Ενημερωτική εκδήλωση για την επαγγελματική εκπαίδευση και το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα Επαγγελματικά Λύκεια» πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα, παρουσία της Υφυπουργού Παιδείας Μερόπης Τζούφη, στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Δ. Χατζής». Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και την αρμόδια Συντονιστική Επιτροπή του συγχρηματοδοτούμενου έργου.

Η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου και της Κυβέρνησης συνολικά για τη σταθεροποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος, έπειτα από το σοβαρότατο πλήγμα που δέχθηκε από την οικονομική κρίση και τις πολιτικές λιτότητας. Πιο συγκεκριμένα, επεσήμανε πως από το 2015 και έπειτα, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για αντιστροφή της κατάστασης και την κανονικοποίηση μιας σειράς χρόνιων στρεβλώσεων, με γνώμονα την απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση και τη μόρφωση.

Στη συνέχεια, η Υφυπουργός τόνισε πως η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί προτεραιότητα, αλλά και πεδίο εφαρμογής πολιτικών με σαφές κοινωνικό πρόσωπο. Ένα πεδίο που κατά το παρελθόν οδηγήθηκε συστηματικά στην απαξίωση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόφαση του 2013, η οποία προέβλεπε την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων και τη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικών, αποδυναμώνοντας το ανθρώπινο δυναμικό και στερώντας από τους μαθητές την πρόσβαση σε ποιοτική παιδεία.

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου, περιορίζοντας τις κοινωνικές ανισότητες και συνυπολογίζοντας την ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, Αγγελική Φωτεινού, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των ΠΕΚΕΣ, καθώς και οι διευθυντές των Επαγγελματικών Λυκείων και των Εργαστηριακών Κέντρων της περιοχής, ενώ παρουσιάστηκε αναλυτικά το σύνολο των δράσεων από τα μέλη της συντονιστικής επιτροπής, τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και του επιστημονικού προσωπικού.