Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδιορίζει κατηγορηματικά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γ. Κουζέλης: Έως το τέλος της χρονιάς οι μαθητές που τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α΄ Λυκείου θα ξέρουν τι σύστημα θα έχουν μπροστά τους, ενώ τα βιβλία της Ιστορίας θα αλλάξουν ριζικά.

ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Κουζέλης δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα αλλά και επικρίσεις για τις αλλαγές σε Λύκειο και , ενώ αποκαλύπτει και εξηγεί το περιεχόμενο των αλλαγών που επιχειρούνται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

Αναφερόμενος στις αλλαγές στα σχολεία ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι μελέτη, έδειξε πως λόγω ανεπαρκών υποδομών δεν είναι εύκολη η δημιουργία του τετραετούς γυμνασίου.

Επιπλέον, το ΙΕΠ εκτίμησε την Α΄ Λυκείου όχι ως κατάληξη βαθμίδας αλλά ως αφετηρία. Εξάλλου, η πρότασή για υποχρεωτικότητα όπως αναφέρει αφορά όλο το Λύκειο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ μέχρι το τέλος της χρονιάς οι μαθητές θα ξέρουν τι είδους σύστημα θα έχουν μπροστά τους. Η ακρίβεια και η λεπτομέρεια θα αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και τις επιλογές μαθημάτων, τον τρόπο δηλαδή που οι ίδιοι θα οικοδομούν το πρόγραμμά τους στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, ενώ συμπλήρωσε ότι το πόρισμα, από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων δεν θα αργήσει.

Σύμφωνα με τον κ. Κουζέλη τον Σεπτέμβριο θα σταλούν στα σχολεία τα καινούργια βιβλία των θρησκευτικών για όλες τις τάξεις και των Μαθηματικών της Ε΄ Δημοτικού. « Αν προλάβουμε θα στείλουμε και των Μαθηματικών της Β΄ τάξης Δημοτικού» τόνισε και συμπλήρωσε ότι αν όχι, τότε θα σταλεί εγκύκλιος με όλες τις διορθώσεις και οδηγίες διδασκαλίας.

«,ο κ. Κουζέλης σημειώνει ότι ενώ έχουμε ήδη εκσυγχρονισμένα προγράμματα δεν προχωρούν πολύ γρήγορα, καθώς, λόγω περιορισμένου αριθμού σε προσωπικό, δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί στα σχολεία η διαδικασία ένταξης των μαθητών στα επίπεδα γλωσσομάθειας όπως αυτά ορίζονται από το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο (είναι μια εξάβαθμη κλίμακα)». «Εμείς, από την άλλη, πρέπει να επισπεύσουμε τις διαδικασίες έκδοσης βιβλίων για όλες τις βαθμίδες. Υπάρχουν τάξεις χωρίς βιβλίο δεύτερης ξένης γλώσσας»

Σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ τα νέα βιβλία έχουν χαρακτήρα φακέλου. Θα περιλαμβάνουν όλα τα υλικά που θεωρούμε ότι ανταποκρίνονται στον κορμό των καινούργιων προγραμμάτων σπουδών. Δηλαδή, πηγές, κείμενα αναφοράς, παραδείγματα βιωματικά, υλικό της θεολογικής επιστήμης και της ορθόδοξης παράδοσης καθώς και ασκήσεις-ερωτήσεις για τους μαθητές σχετικά με τη διοργάνωση του μαθήματος.

« και έχουν λογική αντιμετώπισης της Ιστορίας απολύτως παρωχημένη», τόνισε ο κ. Κουζέλης και κάνει γνωστό ότι έχει ανατεθεί μελέτη σε επιτροπή με επικεφαλής τον ιστορικό Πολυμέρη Βόγλη, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και της μελέτης των προγραμμάτων (στην επιτροπή υπό τον Δημήτρη Σωτηρόπουλο) επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου.

Η επιτροπή θα ελέγξει όλες τις προηγούμενες παρεμβάσεις προκειμένου να καταθέσει ένα . Για όλες τις τάξεις. «Θα πρέπει να δοκιμάσουμε μια νέα προσέγγιση της Ιστορίας στο σχολείο και κατ’ αυτό το πλαίσιο των νέων προγραμμάτων δεν θα ταυτίζεται με τίποτα προηγούμενο. Θα βασίζεται κατά πρώτο λόγο στη σύγχρονη αντίληψη περί διδακτικής της Ιστορίας, εξ ου και η επιτροπή του ΙΕΠ. Θα συνεργαστούν οι Χριστίνα Κουλούρη, Γιώργος Κόκκινος, Αγγελος Παληκίδης και Κώστας Κασβίκης, όλοι τους ειδικοί στη διδακτική της Ιστορίας. Τα νέα προγράμματα θα χρειαστεί να κάνουν μια τομή στον τρόπο διδασκαλίας. Θα χρειαστεί να εισάγουν τους μαθητές στο πνεύμα της διερεύνησης γεγονότων και περιόδων, να τους προβληματίζουν για τον τρόπο δουλειάς του ιστορικού, αλλά κυρίως να τους δίνουν τη δυνατότητα, σε συνδυασμό με τις άλλες κοινωνικές επιστήμες, να αντιλαμβάνονται ιστορικές διαδικασίες και μεταβολές, να αντιλαμβάνονται τον κόσμο στον οποίο ζουν ως κόσμο που προήλθε από τέτοιες εξελίξεις και συνδέεται με άλλες» ανέφερε ο κ.Κουζέλης

Σύμφωνα με τον πρόεδρο το ΙΕΠ έως τον Ιούνιο έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας μια πολύ σημαντική αποστολή. Θα ελέγξει όλα τα προγράμματα σπουδών, όλων των βαθμίδων, και θα καταθέσει προτάσεις ριζικής βελτίωσης με την παράλληλη αξιοποίηση, φυσικά, των προηγούμενων προγραμμάτων. Προτεραιότητα θα δοθεί στις ενότητες Γλώσσας και Ιστορίας. Η πρώτη λόγω του ότι διαπιστώνονται κενά στην κατανόηση και παραγωγή επιχειρημάτων αλλά και λόγω του εγχειρήματος της ενοποίησης του μαθήματος. Τέλος σύμφωνα με κ. Κουζέλη ο σκοπός είναι να μεταφερθεί υλικό των Αρχαίων στο μάθημα των Νέων, στο σημερινό πλαίσιο, αλλά και να υπάρχει δείγμα ιστορικών μορφών γλώσσας και στα Νέα Ελληνικά.