Γάβρογλου στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής για τις : Ναι σε αλλαγές σε λύκειο και ΑΕΙ όχι στην κατάργηση των πανελλαδικών. Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ολοήμερο σε όλα τα δημοτικά.

Mέχρι και 20% μείωση των αποσπάσεων προτείνει ο υπουργός, ενώ εξαγγέλλει και εισοδηματικά κριτήρια στη σίτιση με αυστηρό ελεγκτικό μηχανισμό το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης.

Ξεκαθαρίζει ότι οι δεν είναι δυνατόν να καταργηθούν, επομένως το υπουργείο εστιάζει σε μια ευέλικτη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με δυνατότητα σπουδών σε παραπάνω από ένα αντικείμενα, ώστε να μην εγκλωβίζονται οι νέοι σε μία σχολή.

Αν και το ενδιαφέρον μονοπωλούν τον τελευταίο καιρό οι μεσοπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις του λυκείου, υπάρχουν αλλαγές που θα έρθουν τον Σεπτέμβριο του 2017. Ποιες είναι αυτές;

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται αυτή τη στιγμή προσπάθειες να βελτιώσουμε το ολοήμερο σχολείο. Διερευνούμε τη δυνατότητα να επεκταθεί και στα ολιγοθέσια, ενώ παράλληλα εργαζόμαστε στην παραπέρα εδραίωση της συμπερίληψης για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Η εμπειρία μας από τη συμπερίληψη είναι εξαιρετική. Αντίθετα, η εμπειρία μας από το ολοήμερο είναι μικτή και θα έχουμε να πούμε αρκετά προς το τέλος αυτής της χρονιάς για το τι πρόσθετα μέτρα πρέπει να πάρουμε ως προς αυτά τα δύο θέματα.

Παράλληλα, το νέο σχολικό έτος θα αλλάξουμε δύο με τρία βιβλία που έχουν κριθεί προβληματικά. Γενικά κινούμαστε στην κατεύθυνση να αλλάξουμε τα βιβλία, μια διαδικασία δύσκολη γραφειοκρατικά και οικονομικά.
Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς, ελπίζω πάλι μέχρι τον Μάιο να έχουμε ανακοινώσει ένα εθνικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και από το νέο σχολικό έτος, έπειτα από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς φορείς, θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. Είμαστε σίγουροι ότι τα σχολεία και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών θα βρουν τρόπους να βελτιωθούν.

Φέτος, για πρώτη φορά οι θα διενεργηθούν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Η απόφαση αυτή έχει εγείρει διαμαρτυρίες από τους γονείς.

Πρέπει πια να αρχίσουμε να αποδραματοποιούμε το θέμα των . Δεν θεωρώ ότι προκαλείται κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Ηταν δική μας θέση αλλά και αίτημα των εκπαιδευτικών, η σχολική χρονιά να παραταθεί και να . Δεν θα αλλάξουμε, λοιπόν, γνώμη σχετικά με τη νέα ημερομηνία. Αν το κάναμε, θα ακυρώναμε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα, που πιστεύουμε ότι έχει η θέση μας. Αλλωστε, δεν πρόκειται για κάποια τρομερή αλλαγή. Οι μαθητές θα έχουν έξι με επτά μέρες ανάμεσα στις δύο εξεταστικές περιόδους για να προετοιμαστούν. Οσο για τις διαμαρτυρίες, το θεωρώ αρνητικό το γεγονός ότι, ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι δρομολογείται κάτι, οι αντιδράσεις εκδηλώνονται την ώρα που είναι να γίνει η αλλαγή.

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ