδεία, θα δημοσιοποιηθεί σύντομα και θα στηρίζεται σε 3 πυλώνες: Προϋπηρεσία, Κοινωνικά κριτήρια, Ακαδημαϊκά Κριτήρια.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επανέλαβε την θέση της Ομοσπονδίας για το σύστημα διορισμών που είναι ψηφισμένη από το 18ο Συνέδριο του κλάδου και επέμεινε στην ανάγκη για 100% προστασία της προϋπηρεσίας.
Σε σχέση με τα σχολεία των φυλακών εξηγήσαμε ότι είναι άδικη η αλλαγή που ζητά ειδικά προσόντα για τους μόνιμους που στελεχώνουν αυτά τα σχολεία και όχι για τους αναπληρωτές. Υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια αναπληρωτές στα σχολεία αυτά που τους πετά τώρα το σύστημα απέξω. Η απάντηση ήταν ότι μέχρι τώρα οι προσλήψεις αυτές γινόταν από τους ΔΔΕ, με ειδική προκήρυξη. Τώρα όλες οι προσλήψεις γίνονται κεντρικά και γι’ αυτό προσλαμβάνονται για όλα τα σχολεία από τον ενιαίο πίνακα.
Στην πρώτη συνάντηση με το Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Β/θμιας το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας έθεσε το ζήτημα των κενών που εξακολουθούν να υπάρχουν στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μέχρι και σήμερα σχολικές μονάδες στις οποίες οι μαθητές της Γ Λυκείου δεν διδάσκονται μαθήματα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές.
Από την πλευρά του Υπουργείου ειπώθηκε ότι τα κενά αυτή τη στιγμή είναι 1.350 σε όλη τη χώρα. Τα περισσότερα είναι σε: ΠΕ 01, 02, 03, 04, 78, 80, 86. Υπάρχουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό για 1.000 προσλήψεις. Άνοιξε ο ΟΠΣΥΔ και θα γίνουν σύντομα προσλήψεις.
Σε σχέση με τις αλλαγές που προωθούνται στον ιδρυτικό νόμο των μουσικών σχολείων η Ομοσπονδία έθεσε όλα τα ζητήματα που θέτουν οι Σύλλογοι διδασκόντων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων. Διατυπώσαμε την αντίθεσή μας σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε υποβάθμιση της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας και σε απαξίωση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων .
Από την πλευρά του Υπουργείου δόθηκαν κάποιες διευκρινίσεις και δεσμεύσεις για αλλαγές στο σχέδιο νόμου.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιφυλάσσεται να συντονίσει δράσεις σε κάθε ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας που θα κινείται σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.