Από τις δεκάδες σενάρια για τη μείωση των επιβαρύνσεων των κανένα δεν ευδοκίμησε. Όλα, παραπέμπονται στο μέλλον όταν τα δημόσια οικονομικά θα είναι σε καλύτερη κατάσταση.

Ωστόσο, η κυβέρνηση σχεδιάζει κάτι διαφορετικό φέτος. Εξετάζει τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για τις ευπαθείς ομάδες. Για τους πολύτεκνους, τους ΑΜΕΑ και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Όπως φαίνεται φέτος το μέρισμα της κυβέρνησης, στην περίπτωση που επιτευχθεί υπερπλεόνασμα, θα κατευθυνθεί στη μείωση των τελών κυκλοφορίας! Στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν την κατά περίπτωση μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 20-30% για συγκεκριμένες κατηγορίες.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την περίοδο που θα κατατίθεται στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2018. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν πάντως ότι στην περίπτωση που υπάρξουν περαιτέρω περιθώρια θα γίνουν μικρές αλλαγές στα τέλη (πέραν των ευπαθών ομάδων) και θα αφορούν μόνο τα οχήματα υψηλού κυβισμού με στόχο να καταφέρουν αρκετοί φορολογούμενοι να ανακτήσουν τις πινακίδες που είχαν καταθέσεις στην εφορία τα προηγούμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, η ποσοτικοποίηση ή διαφορετικά η αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 20 ήταν ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Και αυτό καθώς η μείωση των τελών σε κάποια κατηγορία δημιουργούσε μία τρύπα η οποία θα έπρεπε να καλυφθεί. Και δυστυχώς θα την πλήρωσαν οι κάτοχοι οχημάτων υψηλού κυβισμού.

Οπότε αποφασίσθηκε τουλάχιστον για το τρέχον έτος το σχέδιο αύξησης των κλιμακίων να αναβληθεί. Βέβαια, στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι θα μπορέσουν τις αλλαγές αυτές να τις κάνουν στα τέλη του 2019.

Αν ο φετινός χειμώνας φαντάζει δύσκολος και είναι πιθανόν να ληφθούν νέα μέτρα, για το 2018, ο επόμενος θα είναι ακόμα δυσκολότερος δεδομένου ότι όχι μόνο θα πρέπει το πρωτογενές πλεόνασμα να ανέλθει στο 3,5% του ΑΕΠ (όπως και το 2018) αλλά έχουν ήδη ψηφισθεί σκληρά μέτρα με μειώσεις συντάξεων και μείωση του αφορολόγητου ορίου.

Το πιθανότερο σενάριο είναι τα τέλη να παραμείνουν ως έχουν και τα επόμενα έτη. Μικρο- παρεμβάσεις και μερίσματα ακόμα και αν πρόκειται για ευπαθείς ομάδες δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας αλλά ούτε τους ίδιους. Τη στιγμή μάλιστα που και οι ίδιοι οι φορολογούμενοι γνωρίζουν ότι τα επόμενα έτη θα είναι χειρότερα, καθώς η μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου ορίου θα τους περιορίσουν σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα, το τελευταίο πράγμα που θα τους απασχολούσε θα ήταν τα τέλη κυκλοφορίας.