ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ, ΙΣΤ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄, ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΗ΄, Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Τώρα, κατά τη διαδικασία της συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών είχαμε πει ότι ανεξάρτητα από το αν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ψηφίσουν ή όχι αυτές τις διατάξεις, είμαστε απολύτως ανοιχτοί να δεχτούμε αλλαγές προς το συμφέρον του εκπαιδευτικού συστήματος και των μαθητών.

Έτσι, λοιπόν, σε λίγο διάστημα -για λόγους τεχνικούς καθυστερούμε- θα σας μοιραστούν οι νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Όμως, υπάρχει και μία πρόταση που εναρμονίζεται και την οποία κάναμε δεκτή. Και λέω «εναρμονίζεται», γιατί υπάρχουν κι άλλες προτάσεις οι οποίες έχουν μία απόλυτη λογική. Ξέρετε, όμως, όταν έχεις ένα δομημένο σύστημα και κάνεις μία αλλαγή, αυτό μπορεί να συμπαρασύρει πολλές άλλες αλλαγές και στο τέλος να σε βγάλει εκτός πλαισίου.

Η πρόταση είναι ότι στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου να προστεθεί μία ώρα «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» σε αντικατάσταση μίας ώρα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, ώστε να έχουν επαφή με τις Κοινωνικές Επιστήμες όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου. Κι αυτό γιατί σε μία εποχή που η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει προκλήσεις σε οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο, θεωρούμε ότι η προσθήκη του μαθήματος «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» θα συμβάλλει στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και θα δώσει ευκαιρίες και ερεθίσματα προβληματισμού στους νέους και στις νέες μας λίγους μήνες ή και μέρες πριν την απόκτηση του δικαιώματος ψήφου.

Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, να φέρει στη διαβούλευση ολοκληρωμένες προτάσεις αναφορικά με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολικών τάξεων, βεβαίως, αφού λάβουμε προηγουμένως τις σχετικές εισηγήσεις των αρμοδίων φορέων και γίνει μια αρκετά εκτεταμένη διαβούλευση.

Επίσης, πρέπει να σας πω -το έχουμε πει στην Επιτροπή, απλώς το λέμε κι εδώ- ότι αυτές οι ρυθμίσεις που φέρνουμε, δεν είναι οι πιο σημαντικές που αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα. Μπορεί να είναι και ορισμένες εξ αυτών. Έχουν, όμως, ένα χαρακτήρα κατεπείγοντος. Τα ζητήματα τα οποία αφορούν, σχετίζονται με μεγάλα νομοσχέδια τα οποία θα προκύψουν μέσα από εκτεταμένη διαβούλευση, η οποία θα πάρει όσο χρόνο χρειαστεί. Θέλω να το διευκρινίσω αυτό.

Όπως, επίσης, θέλω να διευκρινίσω ότι στο πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα αναρτηθεί στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και θα μπει σε διαβούλευση στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, υπάρχουν ουσιαστικότερα ζητήματα που αφορούν και την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχουν σχέση κυρίως με την κατάργηση της αξιολόγησης, κάτι για το οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να τοποθετηθούμε αναλυτικότερα κι εμείς και όλες οι πτέρυγες της Βουλής.