Συμμετείχατε σε κάποιον διαγωνισμό στο internet και σας έχουν φορτώσει με άπειρες χρεώσεις για κλήσεις σε 5ψήφιους αριθμούς; Πήρατε smartphone και τραβάτε τα μαλλιά σας από τις χρεώσεις των υπηρεσιών internet; Σας άλλαξαν τηλεπικοινωνιακό πάροχο χωρίς να το πάρετε καν χαμπάρι; Υπάρχει τρόπος να αντιδράσετε. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Το κινητό σας τηλέφωνο χτυπάει ασταμάτητα και ο καλών σας …καλεί να αλλάξετε εταιρεία γιατί αυτό που σας προσφέρει σας συμφέρει. Κάποια στιγμή διεκδικήσατε ένα Iphone μέσω internet και το έχετε πληρώσει …χρυσό (χώρια που δεν το κερδίσατε ποτέ) μέσω των μηνυμάτων που σας έχουν φορτώσει. Πώς απαντά η γενική γραμματεία καταναλωτή σε αυτά τα ερωτήματα;

Θέλω να αλλάξω εταιρία σταθερής τηλεφωνίας και μου ζητάνε τέλη αποσύνδεσης. Πρέπει να τα πληρώσω ;

Συνήθως στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου που συνάπτουν οι εταιρείες τηλεφωνίας με τους καταναλωτές προβλέπεται η καταβολή τέλους αποσύνδεσης, όταν θέλετε να διακόψετε τη σύμβαση πριν την πάροδο του χρόνου αυτού χωρίς υπαιτιότητα της εταιρείας. Πρέπει, επομένως, κατ’ αρχήν να εξετάσετε εάν υπάρχει σχετικός όρος στη σύμβαση. Εφόσον η αλλαγή της εταιρίας σταθερής τηλεφωνίας γίνεται για λόγους που αφορούν την πρώτη εταιρία (πχ. επαναλαμβανόμενες τεχνικές βλάβες), αλλά παρόλα αυτά η εταιρεία ζητά τέλη αποσύνδεσης έχετε δικαίωμα να αρνηθείτε την καταβολή τους.

Διαπίστωσα υπερβολικές χρεώσεις στο λογαριασμό του κινητού μου (smartphone) και η εταιρία ισχυρίζεται ότι προέρχονται από χρήση internet, πράγμα που εγώ αμφισβητώ. Τι να κάνω;

Η επιβάρυνση του καταναλωτή πρέπει να προέρχεται μόνο απο συμβατικούς όρους που είναι σαφείς, διαφανείς και αντιληπτοί απο αυτόν. Αν ο καταναλωτής δεν έχει αντιληφθεί επαρκώς χωρίς δική του υπαιτιότητα το λόγο και το ύψος αυτής της χρέωσης, τότε δικαιούται να την αμφισβητήσει και να ζητήσει τη διαγραφή της χρέωσης. Μερικές φορές οι συσκευές των κινητών νέας γενιάς (smartphones) μπορεί να έχουν προεπιλεγμένα πατημένα μερικά πλήκτρα που επιτρέπουν στο κινητό να μπαίνει αυτόματα στο internet και να ενημερώνεται πχ για τον καιρό ή την ώρα. Εφόσον δεν επιθυμείτε την σχετική αμειβόμενη ενημέρωση πρέπει να απενεργοποιήσετε τα σχετικά πλήκτρα ή εφόσον δεν γνωρίζετε πώς να το κάνετε, να μεταβείτε σε κάποιο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας για να το κάνουν αυτοί για εσάς. Στην συνέχεια, θα πρέπει να κάνετε αμφισβήτηση των ήδη υπαρχόντων χρεώσεων προς την εταιρία για να τις επανεξετάσει. Εφόσον η εταιρεία δε σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ και εφόσον τίθεται ζήτημα παραλάνησης στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με χρεώνει υπερβολικά.Τι να κάνω;

Πρέπει να απευθυνθείτε κατ’ αρχήν στην εταιρεία για αμφισβήτηση και επανεξέταση των χρεώσεων. Εφόσον η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ ή εφόσον τίθεται ζήτημα αδιαφάνειας στις χρεώσεις στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Στον αναλυτικό λογαριασμό του κινητού μου διαπίστωσα χρεώσεις από λήψη μηνυμάτων από πενταψήφιο νούμερο που δεν γνωρίζω. Τα (χρεωστικά) μηνύματα εξακολουθούν να έρχονται. Τι να κάνω;

Τα χρεωστικά μηνύματα που λαμβάνετε από 5ψήφιο κωδικό, προέρχονται από εταιρίες που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (ΥΠΠ). Στο παρελθόν πρέπει να έχετε δώσει τα στοιχεία σας και να γίνατε μέλος κάποιου club (συνήθως εάν λάβατε μέρος σε κάποιο διαγωνισμό ή εάν συμπληρώσατε κάποιο test πχ IQ) και να συναινέσατε με αυτόν τον τρόπο στην αποστολή χρεωστικών μηνυμάτων στον κινητό σας. Στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε την παροχή της ανωτέρω χρεωστικής υπηρεσίας, πρέπει να στείλετε μήνυμα ότι δεν επιθυμείτε πλέον να είστε μέλος του club. Μπορείτε να υποβάλετε σχετική καταγγελία στην ΕΕΤΤ κι εφόσον θεωρείτε ότι παραπλανηθήκατε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Μετά από μια τηλεφωνική συνομιλία και χωρίς να το καταλάβω, άλλαξα εταιρία σταθερής τηλεφωνίας. Θέλω να επιστρέψω στην παλιά μου εταιρία. Τι να κάνω;

Σε κάθε περίπτωση έχετε δικαίωμα να αλλάξετε εταιρία σταθερής τηλεφωνίας οποτεδήποτε το θελήσετε. Εάν η αλλαγή έγινε με σύμβαση από απόσταση, δηλ. δεν υπογράψετε σχετική σύμβαση σε κάποιο κατάστημα, έχετε δικαίωμα να υπαναχωρήσετε αναιτιολογήτως εντός 14 ημερολογιακών ημερών (άρθρο 4 παρ. 10 του ν. 2251/1994). Εάν θεωρείτε ότι η αλλαγή έγινε χωρίς την συναίνεσή σας (αυθαίρετη ενεργοποίηση), δηλαδή δε συμφωνήσατε στη μεταφορά εγγράφως ή προφορικά, πρέπει να διαμαρτυρηθείτε στην νέα εταιρία και εφόσον δεν ικανοποιηθείτε, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην ΕΕΤΤ ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Σε περίπτωση που η αλλαγή έγινε χωρίς τη συναίνεσή σας δεν οφείλετε τέλη αποσύνδεσης.