Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα συγκαταλέγεται πλέον σε εκείνα με τις πιο έντονες ανισότητες στον ανεπτυγμένο κόσμο

Ένα εκτενές αφιέρωμα στην κρίση που αντιμετωπίζει η ελληνική παιδεία δημοσιεύει σήμερα το BBC, κάνοντας ιδιαίτερο λόγο στις ανισότητες που έχει προκαλέσει η κρίση χρέους στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

«Όταν αναλογίζονται τις συνέπειες της κρίσης χρέους στην Ελλάδα, οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τις μακριές ουρές έξω από τις τράπεζες και τις διαμαρτυρίες στους δρόμους. Ωστόσο, μία λιγότερο εμφανής αλλά ίσως σοβαρότερη συνέπεια είναι πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα συγκαταλέγεται πλέον σε εκείνα με τις πιο έντονες ανισότητες στον ανεπτυγμένο κόσμο» αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο του βρετανικού πρακτορείου.

Παρόλο που η παιδεία στην Ελλάδα είναι δωρεάν, τα δημόσια σχολεία έχουν πληγεί από τις περικοπές που επέβαλλαν οι συμφωνίες διάσωσης, επισημαίνει το δημοσίευμα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα ακριβά δίδακτρα των φροντιστηρίων που αναγκάζονται να πληρώσουν οι περισσότεροι μαθητές, προκειμένου να περάσουν στις «εξαιρετικά δύσκολες» πανελλήνιες εξετάσεις.

«Ωστόσο, πολλές οικογένειας της κατώτερης ή μεσαίας τάξης αδυνατούν πλέον να πληρώσουν αυτά τα δίδακτρα, λόγω της αύξησης της ανεργίας και της μείωσης των μισθών» σημειώνει ο αρθρογράφος, Matt Pickles.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η έκθεση ενός Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ αυτόν τον μήνα κατέταξε την Ελλάδα στην τελευταία θέση από 30 οικονομίες του ανεπτυγμένου κόσμου αναφορικά με το θέμα της παιδείας, λόγω της στενής σχέσης που συνδέει την απόδοση των μαθητών με το εισόδημα των γονιών τους.

Το περιεχόμενο της εν λόγω έκθεσης επιβεβαιώνει την άποψη του Αριστείδη Χατζή, καθηγητή δικαίου και oικονομικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ότι η απουσία ευκαιριών για χαρισματικούς φτωχούς μαθητές αποτελεί «εθνική καταστροφή», που μπορεί να υπονομεύσει μακροπρόθεσμα την οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, απαιτείται άμεση μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας προκειμένου οι μαθητές από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να φοιτήσουν στην ανώτερη εκπαίδευση.

«Το πρόβλημα δεν είναι απλώς οικονομικό αλλά αφορά και στην απουσία αξιολόγησης και αξιοκρατίας στα σχολεία. Η αξιολόγηση αποτελεί άγνωστη λέξη για το ελληνικό σύστημα», αναφέρει χαρακτηριστικά στο BBC ο κ. Χατζής, αναφερόμενος στις αντιδράσεις που συναντά οποιαδήποτε απόπειρα αποτίμησης των ικανοτήτων και των γνώσεων των καθηγητών στα δημόσια σχολεία.

protothema.gr