Ιδιαίτερα αμφίβολη καθίσταται πλέον η επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης στο πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς η κατανάλωση – στοιχείο καθοριστικό στη διαμόρφωση του ΑΕΠ – ελαττώνεται συνεχώς.

Τον Ιανουάριο οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 10%, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η μείωση του τζίρου φθάνει το 15%.

Μικρή αύξηση της τάξεως του 2,9% εμφανίζεται τον Φεβρουάριο, η οποία όμως αποδίδεται στην Καθαρά Δευτέρα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2017 αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2016.

Το 42,5% των νοικοκυριών ξοδεύει το μισό εισόδημα για τις ανάγκες του σπιτιού

Ποσοστό υψηλότερο του 40% του μηνιαίου εισοδήματός του δαπανά για τις ανάγκες του σπιτιού του το 42,5% των ελληνικών νοικοκυριών. Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό φορέα FEANTSA, τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν πάνω από το 40% του εισοδήματος για να καλύψουν τις ανάγκες του σπιτιού τους χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα επιβαρυμένα.

Η εικόνα είναι ακόμα πιο δραματική στα πλέον αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά (κάτω από το 60% του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος), όπου σε ποσοστό 95% καταβάλλουν πάνω από το 40% των εισοδημάτων για το ακίνητό τους, αναφέρει η «Καθημερινή».