Οι έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορεί να μην κατάφεραν να ακυρώσουν την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου που ξεκίνησαν χθες για 88.000 μαθητές, αλλά φαίνεται ότι περιόρισαν την καταστροφική της δράση.

ˮΗ ΟΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να θεωρήσει πιλοτική την εφαρμογή του συστήματος, ειδάλλως θα είναι υπεύθυνο για τα καταστροφικά αποτελέσματαˮ

Σύμφωνα με πληροφορίες, αποσύρθηκαν από την Τράπεζα θέματα ασαφή ή με πολύ υψηλό συντελεστή δυσκολίας. Ήταν μια κίνηση της τελευταίας στιγμής, προκειμένου να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις και να περιοριστούν οι αντιδράσεις. Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές, στο παρά ένα των εξετάσεων αποσύρθηκαν από την κλήρωση πάνω από 20 θέματα στην Άλγεβρα, 20 στη Γεωμετρία, 20 στη Φυσική κ.ά. Αυτό βεβαίως δεν αλλάζει την ουσία του νέου συστήματος, στόχος του οποίου είναι μέσα από τη δυσκολία των θεμάτων και τη σχολική αποτυχία να οδηγήσει εκτός Λυκείου χιλιάδες μαθητές.

Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης στις 17 Ιουνίου

Η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ επανήλθε χθες στο θέμα καλώντας το υπουργείο, ακόμη και τώρα, να μην εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων και τον νέο σκληρότερο τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας. Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «έχει ακόμη τη δυνατότητα να θεωρήσει ως «πιλοτική» την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, ώστε όλες οι διαδικασίες να διεξαχθούν σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ισχύοντα». Αν το υπουργείο Παιδείας επιμείνει στην καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος, θα είναι απολύτως υπεύθυνο για τα καταστροφικά αποτελέσματα που θα προκύψουν, προειδοποιεί η ΟΛΜΕ και καλεί τους καθηγητές που αναγκάζονται να πάρουν μέρος σ’ αυτή την αντιεκπαιδευτική, αντιμορφωτική και αντιπαιδαγωγική διαδικασία να λειτουργήσουν με την ενδεικνυόμενη παιδαγωγική και κοινωνική ευαισθησία, περιφρουρώντας τα μορφωτικά δικαιώματα και την ψυχική υγεία των μαθητών, καθώς και την επαγγελματική τους υπόσταση. «Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να εκδιωχθούν οι μαθητές, κυρίως από τις λαϊκές οικογένειες, από την εκπαίδευση και να οδηγηθούν στην εφήμερη κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία, βορά στα χέρια των εργοδοτών» τονίζει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό καλεί τις ΕΛΜΕ, σε συνεργασία με τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων και με τους μαθητές, να οργανώσουν ενημερώσεις και δραστηριότητες που θα κορυφωθούν την Τρίτη 17.6, κατά την Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης ενάντια στον νόμο 4186/13 και στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου. Η ΟΛΜΕ χαρακτηρίζει τους μαθητές της φετινής Α’ Λυκείου τα πρώτα «θύματα» της εφαρμογής του νόμου για το «νέο Λύκειο», καθώς καλούνται να δώσουν μια μάχη εντελώς απροετοίμαστοι, χωρίς να έχουν διδαχθεί με επάρκεια τα διάφορα αντικείμενα, ενώ τα κενά εκπαιδευτικών δεν καλύφθηκαν ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς. Έτσι οι μαθητές αναγκάζονται, την τελευταία στιγμή, να παπαγαλίσουν τις απαντήσεις σε εκατοντάδες θέματα και να τρέχουν απελπισμένα για βοήθεια… στα φροντιστήρια. Τα θέματα της Τράπεζας σύμφωνα με τη συνδικαλιστική ηγεσία των καθηγητών, έχουν λάθη και ασάφειες, αρκετά είναι εκτός ύλης, ενώ υπάρχουν εξεζητημένα θέματα μεγάλης δυσκολίας που θυμίζουν πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον ο βαθμός που θα προκύψει απ’ αυτή τη διαδικασία, θα επηρεάσει την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πανελλαδικές
Η ενδοσχολική βία ήταν το θέμα της Έκθεσης

Χθες ξεκίνησαν και οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ – Ομάδα Α’) που εξετάστηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Το θέμα της Έκθεσης ήταν η ενδοσχολική βία και τρόποι αντιμετώπισής της. Σήμερα τη σκυτάλη των πανελλαδικών εξετάσεων ξαναπαίρνουν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, οι οποίοι θα διαγωνιστούν σε ένα από τα μαθήματα γενικής παιδείας που έχουν επιλέξει (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία, Ιστορία ή Φυσική).
Θ. Φωτίου: Μεσοπρόθεσμα η κατάργηση των πανελληνίων

Η προοπτική της κατάργησης των πανελληνίων εξετάσεων δεν περιλαμβάνεται στις άμεσες ενέργειες της κυβέρνησης της Αριστεράς, αλλά στο μεσοπρόθεσμο πεδίο, δήλωσε χθες σε ραδιοφωνική της συνέντευξη στο “Βήμα”, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Φωτίου. Επιπλέον, δήλωσε ότι οι βαθμοί του Ενιαίου Λυκείου θα εξασφαλίζουν μία θέση είτε στη μεταλυκειακή είτε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.