Απαράδεκτη η ενδοσχολική βία

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2015

Το πρόσφατο περιστατικό ενδοσχολικής βίας στα Τρίκαλα, αλλά και η θλιβερή επέτειος από τον άδικο χαμό του νεαρού φοιτητή στα Ιωάννινα, που αποτέλεσε θύμα τέτοιων συμπεριφορών, επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητάς μας. Δυστυχώς, σήμερα η ενδοσχολική βία εξακολουθεί να είναι παρούσα. Οι πράξεις βίας και εκφοβισμού συνεχίζουν να εκδηλώνονται εντός του σχολικού ή ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, οφειλόμενες πρωτίστως στην έλλειψη παιδείας των νέων που προβαίνουν σε αυτές καθώς και του οικογενειακού περίγυρού τους. Στην κατεύθυνσή εκδήλωσής τους συμβάλλουν επίσης η παρατηρούμενη ατιμωρησία, που αποθρασύνει όσους υιοθετούν τέτοιες συμπεριφορές, και η αδυναμία ή ανικανότητα των αρμόδιων στο να αντιληφθούν σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα σε εξατομικευμένη βάση, ώστε να προστατέψουν τα θύματα αυτών των πράξεων.

Το Υπουργείο Παιδείας φέρει την ευθύνη τόσο για την κατάλληλη επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων, που μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά, όσο και για την αυστηρή καταστολή αντίστοιχων φαινομένων εντός του σχολικού ή του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ώστε αυτά να μην επαναλαμβάνονται. Η αδράνεια του ως προς την πρόληψη και την καταστολή της ενδοσχολικής βίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει δεκτή, καθώς η τελευταία εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους για τη σωματική και ψυχική ακεραιότητα των παιδιών μας. Συνεπώς, η εγρήγορση του για την οριστική εξάλειψη αυτών των θλιβερών φαινομένων είναι επιβεβλημένη.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο Παιδείας από την ημέρα του άδικου χαμού του νεαρού φοιτητή στα Ιωάννινα μέχρι και σήμερα για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας;
  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας στο μέλλον για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας, δεδομένου ότι τα κρούσματα αυτής εξακολουθούν να είναι εκδηλώνονται;
  3. Πόσα κρούσματα ενδοσχολικής βίας έχουν διαπιστωθεί το τελευταίο έτος στην εκπαιδευτική κοινότητα και πως αντιμετωπίσθηκαν πρωτίστως για την προστασία των θυμάτων αυτών;

Ο ερωτών Βουλευτής Θεόδωρος Π. Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ