Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του 2014-15 για θέματα προσμέτρησης προϋπηρεσίας σε πίνακες κατάταξης, ως ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας των , λογίζεται η εναρκτήρια ημερομηνία της οριζόμενης, στη σχετική υπουργική απόφαση πρόσληψης, προθεσμίας.

ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγ. Ευστρατίου

Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε φέτος για πρώτη χρονιά, χωρίς πρότερη σχετική ενημέρωση, κατά τον υπολογισμό των των δυσπρόσιτων περιοχών, ότι δεν λαμβάνεται υπόψη στον διπλασιασμό τους η εναρκτήρια ημερομηνία της σχετικής υπουργικής απόφασης πρόσληψης, αλλά η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο δυσπρόσιτο σχολείο τοποθέτησης. Ως αποτέλεσμα, με τη δημοσιοποίηση των προσωρινών πινάκων κατάταξης αναπληρωτών, οι συνάδελφοι βρέθηκαν προ δυσάρεστης έκπληξης, με τα μόρια προϋπηρεσίας τους να παρουσιάζονται λιγότερα του αναμενόμενου.

Επιπλέον, ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού της προϋπηρεσίας προκαλεί τις εξής παρενέργειες:

1. Προκύπτουν αδικίες μεταξύ συναδέλφων εφόσον ο ακριβής χρόνος άφιξης στη σχολική μονάδα και ανάληψης υπηρεσίας (ειδικά όταν μιλάμε για δυσπρόσιτα σχολεία) εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες, η συχνότητα των δρομολογίων κτλ.

2. Προκύπτουν αδικίες λόγω χειρισμών των ΠΥΣΔΕ καθώς έχουν παρατηρηθεί και αναφερθεί από συναδέλφους περιπτώσεις όπως: ανάληψη υπηρεσίας σε σχολείο πριν την απόφαση του ΠΥΣΔΕ, ανάληψη υπηρεσίας το απόγευμα, ή και ανάληψη υπηρεσίας με ημερομηνία προηγούμενης μέρας κατόπιν προφορικής εντολής.

3. Προκλήθηκε σύγχυση στις Διευθύνσεις με αποτέλεσμα να παρατηρηθούν αναντιστοιχίες στη μοριοδότηση συναδέλφων διαφορετικών Διευθύνσεων.

4. Όλο το καθεστώς του πετσοκόμματος της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα πάει χέρι-χέρι με την πολιτική του αποχαρακτηρισμού των δυσπρόσιτων γεγονός που έχει σχέση τόσο με τη συγκρότηση των τμημάτων (μείωση του αριθμού τους) όσο και με τη στελέχωσή τους με προσωπικό (μείωση του προσωπικού).

Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε απαράδεκτη την αιφνιδιαστική αλλαγή του πλαισίου υπολογισμού της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα σχολεία. Ζητάμε από το Υπουργείο την άμεση επαναφορά του στο πρότερο καθεστώς και να μην υπάρξει περιορισμός του αριθμού των χαρακτηρισμένων δυσπρόσιτων σχολείων.