Την Τρίτη 17/01/2017 ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Γ. Παντής πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συνεργάστηκαν με στελέχη του Ι.Ε.Π.

Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία των κκ. Γαβρόγλου και Παντή στα στελέχη και τους υπαλλήλους του Ι.Ε.Π., στην οποία ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας εξέθεσαν τις κεντρικές επιλογές και τον σχεδιασμό των δράσεων του Υπουργείου, καθώς και το πλαίσιο της συνεργασίας με το Ι.Ε.Π.

Ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ι.Ε.Π.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός επεσήμανε τη σημασία που έχει η ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την αναγκαιότητα να διατηρεί το Ι.Ε.Π. την ανεξαρτησία του. Αναφορικά με τον θεσμικό ρόλο του Ι.Ε.Π. ο Γενικός Γραμματέας κ. Παντής ανέφερε ότι υπάρχει βούληση να ενισχυθούν διοικητικά εκ μέρους του Υπουργείου οι παρεμβάσεις του Ι.Ε.Π. ακόμα και μέσω νομικών ρυθμίσεων που θα αναδείξουν τον ρόλο του. Πρόσθεσε ότι οι ανάγκες του Ι.Ε.Π. σε θέματα ΕΣΠΑ έχουν μπει σε προτεραιότητα και, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «περιμένουμε από εσάς παραδοτέα».

Αλλαγές στο Λύκειο – Αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το Γυμνάσιο καθώς και τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία είναι σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί το υπάρχον σύστημα το οποίο προκαλεί τραύματα στον ψυχισμό των μαθητών και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφήνεια στο δημόσιο λόγο όσον αφορά στα προβλήματα του υπάρχοντος συστήματος, η λύση των οποίων συνδέεται με την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών.

Επιτροπή για τα οικονομικά της Εκπαίδευσης

Στη συνέχεια, ο Υπουργός αναφέρθηκε στη σύσταση Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας θα είναι η μελέτη των οικονομικών της εκπαίδευσης. Η Επιτροπή αυτή θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα καταλήξει σε αριθμούς, τουλάχιστον όσον αφορά τις ανελαστικές δαπάνες και θα επιτρέψει τον σχεδιασμό μιας πολιτικής που θα έχει ρεαλιστικό βάθος. Η αναγκαιότητα της Επιτροπής αυτής προκύπτει, μεταξύ άλλων, και από το γεγονός ότι στα οικονομικά της εκπαίδευσης εμπλέκονται και άλλοι φορείς, όπως οι Δήμοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη των κτιριακών υποδομών. Το τελευταίο αυτό αποτελεί σοβαρό ζήτημα γιατί είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας «τα σχολεία μας να είναι φιλόξενα και όχι γκρίζοι χώροι που γίνονται ακόμα πιο γκρίζοι».

Επιμόρφωση-Αυτοαξιολόγηση

Το ζήτημα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα σημαντικά μελήματα του Υπουργείου και θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχετικό σχέδιο που θα είναι διεξοδικό και το οποίο θα πείθει την κοινωνία.

Αναφορικά με το ζήτημα της Αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και της Αυτοαξιολόγησης ο Υπουργός ανέφερε ότι η Αξιολόγηση είναι ένας τρόπος να γνωρίσει η κοινωνία τις καλές πρακτικές και, παράλληλα, μέσω της Αυτοαξιολόγησης να αξιολογηθεί η τήρηση των υποχρεώσεων της Πολιτείας.

Ο Υπουργός ανέφερε ότι σύνθημα του Υπουργείου θα πρέπει να είναι το «Πρώτα ο εκπαιδευτικός», διότι η ανάδειξη του ρόλου του συντελεί τόσο στο καλό τον μαθητών όσο και των γονέων. Η αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού ως κοινωνικού λειτουργήματος είναι κάτι που δεν συναντάμε σε νομοθεσίες άλλων κρατών και, άρα, πρόκειται για ένα ελληνικό πλεονέκτημα προς αξιοποίηση.