Η Ένωση Ελλήνων δέχθηκε ως ορθές και εύλογες τις αλλαγές στο , κρίνοντας ότι ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως έχει διαμορφωθεί εδώ και δεκαετίες. Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού στη Γ’ Λυκείου είναι εξορθολογισμένη και ουσιαστικά απόφαση που είχε ληφθεί προ έξι ετών και βρισκόταν σε αναστολή. Για το λόγο αυτό και δημοσίως τοποθετηθήκαμε θετικά για την εξέλιξη αυτή, παρά τις ατεκμηρίωτες αντιδράσεις πολλών φορέων.

ΕΕΦ

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επικροτήσουμε και τη διδακτέα ύλη της Φυσικής , όπως αυτή ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Δεν πρόκειται περί μίας πρότασης δομημένης, που να έχει σαφή στόχευση. Πρόκειται περί ενός αχταρμά, με κεφάλαια ασύνδετα μεταξύ τους και προσθαφαιρέσεις ύλης, που μόνον οι εμπνευστές της έχουν κατανοήσει.

Παρά τις διαμαρτυρίες όλων των Φυσικών για την απουσία σύγχρονης Φυσικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου, η ύλη που ανακοινώθηκε αφαιρεί και τα τελευταία ίχνη σύγχρονων θεμάτων Φυσικής, αφήνοντας μόνο την Κίνηση των Πυραύλων, η οποία όμως είναι –κυριολεκτικά- μια ξεκάρφωτη παράγραφος στην όλη λογική της ύλης που ανακοινώθηκε. Αντίθετα, υποβαθμίζεται ποιοτικά τη διδακτέα ύλη, «αξιοποιώντας» υλικό της παλαιάς Β’ Λυκείου, με ανάσυρση από τα αζήτητα βιβλίων παρωχημένων και εν πολλοίς αποτυχημένων! Ύλη που κάποτε απορρίφθηκε ως ακατάλληλη, λόγω της σύνταξής τους στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία, τώρα επανέρχεται με τα συγκεκριμένα βιβλία! Μα ποιος τη σκέφθηκε αυτήν την πρωτοτυπία;

Η προτεινόμενη ύλη για τη Φυσική κάνει στάση και επισήμως, πλέον, κάπου στα 1830! Αλήθεια, εκεί έχουν μείνει οι εμπνευστές του νέου ωρολογίου προγράμματος; Οι επιτυχίες των Θερινών Σχολείων Φυσικής της ΕΕΦ αλλά και άλλων φορέων, όπου δεκάδες χιλιάδες μαθητές προστρέχουν για καλύψουν το κενό της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Αστροφυσική, τη Διαστημική, τη Μετεωρολογία, την Οπτική, τη Σύγχρονη Φυσική κλπ, δεν έχει διδάξει τίποτα στους ιθύνοντες στο Υπουργείο Παιδείας; Ή μήπως στο ΙΕΠ, γιατί έχουμε μπερδευτεί με το ποιος τελικά κινεί τα νήματα. Οι Έλληνες μαθητές πρέπει να διδάσκονται, πλέον, εκ των πλέον παρωχημένων μαθημάτων Φυσικής στον κόσμο!

Η προτεινόμενη ύλη θα κάνει ακόμα δυσχερέστερη την εξέταση των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μιας και θεματοδοτικά είναι εξαντλημένη. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και μία δεκαετία οι μαθητές δεν εξετάζονται Φυσική, αλλά κάποιες «υπερπαραγωγές» Φυσικής, που δεν αντέχουν σε καμία κριτική, δεν έχουν σχέση με την πραγματική Φυσική και έχει οδηγήσει σε υπερβάλλουσα μαθηματικοποίησή της, προκαλώντας πλείστα όσα προβλήματα τόσο στη διδασκαλία της όσο και στην εξέτασή της.

Γνωρίζουμε ότι έχει συσταθεί συντακτική επιτροπή, υπό την εποπτεία του εξαιρετικού και με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητή Μανόλη Δρη, με απόφαση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας κου Κ. Γαβρόγλου, η οποία έχει ετοιμάσει σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του αιώνα που τρέχει κι όχι των αιώνων που παρήλθαν. Περιμένουμε μίαν απάντηση γιατί το υλικό αυτό απορρίφθηκε.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι υποχρεωμένη να καταγγείλει ως πρόχειρη και αντιεπιστημονική την προτεινόμενη ύλη για τη νέα Γ’ και ζητά την άμεση επανεξέτασή της. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΕΦ έχει συνολική και τεκμηριωμένη σύγχρονη πρόταση για τη διδασκαλία της Φυσικής, με πλήρη κλιμάκωση από την Α’ Γυμνασίου μέχρι και τη Γ’ Λυκείου, που καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών των μαθητών του 21ου αιώνα και συμβαδίζει με τη λογική που κινείται διεθνώς η διδασκαλία της Φυσικής σε όλα τα εκσυγχρονισμένα κράτη.

Και επιτέλους, ας μας πει κάποιος ποιος και πως αποφασίζει για την ύλη των Θετικών Επιστημών…