IPAIDEIA.GR

Η Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης Σταυρούλα Ξουλίδου καταθέτει αναφορά προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα “Διδασκαλία της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση(Γυμνάσιο και Νέο Λύκειο)”

ΑΝΑΦΟΡΑ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση(Γυμνάσιο και Νέο Λύκειο)»

Σας αποστέλλουμε το από 17-8-2013, κοινοποιηθέν και προς το Υπουργείο σας, υπόμνημα του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ϊ.Γ.) και του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ϊ.Γ.) σχετικά με τις προτάσεις των προαναφερθέντων συλλόγων σε ό,τι αφορά στη διδασκαλία της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Νέο Λύκειο).

Σας παρακαλούμε να εξετάσετε ουσιαστικά την συνημμένη αναφορά λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των ως άνω συλλόγων αναφορικά με τη διδασκαλία της Ιταλικής και της Ισπανικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο και Νέο Λύκειο), δεδομένης της ανάγκης άμεσης αλλαγής και επικαιροποίησης του προγράμματος σπουδών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σχετικά με τη διδασκαλία της Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας, και να με ενημερώσετε σχετικά.

Αθήνα, 22.8.2013

Η αναφέρουσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ϊ.Γ.)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ϊ.Γ.)

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ).

ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Παιδείας

κο Κ. Αρβανιτόπουλο

Κοινοποίηση:

– τον Υφυπουργό Παιδείας κο Σ. Κεδίκογλου

– τον Γ. Γραμματέα Υπ. Παιδείας κο Αθ. Κυριαζή

– τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κο Σ. Γκλαβά

– τον Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης κο Σ. Μερκούρη

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Στα μη οριστικοποιημένα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου που είδαν το φώς της δημοσιότητας παραμένουν ασαφείς οι αλλαγές που επιφέρει ο νόμος για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στο Γυμνάσιο, στο Νέο Λύκειο, αλλά και στο Τεχνικό-Επαγγελματικό Λύκειο.

Στο μεν μη οριστικοποιημένο ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου, παρόλο που αναγράφεται το διδακτικό αντικείμενο της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής), στο κελί του Excel που αντιστοιχεί στην Α’ Ανάθεση του διδακτικού αντικειμένου της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής), δεν αναγράφονται και οι κωδικοί ΠΕ 34 και ΠΕ 40, παρά μόνο οι κωδικοί ΠΕ 05 και ΠΕ 07.

Στο δε ‘Αρθρο 2 του Σχεδίου Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στις σελίδες 2, 3 και 4, όπου αναφέρεται το τελικό ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’, Β’ και Γ’ Τάξης Γενικού Λυκείου, παρόλο που αναγράφεται το διδακτικό αντικείμενο της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής), δεν αναγράφεται το διδακτικό αντικείμενο της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής).

Επιζητούμε:

1) την από κοινού συνάντηση των Προεδρείων των Πανελλήνιων Συλλόγων Καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής με τον Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και τον αρμόδιο Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Συμεών Κεδίκογλου.

2) την αναγνώριση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς με οργανική θέση που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα για να διδάξουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Ιταλική, Ισπανική).

3) την κατάργηση της προϋπόθεσης περί ύπαρξης μόνιμου εκπαιδευτικού στην ισχύουσα για το σχολικό έτος 2013 – 2014 με αρ. πρωτ. 14302/Γ2/09-02-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 253) για τη διδασκαλία του διδακτικού αντικειμένου της δεύτερης ξένης γλώσσας, η οποία εφαρμόζεται αποκλειστικά στο διδακτικό αντικείμενο της δεύτερης ξένης γλώσσας, γεγονός που εγείρει ερωτηματικά για τα κριτήρια της αρχικής εισαγωγής της προαναφερθείσας προϋπόθεσης στην Υ.Α. με αρ. πρωτ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1575) από την παρελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ και της διατήρησής σε ισχύ από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, δεδομένου ότι οι νεοσύστατοι κλάδοι ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής δεν διαθέτουν εκπαιδευτικό προσωπικό με οργανική θέση ανά την επικράτεια.

4) Στο πλαίσιο της ισότιμης μεταχείρισης των ξένων γλωσσών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το ανομοιογενές θεσμικό πλαίσιο για τη διδασκαλία του διδακτικού αντικειμένου της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δημόσια Εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) οφείλει να συμπεριελάβει και τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), δεδομένου ότι έχει ήδη εκπονηθεί Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις Ξένες Γλώσσες.

5) την εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) στο νέο τύπου Τεχνολογικό Λύκειο.

6) τη δημιουργία τμημάτων για τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) με ανώτερο αριθμό μαθητών τους 12.

7) τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) κατά επίπεδα γνώσεων.

8) τη διασύνδεση της διδασκαλίας και της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

9) την προσθήκη και των κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής στο ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει την Επιλογή Στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – άρθρο 11 Ν. 3848/2010.

10) Ομοιογενές θεσμικό πλαίσιο για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δημόσια Εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια), έπειτα από εκπόνηση σχετικής έρευνας, υπό την αιγίδα του Κέντρου Μελέτης και Τεκμηρίωσης Ερευνών της Ο.Λ.Μ.Ε και με τη συμμετοχή των Επιστημονικών Ενώσεων Καθηγητών Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής.

Για τα Δ.Σ. των Πανελλήνιων Συλλόγων Καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής,

Οι Πρόεδροι

Γεώργιος Ποπετσίδης Χριστόφορος Σουμίλας