Το για την ενδυνάμωση του , παρουσίασε σήμερα Τετάρτη, η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μ. Ξενογιαννακοπούλου. Το νομοσχέδιο, που δόθηκε για δημόσια διαβούλευση μέχρι τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018, φέρνει κυριολεκτικά σαρωτικές αλλαγές και με την εφαρμογή του αναμένεται να δημιουργήσει νέες συνθήκες τόσο στη διαδικασία των προσλήψεων, όσο και των ελέγχο των αιτήσεων των προκηρύξεων αλλά και στη δομή και λειτουργία του ΑΣΕΠ.

Ειδικότερα το νομοσχέδιο, με τίτλο: Ενδυνάμωση του , ενίσχυση και αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων προβλέπει:

— Ειδική ρύθμιση  για τις αποσπάσεις υπαλλήλων στο ΑΣΕΠ κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων για ένα χρόνο, με δυνατότητα ανανέωσης για ένα ακόμα.

— Αλλάζει ο έλεγχος των των υποψηφίων στις προκηρύξεις του . Η αίτηση υποψηφίου, θα έχει και χαρακτηριστικά υπεύθυνης δήλωσης σε ότι αφορά τα τυπικά προσόντα, προκειμένου να δεσμεύεται και νομικά ο υποψήφιος ως προς την εγκυρότητα των δικαιολογητικών που παρουσιάζει.

— Πριν την έκδοση των προσωρινών πινάκων, αριθμός υποψηφίων ίσος με αυτών των θέσεων προκήρυξης + 50% που θα είναι να ενταχθούν σε αυτούς, θα πρέπει να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους. Όποιος δεν τα υποδεικνύει αυτόματα θα διαγράφεται από τους προσωρινούς πίνακες. Με το συγκεκριμένο μέτρο το υπουργείο εκτιμά ότι θα εξοικονομηθούν μέχρι και πέντε μήνες για την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων.

— Υλοποίηση . Θα υπάρχει ετήσιος προγραμματισμός για τις προσλήψεις προσωπικού στο Δημόσιο. Τα υπουργεία και όλοι οι φορείς θα είναι υπεύθυνα να αποστέλλουν τον Σεπτέμβριος κάθε έτους, τον προγραμματισμός των προσλήψεων τους, τόσο σε τακτικό, όσο και σε εποχικό προσωπικό. Ώστε στις αρχές Ιανουαρίου να υπάρχει το ετήσιο πρόγραμμα. Ο προγραμματισμός θα αποστέλλεται στο και θα είναι πάντα εντός των δημοσιονομικών πλαισίων και απόλυτα στοχευμένος για την κάλυψη αναγκών.

— Θα ενοποιούνται αιτήματα φορέων για προσλήψεις σε ενιαία προκήρυξη. Σε περίπτωση που αιτήματα φορέων του ετησίου προγράμματος μπορούν να ενοποιηθούν κατά κλάδους και ειδικότητες αυτό θα πραγματοποιείται ώστε να εκδίδεται ενιαία προκήρυξη. Για παράδειγμα, εφόσον περισσότερες από μια υπηρεσίες ζητούν μηχανικούς, θα βγαίνει μια προκήρυξη και οι επιτυχόντες θα μοιράζονται στη συνέχεια.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Ακολουθούν τα βασικά σημεία των αλλαγών στο ΑΣΕΠ από την επίσημη παρουσίαση, της κ. Ξενογιαννακοπούλου.

1. Η δημόσια διοίκηση αποτελεί βασικό μοχλό της υλοποίησης της στρατηγικής για την θεσμική, παραγωγική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας μας.

2. Επιτάχυνση και επέκταση των θεσμικών αλλαγών που επιδιώκουν την ανεξαρτησία της δημόσιας διοίκησης, την ενίσχυση και ενδυνάμωση της, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της και την αξιοκρατία στην στελέχωσή της. Αναγκαία η παρακολούθηση, η αξιολόγηση και η υποστήριξη της υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων και της διοικητικής λειτουργίας.

3. Για μια δημόσια διοίκηση στην υπηρεσία του δημοσίου συμφέροντος και του πολίτη.

Σ’ αυτό το πλαίσιο θέτουμε σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια θα προωθήσουμε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «Ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ, Ενίσχυση και Αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις»

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ

Α. Σύστημα πολυετούς και ετήσιου στρατηγικού σχεδιασμού προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού.

Πλήρης εναρμόνιση με τον δημοσιονομικό κύκλο (μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ετήσιος προϋπολογισμός)

Στρατηγική αποτύπωση των αναγκών των φορέων της δημόσιας διοίκησης με ιεράρχηση των προτεραιοτήτων τους στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Στρατηγικής.
Διασύνδεση με τις διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου, όπως το ενιαίο σύστημα κινητικότητας, η κατάρτιση των περιγραμμάτων θέσης και η λειτουργία του ψηφιακού οργανογράμματος.

1.Πολυετής προγραμματισμός προσλήψεων τακτικού προσωπικού.

Σε εναρμόνιση με τον πολυετή δημοσιονομικό προγραμματισμό, προβλέπεται ότι μέχρι το πέρας του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους, τα Υπουργεία αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης επικαιροποιημένα τετραετή σχέδια προγραμματισμού ανθρώπινων πόρων, στα οποία περιλαμβάνονται για κάθε έτος της επόμενης τετραετίας (οι εκτιμήσεις των αποχωρήσεων προσωπικού, το σύνολο των υφιστάμενων και των εκτιμώμενων κενών θέσεων προσωπικού, οι στρατηγικές προτεραιότητες του φορέα για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του, οι εκτιμώμενες ανάγκες σε προσωπικό κατά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα και οι τρόποι κάλυψης αυτών μέσω μετατάξεων ή προσλήψεων, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία). Αντίστοιχες αναφορές θα περιλαμβάνονται στο ίδιο σχέδιο του κάθε Υπουργείου, για τους εποπτευόμενους φορείς και τις οικείες ανεξάρτητες αρχές. Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, λαμβάνοντας υπόψη τον πολυετή προγραμματισμό κάθε φορέα, συντάσσει συγκεντρωτικό τετραετές σχέδιο προγραμματισμού προσλήψεων, το οποίο υποβάλλεται στο Υπουργείο Οικονομικών και λαμβάνεται υπόψη για την κατάρτιση του εκάστοτε Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.

2. Ετήσιο σχέδιο προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού

Μέχρι το τέλος του μηνός Σεπτεμβρίου κάθε έτους, τα αρμόδια Υπουργεία, με βάση τον πολυετή προγραμματισμό, καταρτίζουν καταστάσεις με το αιτούμενο προς έγκριση πρόσληψης τακτικό και εποχικό προσωπικό για το επόμενο έτος, κατά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα.

Στις εν λόγω καταστάσεις συμπεριλαμβάνεται και το αιτούμενο προσωπικό για τους εποπτευόμενους από αυτά φορείς, καθώς και τις οικείες ανεξάρτητες αρχές. Για τους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τους εποπτευόμενους φορείς αυτών, εφόσον ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση, συντάσσεται χωριστό ετήσιο αίτημα το οποίο υποβάλλεται στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης από το Υπουργείο Εσωτερικών. Τα αιτήματα κάθε Υπουργείου συνοδεύονται από συνοπτική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τεκμηρίωση αναγκαιότητας βάσει των στρατηγικών προτεραιοτήτων και αναγκών του εκάστοτε πολυετούς σχεδιασμού, τον αριθμό των κενών θέσεων του φορέα, τον αναγκαίο χρόνο ολοκλήρωσης των προσλήψεων και, εφόσον πρόκειται για εποχικό προσωπικό, τη χρονική διάρκεια της απασχόλησης, το ύψος των προκαλούμενων δαπανών για το έτος πρόσληψης, τον τρόπο κάλυψης αυτής, και επιπλέον, εφόσον πρόκειται για τακτικό προσωπικό, τη συνολική προκαλούμενη επιβάρυνση για κάθε επόμενο έτος.

Προβλέπεται η κατάρτιση από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης ενός συνολικού σχεδίου προγραμματισμού για τις προσλήψεις του επόμενου έτους. Το σχέδιο θα διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα των φορέων, σε συνδυασμό με τις στρατηγικές προτεραιότητες για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου συνολικά. Εν συνεχεία, προβλέπεται η έκδοση μιας και μόνον εγκριτικής πράξης για τα αιτήματα.

3. Υλοποίηση προσλήψεων από το Α.Σ.Ε.Π. – Προγραμματισμός, απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών.

α) Ο εγκεκριμένος ετήσιος προγραμματισμός αποστέλλεται στο Α.Σ.Ε.Π., προκειμένου να διαμορφώσει τον προγραμματισμό του για τις προσλήψεις τακτικού και εποχικού προσωπικού που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

β) Ενοποίηση αιτημάτων σε ενιαία προκήρυξη. Σε περίπτωση που εγκεκριμένα αιτήματα φορέων του ετήσιου προγραμματισμού υλοποιούνται με την ίδια διαδικασία πρόσληψης προσωπικού, όπως ορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, το Α.Σ.Ε.Π. δύναται να εισηγηθεί την κατά περίπτωση ενοποίηση αιτημάτων σε μία ενιαία κατά κλάδους/ειδικότητες προκήρυξη, στην οποία σωρεύονται οι αιτούμενες από τους οικείους φορείς θέσεις.

γ) Διευρύνεται η δυνατότητα προκήρυξης περισσοτέρων πανελλαδικών διαγωνισμών στη διάρκεια του έτους.

δ) Ειδικές προκηρύξεις διετούς διάρκειας. Με σκοπό τον καλύτερο προγραμματισμό προσλήψεων στο πλαίσιο του πολυετούς προγραμματισμού, αλλά και την αποφυγή περαιτέρω γραφειοκρατικού βάρους, προβλέπεται η δυνατότητα φορέων που έχουν συμπεριληφθεί στο συγκεντρωτικό τετραετές σχέδιο προγραμματισμού προσλήψεων, να ζητήσουν την έγκριση των θέσεων τακτικού προσωπικού που περιλαμβάνονται στα δύο πρώτα έτη του πολυετούς σχεδίου.

Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, δύναται να εισηγηθεί στην επιτροπή της Π.Υ.Σ. που εγκρίνει τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, την έγκριση θέσεων που περιλαμβάνονται και στο δεύτερο κατά σειρά έτος του συγκεντρωτικού τετραετούς σχεδίου. Οι θέσεις που εγκρίνονται σύμφωνα με αυτήν τη διαδικασία, συμπεριλαμβάνονται τόσο στον επικαιροποιημένο πολυετή, όσο και στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων του επόμενου έτους, ενώ οι φορείς των οποίων τα αιτήματα έχουν εγκριθεί για τα δύο πρώτα έτη του πολυετούς προγραμματισμού, δεν υποβάλλουν νέο αίτημα για τις εγκριθείσες θέσεις του επόμενου έτους.

δ) Δικαιολογητικά διαδικασιών πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σειρά προτεραιότητας.

Σε κάθε διαδικασία πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σειρά προτεραιότητας, η οποία διενεργείται από το Α.Σ.Ε.Π. ή εποπτεύεται από αυτό, δεν υποβάλλονται δικαιολογητικά με την αίτηση συμμετοχής του υποψηφίου, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν. Η κατάταξη των υποψηφίων στους πίνακες προτεραιότητας γίνεται βάσει των στοιχείων που δηλώνουν στην αίτησή τους.

Εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών που τάσσεται από το Α.Σ.Ε.Π., προ της ανάρτησης των προσωρινών αποτελεσμάτων, δικαιολογητικά καλούνται να υποβάλλουν υποψήφιοι που αντιστοιχούν στον αριθμό του συνόλου των θέσεων που προκηρύχθηκαν, προσαυξημένο κατά το ήμισυ (50%). Σε κάθε περίπτωση, οι προσωρινοί πίνακες αναρτώνται αφού έχει προηγηθεί ο έλεγχος των αντίστοιχων δικαιολογητικών. Υποψήφιος που δεν αποδεικνύει τα κριτήρια ή τις ιδιότητες που επικαλέσθηκε στην αίτησή του και τα οποία εξετάσθηκαν για την κατάταξή του στους οικείους πίνακες, διαγράφεται από αυτούς.

Β. ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.)

1. Προβλέπεται ειδική ρύθμιση για αποσπάσεις προσωπικού της δημόσιας διοίκησης στο Α.Σ.Ε.Π..

Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι για την κάλυψη έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών της Γραμματείας του Α.Σ.Ε.Π., επιτρέπεται η διενέργεια αποσπάσεων μόνιμων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων. Η διάρκεια των αποσπάσεων ανέρχεται σε ένα (1) έτος με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης για μία φορά.

2. Προβλέπεται ότι οι αποφάσεις της Ολομέλειας και της Ελάσσονος Ολομέλειας είναι υποχρεωτικές για τα μέλη της για την ενιαία ερμηνεία και εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, καθώς και για λόγους ασφάλειας δικαίου, ίσης μεταχείρισης και δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών.