Κάθετα αρνητική στην προοπτική το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) των πανεπιστημίων να αναβαθμιστούν σε θέσεις καθηγητών με κλειστές διαδικασίες αξιολόγησης, δηλώνει η Σύνοδος Πρυτάνεων. Με τη θέση αυτή η Σύνοδος απαντά στις πληροφορίες ότι κάτι τέτοιο εξετάζει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, αλλά παίρνει σαφείς αποστάσεις και από την ομοσπονδία των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ, η οποία έχει υποβάλει σχετικό αίτημα προς το υπουργείο.

Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες επανέρχεται –κάποιοι το αποδίδουν σε μικροπολιτικούς λόγους λόγω πιθανών εθνικών εκλογών– το ζήτημα της μετατροπής των θέσεων προσωπικού σε βαθμίδες καθηγητών με αυτόματη νομοθετική ρύθμιση ή προσωποπαγή κρίση. Εάν ο κ. Γαβρόγλου προωθήσει τη ρύθμιση, μπορούν να ζητήσουν να προβιβασθούν σε λέκτορα περίπου 1.200 μέλη σε όλα τα πανεπιστήμια. Ουσιαστικά, η προτεινόμενη ρύθμιση κινείται στη φιλοσοφία εκείνης που είχε παρουσιάσει η πρώην αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, αλλά λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε, η ίδια δήλωσε ότι η ρύθμιση δεν θα εφαρμοστεί. Σε χθεσινή ανακοίνωση που υπογράφεται από το τριμελές προεδρείο της Συνόδου (τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων Κρήτης Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα, Πειραιώς Αγγελο Κότιο, και Ιόνιου Βασίλη Χρυσικόπουλο) δηλώνεται ότι «θα ήταν απαράδεκτο να αποκλειστούν από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων προκειμένου να τακτοποιηθούν συλλήβδην όσοι είχαν παλαιότερα την τύχη να προσληφθούν σε θέσεις επικουρικού προσωπικού».

Εξειδικεύοντας, το προεδρείο της Συνόδου λέει ότι «η ένταξη σε καθηγητικές βαθμίδες δεν μπορεί παρά να βασίζεται στον προγραμματισμό των τμημάτων ως προς τα επιθυμητά αντικείμενα και την ανοικτή προκήρυξη των θέσεων ώστε να επιλεγούν οι καλύτεροι υποψήφιοι. Η εμπειρία από τις λιγοστές (σε σχέση με τις ανάγκες) θέσεις που χορηγήθηκαν και προκηρύχθηκαν την τελευταία διετία δείχνει ότι υπάρχουν πολλοί και καλοί νέοι υποψήφιοι με σημαντικό έργο και δυνατότητες προσφοράς που σήμερα βρίσκονται είτε στο εξωτερικό είτε εκτός της αγοράς εργασίας».

Η ΠΟΣΔΕΠ από την πλευρά της ζητεί «να δοθεί η δυνατότητα εκλογής στη βαθμίδα του λέκτορα στα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ που έχουν τα προσόντα, μέσα από μια διαδικασία ουσιαστικής ακαδημαϊκής κρίσης (και όχι ένταξης) από εκλεκτορικά σώματα που θα συγκροτούνται με τις ίδιες διαδικασίες που συγκροτούνται για εκλογή μέλους ΔΕΠ».

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ