Η γνώση είναι δύναμη, μια δύναμη που κάνει ευκολότερη την αντιμετώπιση των δυσκολιών της ζωής του ανθρώπου. Γι’ αυτό, και η παιδεία αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα, που απελευθερώνει τον άνθρωπο από τα δεσμά της αμάθειας και από το σπήλαιο της απαιδευσιάς. Η παιδεία παρέχεται μέσω των δημόσιων σχολείων. Τα παραπάνω, έλεγε, λέει και θα λέει η καθηγήτρια της Έκθεσης, κυρία Τούλα, και έχει απόλυτο δίκιο.

Γράφει ο Ευστράτιος Δ. Κοκκινέλλης Φοιτητής Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, Τμήμα Φιλολογίας


Δημόσια σχολεία είναι μεταξύ αυτών, στα χαρτιά πάντα, το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το Μουσικό Σχολείο. Χρησιμοποιούμε τη σκληρή έκφραση <<στα χαρτιά πάντα>>, γιατί το δεύτερο αντιμετωπίζει χρόνιο πρόβλημα στέγασης, από την αρχή της ίδρυσης του, και οι δραστηριότητες του, άθελα, παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του πρώτου. Αυτό συμβαίνει διότι το Μουσικό εκμεταλλεύεται σχολικές αίθουσες και γενικά χώρους του 5ου.
Τα Προβλήματα του Μουσικού…
Το Μουσικό Σχολείο Λέσβου, αν και ιδρύθηκε το 1994, ως το τέταρτο μουσικό σχολείο μάλιστα πανελλαδικά, καταγράφει επιτυχίες σε πανελλήνιους διαγωνισμούς και έχει αύξηση του μαθητικού δυναμικού, δεν έχει τον δικό του χώρο. Αξιοσημείωτο και δείγμα της ζήτησης από μαθητές και γονείς, ότι φέτος μόνο το 1/3 των μαθητών και εκκολαπτόμενων μουσικών κατάφερε να φοιτήσει στο εν λόγω σχολείο, εξαιτίας των υποδομών του.
Το Μουσικό Σχολείο Λέσβου, σύμφωνα με τα παραπάνω επιτεύγματα, θεωρείται ένα από τα επιτυχημένα σχολεία στο είδος του και αξίζει μιας άλλης αντιμετώπισης. Επιτακτική ανάγκη, η στέγαση και η ομαλή λειτουργία αυτού, κι όχι οι ακατάλληλες, μεσοβέζικες λύσεις που προέκυψαν σε σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων, καθηγητών του σχολείου, της Δευτεροβάθμιας και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του Δήμου, της Περιφέρειας, των Βουλευτών, κ.λπ.
Οι ανύπαρκτες υποδομές του Μουσικού Σχολείου, αναγκάζουν τη διεύθυνση αυτού καθώς και το δυναμικό του, να πραγματοποιούν μαθήματα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 5ου, ακόμα και στον αύλειο χώρο και η βιβλιοθήκη του σχολείου, να μετατρέπεται άλλοτε σε αποθήκη μουσικών οργάνων ή χώρος διδασκαλίας.
Η <<λύση>> που δόθηκε από τη σύσκεψη, ήταν η εγκατάσταση νέων σύγχρονων λυόμενων στον αύλειο χώρο και η ανακατανομή χώρων με το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης. Εμμέσως πλην σαφώς, να συνεχιστούν τα μαθήματα με τα μουσικής και κανένα από τα δύο σχολεία να μην λειτουργούν ουσιαστικά. Η αυθαίρετη μάλιστα τοποθέτηση των λυόμενων περιορίζει τον αύλειο χώρο, κλείνοντας ακόμα και εξόδους κινδύνου.
Τα Προβλήματα του 5ου…
Το 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης αντιμετωπίζει τα δικά του προβλήματα, γι’ αυτό και υπάρχει επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου . Αρχικό και κύριο πρόβλημα είναι η καθημερινή όχληση που προκαλείται από τα μουσικά όργανα, από τις 10:30-13:30. Δηλαδή από την τρίτη ώρα έως το τέλος της σχολικής ημέρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, μάθημα δε μπορεί να πραγματοποιηθεί υπό αυτές τις συνθήκες.
Στο ήδη υπάρχον πρόβλημα, έρχεται να προστεθεί η κατάληψη της βιβλιοθήκης και της αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Η απόφαση της τοποθέτησης των λυόμενων στο αύλειο χώρο, χωρίς να έχει υπάρξει σχετική μελέτη, θέτει σε κίνδυνο το ανθρώπινο δυναμικό και των δύο σχολείων. Τέτοιου είδους, αυθαίρετες αποφάσεις λαμβάνονται ακόμη και τώρα, αν και στο παρελθόν έχουμε θρηνήσει θύματα. Πρόσφατο παράδειγμα, είναι η τραγωδία στο Μάτι που εξελίχθηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε. Κι εκεί, υπήρχαν αυθαίρετοι οικισμοί. Στην περίπτωση των σχολείων, θα έχουμε αυθαίρετα λυόμενα.
Απόσπασμα από την Επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου:
Συμπερασματικά θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι:
Α) Συμπαραστεκόμαστε στην προσπάθεια των Φορέων, των γονέων και των μαθητών του Μουσικού
Σχολείου Λέσβου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της στέγασης του και θεωρούμε αδιανόητο σε ένα
ολόκληρο νησί του μεγέθους της Λέσβου να μην έχει βρεθεί η ενδεδειγμένη λύση.
Β) ∆ε θα ανεχτούμε την συνέχιση της απαράδεκτης σημερινής κατάστασης συστέγασης των 2 Σχολείων
που στρέφεται κατά του θεμελιώδους δικαιώματος στην μόρφωση και την εκπαίδευση των παιδιών
του 5ου Γυμνασίου.
Γ) Ζητούμε να ελεγχθεί η νομιμότητα των Αποφάσεων που έχουν ληφθεί και αφορούν στην λειτουργία
των 2 σχολείων.
∆) Αν δεν αποκατασταθεί η λειτουργία του 5ου Γυμνασίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία
(λειτουργία βιβλιοθήκης, άρση της κατάληψης του αύλειου χώρου, έλεγχος ασφαλείας των
πρόσθετων εγκαταστάσεων) δηλώνουμε ότι επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματος μας
προκειμένου να ελεγχθεί η νομιμότητα των αποφάσεων της ∆ιοίκησης της Εκπαίδευσης.
Συμπεράσματα Και Ερωτηματικά…
Αν και ανήκουμε στον δυτικό πολιτισμό και στην Ευρώπη, η χώρα μας δεν απαλλάχθηκε από την προχειρότητα και τον ωχαδερφισμό! Πως γίνεται να συγκροτείται και να δημιουργείται Μουσικό Σχολείο, χωρίς να έχει το δικό του <<κεραμίδι>>; Άντε και δημιουργείται και τίθεται σε λειτουργία, γιατί επί 25 συναπτά έτη, τόσα είναι και τα χρόνια λειτουργίας του, δεν έχει αποκτήσει τις δικές του υποδομές; Οι πολιτικές ηγεσίες της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Περιφέρεια και ο Δήμος που είναι; Μήπως, έχουμε ευθύνη κι εμείς οι ίδιοι φορολογούμενοι πολίτες; Μήπως, όντως είμαστε <<γκαζμάδες>>;
Ώρα για περισυλλογή και ανάληψη ευθυνών κυρίες/κύριοι. Ώρα για διεκδίκηση των κοινών συμφερόντων, κι όχι των ατομικών. Ώρα για ένα καλύτερο αύριο, αρχής γενομένης με την παιδεία και κατ’ επέκταση τα σχολεία που βρίσκονται οι πολίτες του αύριο.