Αναπληρωτές ΠΕ60.50 ΠΕ70.50 ΣΜΕΑΕ μεταπτυχιακά: «Υπόμνημα για τις εγγραφές των προνηπίων στα νηπιαγωγεία και την θέσπιση

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Ο σύλλογός μας άκουσε με ιδιαίτερη χαρά τις εξαγγελίες του για τις εγγραφές των  προνηπίων (νηπίων β ηλικίας) στα δημόσια νηπιαγωγεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Εκπροσωπώντας μέλη μας, τα οποία εκτός από εξειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση κατέχουν πρωτίστως βασικές σπουδές στα Ανώτατα πανεπιστημιακά  Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης – Νηπιαγωγών , βλέπουμε πολύ θετικά την παραπάνω εξαγγελία για τους εξής λόγους :

Τα προνήπια ή νήπια β ηλικίας με ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία έχουν ανάγκη από δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης κάτι που αντιμετωπίζεται αποκλειστικά στα Τμήματα Ένταξης ή με παράλληλες στηρίξεις σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη εκπαίδευση του αναλυτικού προγράμματος για το νηπιαγωγείο, που αφορά την τάξη φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων αδιακρίτως. Τα  τμήματα ένταξης αποτελούν εκπαιδευτικό θεσμό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι φροντίδας και λειτουργούν αποκλειστικά στα νηπιαγωγεία που ανήκουν στο ΥΠΠΕΘ.

Η δομή λειτουργίας  των παιδικών σταθμών η οποία δεν στηρίζεται στην εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και στην παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών συμβούλων προσχολικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δεν μπορεί να στηρίξει ουσιαστικά την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές – προνήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Συμπερασματικά  στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για μια άλλη φιλοσοφία  διαφορετική από εκείνη της εκπαίδευσης νηπίων ηλικίας 4-6 ετών . Ως εκ τούτου η οποιαδήποτε παραμονή των προνηπίων με ΕΑΕ στους παιδικούς σταθμούς δεν συμβάλει έγκαιρα και ουσιαστικά στην ολόπλευρη και ισόρροπη αντιμετώπιση των δυσκολιών τους και κατά επέκταση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων – ικανοτήτων τους και της προσωπικότητάς τους.

Για τους παραπάνω σημαντικούς  λόγους ο σύλλογός μας επικροτεί την εγγραφή όλων των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία. Παρακαλούμε να προχωρήσετε άμεσα στην θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής  προσχολικής εκπαίδευσης ,η οποία συμβάλει στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των παιδιών, την έγκαιρη ανίχνευση και αντιμετώπιση τυχών δυσκολιών τους, καθώς επίσης  θέτει τις απαραίτητες βάσεις για την ομαλή  μετάβαση και ένταξή τους στο δημοτικό σχολείο.

Παρακαλούμε το υπουργείο και τον κύριο Υπουργό , ο οποίος οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι ο μοναδικός στα χρονικά που κατανόησε την σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης ξεκινώντας την μεταρρύθμιση από το νηπιαγωγείο και αναδεικνύοντάς το ως πρώτη βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να προχωρήσουν άμεσα στην θέσπιση της υποχρεωτικότητας της φοίτησης των νηπίων και των προνηπίων στην βαθμίδα του νηπιαγωγείου.