στα Γυμνάσια: H Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ζητά την άρση της (ΦΕΚ1171/τ.Β΄/ 4/Απριλίου 2017) που αφορά τον σχηματισμό τμημάτων στην 2η ξένη γλώσσα που περιορίζει το δικαίωμα επιλογής των μαθητών .

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς μέτρων σε βάρος της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών !

– Υπουργική Απόφαση με αριθ. 70691/Δ1/26-4-2016 του τέως Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, που κατάργησε την ελεύθερη επιλογή της Β΄ Ξένης γλώσσας στην Ε΄ Δημοτικού και διαχώρισε τα σχολεία σε «γαλλόφωνα» και «γερμανόφωνα» .

– Κατάργηση των επιπέδων διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο. Υ.Α. 135800/Δ2/23-08-2016 (ΦΕΚ Β’ 2732/31-08-2016).

– Κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας (παλιότερα) των ξένων γλωσσών.

– Μείωση των ωρών διδασκαλίας στο Δημοτικό.

– Πραγματοποίηση του μαθήματος σε λιγότερες ώρες και σε πολλά παιδιά 25-27 μαθητών.

– Διατήρηση των υπαρχόντων εγχειριδίων που κρίνονται ακατάλληλα από τους διδάσκοντες και είχαν επιλεγεί προσαρμοσμένα σε άλλου τύπου εξετάσεις .

– Έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής πχ. για το listening.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρόβαλλε πάντα το αίτημα για ουσιαστική διδασκαλία και γνώση 2 ξένων γλωσσών αποκλειστικά στο δημόσιο σχολείο : δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο -ΕΠΑΛ (ή στο μέλλον ακόμη καλύτερα στα πλαίσια του 12χρονου σχολείου») και την απόκτηση από αυτό Κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Αυτό θα απαλλάξει τις οικογένειες των μαθητών μας από πρόσθετα βάρη και θα απελευθερώσει πραγματικά τον χρόνο των μαθητών μας και όχι οι μειώσεις των ωρών μαθημάτων στα Γυμνάσια και σε λίγο στα λύκεια.

Απαιτούνται γι αυτό :

– Υποχρεωτική συνδιδασκαλία των ξένων γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά , Ιταλικά) γεγονός που θα οδηγήσει στη δημιουργία τμημάτων και με λιγότερα παιδιά και χωρισμένων σε επίπεδα.

– Αύξηση των διατεθειμένων ωρών διδασκαλίας ξένων γλωσσών

– Σύνδεση των Α.Π. πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

– Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

– Άμεση αντικατάσταση της διδακτικής σειράς με άλλη κατάλληλη και προσαρμοσμένη στις εξετάσεις του ΚΠΓ και δωρεάν παροχή της στους μαθητές.

– Πλήρης και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.

– Ενισχυτική διδασκαλία για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

– Μαζικοί διορισμοί ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας