Νέος διάλογος για την Παιδεία – Στόχος είναι να γίνει υποχρεωτική η Α’ Λυκείου, να μειωθούν τα μαθήματα στις δύο τελευταίες τάξεις, να υιοθετηθεί η λογική της πολυκλαδικότητας στο νέο Λύκειο

Μέσα από νέο γύρο διαλόγου θα αποφασιστούν οι αλλαγές στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να διαβεβαιώνει τους βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων ότι δεν θα νομοθετήσει σχετικά πριν από την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων. Από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινάει σειρά κοινοβουλευτικών συνεδριάσεων, στις οποίες -αρχικά- θα κληθούν φορείς που σχετίζονται με τον χώρο της εκπαίδευσης, ώστε να διατυπώσουν απόψεις για το Λύκειο. Σε δεύτερο χρόνο δεν αποκλείστηκε το να κληθούν εμπειρογνώμονες στη Βουλή.

Κ. Γαβρόγλου: Συζήτηση όχι από το μηδέν, με έμφαση στο Λύκειο

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έθεσε χθες υπόψιν των βουλευτών της ΕΜΥ την πρότασή του για την αναμόρφωση και των τριών λυκειακών τάξεων, χωρίς να συμπεριλάβει τις αρχικές προτάσεις του για το Εθνικό Απολυτήριο και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Εξάλλου, όπως είπε κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής ο Κ. Γαβρόγλου, η συζήτηση πρέπει να ξεκινήσει με γνώμονα το πώς θα αναβαθμιστεί το Λύκειο.

«Μετά το απολυτήριο, μετά οι εισαγωγικές, μετά ο πρώτος χρόνος στο πανεπιστήμιο» τόνισε, χωρίς ωστόσο να αποκλείει το ενδεχόμενο να συζητηθούν τα ζητήματα αυτά άμεσα και να ληφθούν αποφάσεις. Ο Κ. Γαβρόγλου είπε ακόμη πως θα ήταν «μεγάλο λάθος» η συζήτηση για το Λύκειο να ξεκινήσει από το μηδέν. «Έχει προηγηθεί ένας διάλογος, ξεκινάμε αξιοποιώντας την εμπειρία και τις προτάσεις του διαλόγου» τόνισε, προτείνοντας -μεταξύ άλλων- να έρθουν μεν φορείς και άτομα στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, αλλά να τοποθετηθούν γραπτώς επί της πρότασης που κατατέθηκε από το ΙΕΠ.

Κατά την προκαταρκτική χθεσινή διαδικασία, πάντως, η πλειονότητα των βουλευτών επέμεινε στο να υπάρξει εκτενής διάλογος με φορείς, συνδικαλιστικούς και εκπαιδευτικούς. Η Ν.Δ., διά της Νίκης Κεραμέως, επίσης ζήτησε η συζήτηση να κινηθεί θεσμικά. Ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ ζήτησε «ουσιαστικό διάλογο», και να παρουσιαστεί «η επίσημη θέση της κυβέρνησης για το Λύκειο με τη μορφή νομοσχεδίου». Ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης πρότεινε η διαβούλευση να συμπεριλάβει «τα έγκυρα ινστιτουτα μελέτης εκπαιδευτικής πολιτικής» των συνδικαλιστικών φορέων. Ακόμη προτάθηκε η επιτροπή να συζητήσει με μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Εκτός πρότασης απολυτήριο και εισαγωγή στα ΑΕΙ

Η ΕΜΥ συνεδριάζει εκ νέου την ερχόμενη Τρίτη το απόγευμα, οπότε θα παραστεί ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γ. Κουζέλης, για να τους παρουσιάσει την (αναμορφωμένη) πρότασή του. Σε συνέντευξη που έδωσε χθες υπεραμύνθηκε, πάντως, του αρχικού σχεδίου που το ινστιτούτο είχε καταθέσει. «Περιλαμβάνει λεπτομέρειες. Είναι ένα κείμενο που υπερασπιζόμαστε» δήλωσε (στο ΑΠΕ-ΜΠΕ). Υπενθυμίζεται ότι η αρχική πρόταση, που είχε δημοσιοποιηθεί από την «Α», αναφερόταν σε Πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα (3 επιλογές συν Νεοελληνική Γλώσσα), τα οποία θα αποτελούσαν και τα διδασκόμενα της Γ’ Λυκείου, και παράλληλα αναφερόταν σε Εθνικό Απολυτήριο στο οποίο ο βαθμός των πανελλαδικών θα μετρούσε κατά 20%.

Γ. Κουζέλης (ΙΕΠ): Άμεσα υλοποιήσιμη η πρόταση για την Α’ Λυκείου

Ο Κ. Κουζέλης στη συνέντευξή του αναφέρθηκε σε μείωση των μαθημάτων, στην πολυκλαδικότητα του Λυκείου και τη δυνατότητα των μαθητών να ασχοληθούν με αντικείμενα που τους αρέσουν, συνεχίζοντας: «Μια Γ’ Λυκείου με λιγότερα μαθήματα γίνεται; Ναι, γίνεται. Χωρίς να χαθούν εκπαιδευτικοί; Ναι, γίνεται. Χωρίς να χαθούν ώρες μαθημάτων; Ναι, γίνεται. Έχουμε το δυναμικό; Ναι, το έχουμε. Είναι αύριο το πρωί υλοποιήσιμο; Όχι, δεν είναι. Είναι άμεσα, από τη νέα σχολική χρονιά, υλοποιήσιμη η πρόταση για την Α’ Λυκείου».

Αναφέρθηκε τέλος στην ανάγκη για «12χρονο υποχρεωτικό σχολείο». Κατά τις πληροφορίες, η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα είναι ένα από τα πρώτα ζητήματα που θα θέσει ο Κ. Γαβρόγλου στα κόμματα.