Τι ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Τις γενικές αρχές και τους ελάχιστους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον καταναλωτή από τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ορίζει ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, που παρουσιάζει σήμερα στο σύνολό του το ΑΠΕ-ΜΠΕ και θα υπογραφεί την προσεχή Τετάρτη από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου.

Στον κώδικα, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζεται ότι ο καταναλωτής έχει αναφαίρετο δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης από την αγορά του. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο κώδικας: «πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί συμβατικώς, ο προμηθευτής πρέπει να τον ενημερώσει, με σαφή, ευκρινή και κατανοητό τρόπο, στη γλώσσα του, για το δικαίωμά του για άσκηση αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης εντός της νομίμως προβλεπόμενης προθεσμίας των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που αρχίζει από το χρονικό σημείο που καθορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς και για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις και τη διαδικασία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, αλλά και για τις συνέπειες από την άσκηση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας και παρέχοντάς του και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης».

Ακόμη, στον κώδικα, υπάρχει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών, για την προστασία προσωπικών δεδομένων και για την ασφάλεια των συναλλαγών.