Δυο συνεντεύξεις έδωσε χθες ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης για θέματα αρμοδιότητάς του.

Και στις δυο δεν ανέφερε αριθμό προσλήψεων τη νέα σχολική χρονιά, απλώς είπε ότι προσπαθούν να βρίσκονται οι αναπληρωτές στη θέση τους την 1η Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας στο για το θέμα είπε: Δεν έγινε φέτος (μόνιμοι διορισμοί) γιατί καθυστέρησε η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τους θεσμούς. Από το 2017 θα υπάρξουν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, περίπου 20.000 σε μια περίοδο τριών ετών.

Στο ζήτημα των αναπληρωτών ο κύριος Φίλης δηλώνει ότι πρέπει να σταματήσει η αδικία όπου αναπληρωτές «δουλεύουν για 10 και 15 χρόνια καλύπτοντας μόνιμες, πάγιες ανάγκες» σε καθεστώς προσωρινότητας. Στις κατηγορίες συνδικαλιστών ότι με τις ρυθμίσεις του υπουργείου θα χρειαστούν του χρόνου 7.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί και άρα θα γίνουν λιγότερες προσλήψεις, ο κύριος Φίλης εξαγγέλλει ότι του χρόνου θα υπάρξουν όσοι εκπαιδευτικοί υπήρχαν και τα προηγούμενα χρόνια.

«Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, το υπουργείο δίνει ένα στοίχημα εικοσαετίας: τα σχολεία να ανοίξουν από την πρώτη μέρα με όλους τους καθηγητές και όλα τα βιβλία».

Στις καταγγελίες ότι θα υπάρξουν μειώσεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ο κύριος Φίλης διαβεβαιώνει ότι «στην πραγματικότητα θα έχουμε αύξηση και όχι μείωση. Το τονίζω, στις μέρες μας κανείς δεν πρόκειται να απολυθεί».

Ο κ. Φίλης μίλησε επίσης στην εφημερίδα “” στην οποία και είπε: Μετά από πάρα πολλά χρόνια δίνουμε μάχη να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλα τα βιβλία και όλους τους δασκάλους, να μην χαθεί ούτε μια ώρα. Και το τελευταίο ευρώ που δίνει ο φορολογούμενος για τη λειτουργία του σχολείου θα αξιοποιηθεί στο σχέδιό μας για το σχολείο της ανάπτυξης. Πριν από την κρίση λειτουργούσε ένα πελατειακό κράτος που δεν επέτρεπε τον έγκαιρο σχεδιασμό και τη σωστή εκκίνηση του σχολείου, πόσο μάλλον μέσα στην κρίση. Μιλάμε για ένα στοίχημα σχεδόν επαναστατικό, αν κερδηθεί αυτός ο στόχος. Όταν έχεις χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, πρέπει να σχεδιάσεις εγκαίρως τις προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό σχεδιάζουμε τώρα δίνοντας τη μάχη να επιστρέψουν στις αίθουσες και εκπαιδευτικοί που ετεροαπασχολούνται σε διάφορες υπηρεσίες.

Προσπαθούμε, επίσης, να εντάξουμε περισσότερα προνήπια στα νηπιαγωγεία, σχέδιο σημαντικό, ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, που οι γονείς δεν μπορούν να πληρώνουν ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.