Για τα αλλά και το θέμα της προσφυγής της Εκκλησίας στο μίλησε -μεταξύ άλλων- σε συνέντευξή του στο ρ/σ 24/7 στους 88,8, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Όπως είπε: «Αρχικά έρχεται η πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία συζητάμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς και για ένα με δύο χρόνια πειραματιζόμαστε. Δηλαδή, δεν καταλήγουμε από την αρχή στα βιβλία, αλλά έχουμε τους Φακέλους του Μαθητή, για να μπορέσει να αξιολογηθεί το περιεχόμενο. Τέλος, με βάσει τις αξιολογήσεις, καταλήγουμε στο νέο βιβλίο που παραμένει το ίδιο για κάποια χρόνια. Το ίδιο κάναμε και στα Θρησκευτικά. Συζητήσαμε αρχικά με την τριμελή Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου, καταλήξαμε σε ορισμένα θέματα που αποτυπώθηκαν στο Φάκελο του Μαθητή και είμαστε στη διαδικασία που θα δούμε ποια θα θελήσουν αλλαγές και ποια όχι».

«Καταλήξαμε με την Εκκλησία σε κάτι κοινό, όχι 100% σε αυτό που πρότεινε η Εκκλησία, ούτε σε αυτά που 100% προτείναμε εμείς», είπε ο υπουργός και μίλησε για συμβιβαστικές λύσεις που ισχύουν τόσο στο μάθημα της Ιστορίας, όσο και των Αρχαίων.

«Σε πολλές εκφράσεις του κοινωνικού μας βίου, φοβόμαστε τις συναινέσεις. Και αυτό σημαίνει ότι ζούμε με τις διαφορές μας. Το έχω πει και με τον Αρχιεπίσκοπο και με την , όλοι το δέχονται. Και εν προκειμένω, όλοι δεχόμαστε ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από το προηγούμενο καθεστώς, αλλά το πού θα ισορροπήσουμε είναι ιδεολογικά και κοινωνικά, σύνθετο», συμπλήρωσε.

Η πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να αφήσει για ακόμη μία χρονιά το Φάκελο του Μαθητή στα σχολεία και να ακολουθήσει νέος γύρος αξιολογήσεων, αλλά και συναντήσεων με την Εκκλησία. «Αυτό γίνεται και στο εξωτερικό. Για να καταλήξεις σε βιβλίο, προηγείται μακριά περίοδος πειραματισμού και πιλοτικής διδασκαλίας».