Αποκλείονται από την εισαγωγή στις αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ., σύμφωνα με την προκήρυξη Φ.337.1/51/498660, ΑΔΑ:ΓΕΥ6-ΖΛΠ, 2 Μαΐου 2017, η οποία αφορά την επιλογή σπουδαστών-τριών.

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης  Εκπαιδευτικός – Ερευνητής  Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.


Ο αποκλεισμός αυτός δεν είναι μόνο παράλογος, διότι οι απόφοιτοι διαθέτουν απολυτήριο Λυκείου ισότιμο με το απολυτήριο του ΓΕ.Λ. και επιπλέον πτυχίο ειδικότητας, αλλά μπορεί να χαρακτηρισθεί και αντισυνταγματικός διότι αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Το παρά τις κατ΄ επανάληψη διακηρύξεις του για την προτεραιότητα στην επαγγελματική εκπαίδευση και τις αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν φρόντισε να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. να σταδιοδρομήσουν ως αξιωματικοί στις ένοπλες δυνάμεις.
Η διέξοδος που δόθηκε προς τα πανεπιστήμια, έστω και με το ελάχιστο ποσοστό 1% το οποίο βεβαίως πρέπει να αυξηθεί, δίνει κάποιο μήνυμα αισιοδοξίας στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. Μια τέτοια διέξοδος θα πρέπει να δοθεί και προς τις σχολές αξιωματικών, με μεγαλύτερο ποσοστό, διότι οι εισαγόμενοι είναι πολύ λιγότεροι.
Σε ότι αφορά την εισαγωγή στις διατηρούνται τα αναχρονιστικά ποσοστά 8% για τα ΕΠΑ.Λ. και 92% για τα ΓΕ.Λ.!
Στις σχολές υπαξιωματικών εκπαιδεύονται οι σπουδαστές σε ειδικότητες τεχνικές, ως επί το πλείστον, στις οποίες οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. σε μεγάλο βαθμό έχουν ειδικευθεί.
Για την περίπτωση των σχολών υπαξιωματικών υπάρχει η νομοθετική ρύθμιση από το Ν. 4386/2016 και το Ν. 4452/2017 σύμφωνα με την οποία το ποσοστό εισαγωγής ορίζεται με απόφαση του υπουργού παιδείας ή του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού.
Παρά τη ρητή διάταξη των Νόμων οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. εισάγονται με το μικρό αυτό ποσοστό 8% διότι ο υπουργός παιδείας ή ο υπουργός εθνικής άμυνας δεν ασχολήθηκαν με το θέμα, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να ισχύσει ότι ισχύει για τα ΤΕΙ.
Ο αδικαιολόγητος, κατά τη γνώμη μας, περιορισμός που υπάρχει στην εισαγωγή των μαθητών ΕΠΑ.Λ. στις στρατιωτικές σχολές γίνεται πιο έντονος αν λάβουμε υπόψη ότι οι σχολές αυτές δεν είναι ακαδημαϊκές σχολές αλλά παραγωγικές και επιπλέον είναι σχολές υψηλής ζήτησης.
Για τις σχολές των σωμάτων ασφαλείας η κατάσταση για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είναι ακόμη πιο δυσμενής.
Η ρύθμιση του θέματος εισαγωγής στις σχολές των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας θα πρέπει άμεσα να ρυθμιστεί διότι μπορεί να μην περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης, περιλαμβάνεται όμως στα προαπαιτούμενα για την αναβάθμιση της ΤΕΕ.
Η ρύθμιση είναι σκόπιμο να γίνει τώρα διότι οι νεοεγγραφόμενοι μαθητές στα ΕΠΑ.Λ. έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τις προοπτικές σταδιοδρομίας τους.

Η ενασχόληση με τη μαθητεία και οι αλλεπάλληλες επισκέψεις στα ΕΠΑ.Λ. δεν θα λύσουν από μόνα τους το πρόβλημα αναβάθμισης της ΤΕΕ, χρειάζονται αποφασιστικά βήματα σε κάποια θέματα και όχι η τακτική «βήμα-βήμα» και βλέπουμε.

Ίδωμεν