Τα Τμήματα Ένταξης είναι δομές ειδικής αγωγής ΣΜΕΑΕ που στεγάζονται σε τυπικές μονάδες πρωτόβαθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ενταξιακή εκπαίδευση-συνεκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες eίναι μια πολύ σημαντική δομή των ΣΜΕΑΕ που όμως δεν τυγχάνει της αντίστοιχης μεταχείρισης.

Σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα ένταξης της Αχαΐας – Η επιστολή διαμαρτυρίας των καθηγητών ειδικής αγωγής

Επιστολή προς όλους τους αρμοδίους απέστειλαν, εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, σχετικά με τις ελλείψεις στα τμήματα ένταξης στην Αχαΐα.

“Τα Τμήματα Ένταξης είναι δομές ειδικής αγωγής ΣΜΕΑΕ που στεγάζονται σε τυπικές μονάδες πρωτόβαθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ενταξιακή εκπαίδευση-συνεκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Είναι μια πολύ σημαντική δομή των ΣΜΕΑΕ που όμως δεν τυγχάνει της αντίστοιχης μεταχείρισης. Δυστυχώς έως τώρα, για να ιδρυθεί ένα καινούριο Τ.Ε. πρέπει να προταθεί από το Σύλλογο Διδασκόντων του εκάστοτε σχολείου.

Αυτό βρίσκει σαν εμπόδιο παγιωμένες και απαρχειωμένες αντιλήψεις εκπαιδευτικών περί διαχείρισης μαθητών με ε.ε.α. στην τάξη τους, κάτι που έρχεται αντίθετο με τη λογική του ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ για το οποίο παλεύουμε ως εκπαιδευτικοί κ ως λειτουργοί.

Δεν είναι δυνατόν στην Πάτρα, την 3η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να μην υπάρχει Τ.Ε. Δημοτικού σε μια απόσταση 40 χιλιομέτρων (από περιοχή Αγυιά της Πάτρας έως Αίγιο) και να αναγκάζονται μαθητές που μένουν π.χ. στο Άνω Καστρίτσι να μετακινούνται καθημερινά με δικά τους έξοδα έως το κοντινότερο τους σχολείο με Τ.Ε. που ειναι στην Αγυιά!!!!

Και αυτό παρότι τα τελευταία 10 χρόνια σχολικοί σύμβουλοι κ απερχόμενοι διευθυντές έχουν προσπαθήσει να ιδρυθούν Τ.Ε. σε Ρίο και Ψαθόπυργο, αλλά βρίσκουν τροχοπέδη την αναλγησία των Συλλόγων Διδασκόντων για να μην “ξεβολευτούν” έχοντας ως μαθητές τους “δύσκολες” περιπτώσεις.

Χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι πλέον οι μαθητές με ε.ε.α. υπάρχουν σε όλα τα σχολεία κ ένα Τ.Ε θα τους προσφέρει πολλά (στην ψυχολογική, εκπαιδευτική διαχείριση, στη συνεργασία με άλλους ειδικούς: Ψυχολόγους, Κοιν. Λειτουργούς κ.ά). Ας αναρωτηθούμε αν όλα αυτά τα χρόνια είναι δυνατόν μια χούφτα άνθρωποι να μπορούν να καθορίζουν την καθημερινότητα δεκάδων μαθητών με ε.ε.α”.