Η κατάσταση βρίσκεται κυριολεκτικά στο μηδέν” όσον αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, κατήγγειλαν χθες με ανακοίνωσή τους οι δάσκαλοι, σε συνέχεια συνάντησης της ομοσπονδίας τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μέσα στην εβδομάδα.

“Από την πλευρά του υπουργείου παρουσιάστηκε μια εξωραϊσμένη εικόνα” διαπίστωσε η ΔΟΕ, εξηγώντας ειδικότερα: “Η προσχολική αγωγή δεν υπάρχει ως προοπτική παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. Οι τάξεις υποδοχής δεν λειτουργούν στη συντριπτική τους πλειονότητα. Οι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται, και οι οποίοι θα πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, θα πρέπει να εργάζονται με πλήρες και όχι μειωμένο ωράριο”. Μάλιστα, η ΔΟΕ επισημαίνει ότι “δεν αναφέρθηκε, αν και το ρωτήσαμε πολλές φορές, η ύπαρξη κάποιου σχεδίου ισοκατανομής των προσφυγόπουλων στα σχολεία”.

Ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας έκανε λόγο για 9.000 προσφυγόπαιδα στις τάξεις υποδοχής και άλλα 9.000 που δεν είχαν υποβάλει αιτήσεις ασύλου και έμενε ανοιχτό το πώς θα ενταχθούν στις τάξεις. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, μόλις 2.500 προσφυγόπουλα παρακολουθούν τα τετράωρα μαθήματα των τάξεων υποδοχής σε μόλις 100 σχολικές μονάδες των Δημοτικών και των Γυμνασίων. Για τα υπόλοιπα παιδιά του πολέμου, μια σχολική χρονιά πήγε χαμένη…

Μ.ΚΩ.