Θέλεις ν αλλάξεις κάτι, εν προκειμένω τις όποιες υποστηρικτές δομές της εκπαίδευσης και κάνεις μια παρέμβαση αρχίζοντας να καταγράφεις την άποψη των άμεσα εμπλεκομένων, των εργαζομένων αλλά και των χρηστών των υπηρεσιών αυτών, εμπλέκοντάς τους μ αυτό τον τρόπο στη διαδικασία της αλλαγής, στη διαδικασία αξιολόγησης και χάραξης πολιτικής.

Του Βασίλη Βούγια


Συζητάς με τους άμεσα ενδιαφερόμενους τι πήγε καλά, τι δεν πήγε, τι χρειάζεται ν αλλάξει, τι δεν πρέπει ν αλλάξει, τι επέδρασε θετικά και τι όχι.
Έτσι οι ωφελούμενοι ερμηνεύουν θετικά την παρέμβαση και συνδράμουν στη διαδικασία αλλαγής.
Όλα αυτά όταν πραγματικά επιθυμείς κε κράτος να χαράξεις αποτελεσματική πολιτική επ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου και όχι όταν προσπαθείς με θεωρητικά φληναφήματα να κόψεις θέσεις ευθύνης άρα και επιδόματα, να καταργήσεις θεσμούς γαργαλώντας το θυμικό του απλού εργαζόμενου και γραφειοκρατικοποιώντας το σύμπαν να στηρίζεις τέτοιου μεγέθους αλλαγές χωρίς μόνιμο προσωπικό, με αναπληρωτές και αποσπασμένους.