Τα παιδιά με ΔΕΠΥ πολύ συχνά κατά τη διάρκεια του μαθήματος σηκώνονται από τη θέση τους, είναι ανήσυχα και χρησιμοποιούν διάφορες δικαιολογίες ώστε να μπορέσουν να βγουν από την τάξη. Δεν είναι λίγες οι φορές που περιφέρονται στους διαδρόμους του σχολείου, αποφεύγοντας να επιστρέψουν στο μάθημα.

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται επίσης στο να επιστρέψουν στη σχολική τάξη μετά το τέλος του διαλείμματος. Αν κι ακούν το κουδούνι συνεχίζουν να παίζουν, να σκαρφαλώνουν και να τρέχουν χώρις να δείχνουν την παραμικρή διάθεση να μπουν στην τάξη. Τους παίρνει αρκετή ώρα για να μπορέσουν να ελέγξουν την υπερκινητικότητα και την παρορμητικότητά τους ώστε να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα παιδιά και να επιστρέψουν στο μάθημα.

Ο κύκλος μετάβασης είναι μια τεχνική που μπορεί να βοηθήσει το παιδί με ΔΕΠΥ να ακολουθήσει τη σχολική ρουτίνα. Πρόκειται για ένα κύκλο, όπου κάθε παιδί πριν φύγει πρέπει να περιμένει και να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους θέλει να βγει από την τάξη. Παρομοίως, υπάρχει ένας μεγαλύτερος κύκλος μετάβασης στην αυλή του σχολείου όπου όλη η τάξη περιμένει τον μαθητή ωσότου εκείνος ακολουθήσει την υπόλοιπη τάξη, μετά το διάλειμμα.

Το χρώμα του κύκλου μπορεί να το επιλέξετε μαζί με το παιδί ή να γίνει με αυτοκόλλητα ή χρωματιστές ταινίες.

Φώτης Παπαναστασίου Ειδικός Παιδαγωγός MSc Σχολική Ψυχολογία