Σύλλογος Αναπληρωτών :  Γνωρίζετε για το μύθο του Σίσυφου, του ανθρώπου που είχαν καταδικάσει οι θεοί να σπρώχνει σε όλη του τη ζωή μια πέτρα μέχρι την κορυφή του βουνού και αυτή να καταλήγει σε κάθε προσπάθεια στο έδαφος από όπου ξεκίνησε; Αυτήν ακριβώς την κατάσταση βιώνουν οι νηπιαγωγοί τις τελευταίες δεκαετίες, προσπαθώντας να αποδείξουν καθημερινά και έμπρακτα όχι μόνο την αξία της επιστήμης τους, αλλά κυρίως την αυταπόδεικτη αξία των επαγγελματικών δικαιωμάτων του απορρέουν από το πτυχίο τους.

Aναλυτικά:

 

ΠΡΟΣ:

1.Υπουργό Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων, κο.Γαβρόγλου Κωνσταντίνο ΚΟΙΝ: 1.Διευθύτρια γραφείου Υπουργού Παιδείας, κα.Μουντζούρογλου Νίκη

2. Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Θέμα : «Εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης κατά περιοχές »

Κύριε Υπουργέ, Γνωρίζετε για το μύθο του Σίσυφου, του ανθρώπου που είχαν καταδικάσει οι θεοί να σπρώχνει σε όλη του τη ζωή μια πέτρα μέχρι την κορυφή του βουνού και αυτή να καταλήγει σε κάθε προσπάθεια στο έδαφος από όπου ξεκίνησε; Αυτήν ακριβώς την κατάσταση βιώνουν οι νηπιαγωγοί τις τελευταίες δεκαετίες, προσπαθώντας να αποδείξουν καθημερινά και έμπρακτα όχι μόνο την αξία της επιστήμης τους, αλλά κυρίως την αυταπόδεικτη αξία των επαγγελματικών δικαιωμάτων του απορρέουν από το πτυχίο τους.

Πραγματικά είναι άξιο απορίας, πως είναι δυνατόν ένας τίτλος σπουδών ,που από μόνος του αποδεικνύει ότι οι νηπιαγωγοί παρέχουν εκπαίδευση σε παιδιά ηλικίας 4 έως και 6 ετών, να μην είναι ικανός να εξασφαλίσει την πολυπόθητη ισονομία, που έχει ανάγκη αυτή η χώρα για να ορθοποδήσει. Τις τελευταίες μέρες γίναμε θεατές σε ένα θέατρο του παραλόγου, όπου προσπαθήσαμε να αποδείξουμε τα αυτονόητα και το παιδαγωγικά ορθό ,κόντρα σε συντεχνιακού τύπου λογικές και πιέσεις. Ας συνοψίσουμε όμως τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΣΑΝ) και το σύνολο των νηπιαγωγών, μόνιμων και αναπληρωτών, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις εξαγγελίες του σχετικά με την εφαρμογή της διετούς .

 

Οι νηπιαγωγοί είδαν ,πρόσκαιρα δυστυχώς , ένα χρόνιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, να εισακούεται με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Ας μην ξεχνάμε ότι, στο επίκεντρο των αιτημάτων μας βρίσκεται πρωτίστως ο μαθητής και οι ιδιαίτερες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές του ανάγκες. Όπως άλλωστε τονίσατε, σε σχετική συνέντευξη σας, η αλληλεπίδραση των προνηπίων με τα νήπια στο ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο του νηπιαγωγείου, προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ολόπλευρη ανάπτυξή του. Άλλωστε, το αίτημα αυτό περί εφαρμογής της διετούς συμπίπτει και με τις θέσεις των παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ) της χώρας μας.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι, με το Ν.309/1976 (Α΄100) και με το Ν.1566/1985 (Α’167), η Πολιτεία ορίζει ότι η φοίτηση στα Νηπιαγωγεία είναι διετής και γίνεται υποχρεωτική σταδιακά και κατά περιοχές με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Με το Ν.3518/2006 (άρθρο 73 παρ.1.,όπως αντικατέστησε την παρ.3 του άρθρου 2 του Ν.1566/1985) η φοίτηση στα Νηπιαγωγεία είναι διετής…, ενώ η φοίτηση των νηπίων που έχουν συμπληρώσει την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των 5 ετών, είναι πλέον υποχρεωτική. Αυτό που διεκδικούμε στην παρούσα φάση, κατανοώντας τις δυσκολίες της άμεσης και καθολικής εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης είναι να ενεργοποιήσετε τον παραπάνω νόμο κατά προτεραιότητα στις νησιωτικές και στις απομακρυσμένες περιοχές, όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης της φοίτησης προνηπίων και νηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Καταλήγοντας τονίζουμε ότι αυτή η ενέργεια θα είναι και ενδεικτική των εξαγγελιών της κυβέρνησης και των πραγματικών προθέσεών της για 14χρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση που θα ολοκληρωθεί σε βάθος τριετίας.

Μετά τιμής, Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΠΑΝΟΥ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ