Εμπόδια βάζει το Taxis στη διασύνδεση επιχειρήσεων – εφορίας με το «πρόσχημα» ότι η υφιστάμενη τεχνολογική υποδομή του Taxis δεν επιτρέπει την ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ).

Σε ανακοίνωση μάλιστα που εξέδωσε με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου η ΕΠΕ σημειώνει πως η ηλεκτρονική διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την πληροφορική υποδομή της ΓΓΠΣ και το Taxis δεν μπορεί να λύσει αυτόματα όλα τα οικονομικά και φοροεισπρακτικά προβλήματα ούτε να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα ανάσχεσης της φοροδιαφυγής.

Κατά την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, ο βασικός λόγος είναι ότι ένα τέτοιο εγχείρημα, ανάλογης κρισιμότητας και κλίμακας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με σχεδιαστικές προσεγγίσεις παλαιότερων δεκαετιών. Η ΕΠΕ σημειώνει πως ενδεχόμενη νομοθετική ρύθμιση θα επιβαρύνει σημαντικά τις επιχειρήσεις ως προς το ζήτημα της δικτύωσης, χωρίς εγγυημένα αποτελέσματα και ποιότητα υπηρεσίας.

«Στο συγκεκριμένο εγχείρημα οφείλουμε να αναρωτηθούμε με ποιον τρόπο, με ποιες εφαρμογές και με ποιες τεχνικές λύσεις θα επιβάλλεται και θα πραγματοποιείται η ηλεκτρονική διαβίβαση των αποδείξεων των ταμειακών μηχανών προς το Taxis. Δηλαδή, ποια πρωτόκολλα, ποιος χρονοπρογραμματισμός και ποια υποδομή σε λογισμικό και υλικό απαιτείται για να υποστηρίξει τον αναμενόμενο τεράστιο όγκο δεδομένων από συναλλαγές που πραγματοποιούνται καθημερινά, σε ολόκληρη τη χώρα, 24 ώρες την ημέρα» τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

Προστίθεται ακόμη πως, επειδή σήμερα δεν υπάρχει κάποιο σχετικό λογισμικό εγκατεστημένο, θα επιβληθεί η τροποποίηση σχεδόν του συνόλου των ταμειακών μηχανών, γεγονός που θα αυξήσει και τον χρόνο υλοποίησης και το τελικό κόστος για τις επιχειρήσεις.

Στη βάση αυτή οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα πώλησης και παραμετροποίησης ταμειακών και φορολογικών μηχανών θα πρέπει να βρουν άμεσα τον σχετικό ηλεκτρονικό τρόπο, δηλαδή δοκιμασμένες και αξιόπιστες λύσεις με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης – παραμετροποίησης ώστε να είναι πρακτικά εφικτή η υποστήριξή τους, πράγμα που σαφώς δεν μπορεί να λάβει χώρα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Η ΕΠΕ αναφέρει πως το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η ίδια η αξιόπιστη λειτουργία και η υποστήριξη ενός τέτοιου συστήματος σε κεντρικό επίπεδο. Όπως υπογραμμίζει δηκτικά, η ηλεκτρονική υποδομή του Taxis δυσκολεύεται να υποστηρίξει 200.000 ηλεκτρονικά κατατεθειμένες φορολογικές δηλώσεις ημερησίως και τίθεται ερώτημα για το πώς θα μπορέσει το υπάρχον σύστημα, με την υφιστάμενη ηλεκτρονικά διασυνδεδεμένη υποδομή του, να υποστηρίξει περίπου 500 εκατομμύρια συναλλαγές που υπολογίζεται ότι λαμβάνουν χώρα καθημερινά σε όλη την επικράτεια.

Σχολιάζοντας την ηλεκτρονική υποδομή του Taxis, η ΕΠΕ αναφέρει πως η ολοκληρωτική συγκέντρωση δεδομένων σε έναν και μόνο κόμβο είναι λύση η οποία δεν προτείνεται ούτε συναντάται στα σύγχρονα ηλεκτρονικά δίκτυα. Αντιθέτως, η λύση η οποία προτείνεται και η οποία θα εγγυάται την ομαλή αποστολή, λήψη και επεξεργασία δεδομένων είναι η εγκατάσταση κόμβων σε γεωγραφικά κατανεμημένες περιοχές (ίσως ανά ΔΟΥ), με ισχυρά εγκατεστημένα και προστατευμένα υπολογιστικά συστήματα.