• Βουλή – Ερώτησεις για τις υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔21/05/2015 - 18:14 | Author: Newsroom

    Κ.Κ.Ε.

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

    Θέμα: Μετατάξεις εκπαιδευτικών

    Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως ανακοινώθηκε στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν βάση του ν.

    4172/2013, σχεδιάζει να προωθήσει ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία, ανακαλούνται όλες τις μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2013.

    Η ρύθμιση αυτή, αν εφαρμοστεί, τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών (3600), που τα τελευταία δύο χρόνια, εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Παρά την προσπάθεια του Υπουργείου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις (βλέπε δελτίο τύπου ΥΠΟΠΑΙΔ, 18-5-2015), οι απαντήσεις που έδωσε ο αναπληρωτής Υπουργός στους εκπαιδευτικούς, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησής τους (19/5/2015), μόνο ανησυχία προκαλούν.

    Συγκεκριμένα, δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια ρύθμιση-λαιμητόμο. Την ίδια ώρα, στο δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών για απόδοση οργανικής θέσης απάντησε ότι “διευρευνάται η δυνατότητα σύστασής τους, αν και εφόσον το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαβεβαιώσει πως δεν θα υπάρχει κόστος και αν συμφωνήσει η κυβέρνηση”.

    Η κυβέρνηση δηλαδή κινείται στη γνωστή γραμμή των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και, αντί για μόνιμους, μαζικούς διορισμούς, προωθεί την κινητικότητα των εκπαιδευτικών και το χτύπημα της οργανικής θέσης, δηλαδή της μονιμότητας.

    Το πρόβλημα της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση-απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν, πριν τις μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα. Ωστόσο, έχει βαθύτερα αίτια.

    Και αυτές βρίσκονται στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια (συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημιουργία πολυπληθών τμημάτων κ.α.) και που συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όλα αυτά οδηγούν σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σε χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

    Σήμερα, υπάρχουν χιλιάδες κενά στους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων (π.χ. μόνο 514 στο ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας), που δεν δίνονται ωστόσο σαν οργανικά, καλύπτονται με χιλιάδες αναπληρωτές και όχι με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς.

    Λύση στο ζήτημα των μετατάξεων υπάρχει και έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών.

    Για τους εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες Γερμανικών, Γαλλικών, Καλλιτεχνικών, Θεατρική Αγωγής και Πληροφορικής, που δεν προϋπήρχαν στην Π.Ε., να συσταθούν και να τους αποδοθούν τώρα οργανικές θέσεις. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από τον τελευταίο εκπαιδευτικοί που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή).

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

    • Τι μέτρα θα πάρει για την απόδοση οργανικής θέσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς και για να δώσει λύση στο ζήτημα των μετατάξεων, όπως έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών.
    • Πότε σκοπεύει το ΥΠΠΑΙΔ να ολοκληρώσει τη διαδικασία των συγκεκριμένων μετατάξεων για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν έγκαιρα πού θα βρίσκονται του χρόνου αλλά και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.

    Οι Βουλευτές

    Χρήστος Κατσώτης

    Σάκης Βαρδαλής

    Λιάνα Κανέλλη

    Σταύρος Τάσσος

    Μανώλης Συντυχάκης

    ……………………………………………………………………………………..

    Ν.Δ.

    Ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ μαζί με τρεις ακόμη Βουλευτές του κόμματος κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Αριστείδη Μπαλτά, ζητώντας να απαντήσει:

    1. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να αποφασίσει την ανάκληση όλων των μετατάξεων σύμφωνα με τη σχετική πρόταση;

    2. Εάν ναι, ποιοι λόγοι επιβάλλουν μια τέτοια απόφαση;

    3. Εάν ναι, έχει προηγηθεί μελέτη ως προς τις αρνητικές επιπτώσεις της απόφασης ανάκλησης όλων των μετατάξεων στο χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες σύμφωνα με εκπαιδευτικούς θα είναι καταλυτικές; Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπισθούν αυτές;

    4. Εάν ναι, ποια ειδικότερα μέτρα πρόκειται να ληφθούν για την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που πρόκειται να δημιουργήσει η απόφαση ανάκλησης όλων των μετατάξεων στους εκπαιδευτικούς τους οποίους αυτές αφορούν;

    5. Εάν ναι, τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για να αντιμετωπίσει τη συσσώρευση των εκπαιδευτικών που θα επιστρέψουν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέσεις και ειδικότητες που σε μεγάλο βαθμό είναι ήδη καλυμμένες;

    6. Εάν ναι, θα δημοσιοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας τα προσόντα και κατ’ επέκτασή τα μόρια των από χρόνια μεταταχθέντων εκπαιδευτικών και τα αντίστοιχα μόρια όλων όσων θα κληθούν να τους αντικαταστήσουν;

    7. Εάν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν το Υπουργείο στην επιλογή του μαζικού αποκλεισμού χιλιάδων εκπαιδευτικών από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων;

    8. Εάν ναι, έχει προηγηθεί η λήψη των αναγκαίων προπαρασκευαστικών μέτρων, ώστε να είναι σε θέση το Υπουργείο Παιδείας να διαχειρισθεί αποτελεσματικά το διοικητικό όγκο εργασίας που συνεπάγεται η απόφαση ανάκλησης όλων των μετατάξεων;

    Η ΕΡΩΤΗΣΗ

    Θέμα: Πρόταση για ανάκληση όλων των διοικητικών πράξεων για τις μετατάξεις 3.655 εκπαιδευτικών»

    Η φερόμενη ως προσπάθεια αποκατάστασης δικαιοσύνης σχετικά με τους 3.655 εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι την τελευταία διετία καλύπτουν κενά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δημιουργεί τεράστια αναστάτωση στους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους. Η συγκεκριμένη πρόταση εάν καταστεί απόφαση του Υπουργείου Παιδείας θα αποτελέσει κατάφωρη αδικία.

    Τα δύο τελευταία χρόνια εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να καλύψουν τα κενά που δημιουργήθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η πρόταση, που κατατέθηκε στη νεοσυσταθείσα από το ΥΠΟΠΑΙΘ Επιτροπή που καλείται να επανεξετάσει το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων, για ανάκληση όλων των μετατάξεων και η ακόλουθη επιστροφή χιλιάδων εκπαιδευτικών στις αρχικές τους θέσεις, εάν καταστεί απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, θα δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο σύνολο των εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, με τη συσσώρευσή τους σε θέσεις και ειδικότητες που σε μεγάλο βαθμό είναι ήδη καλυμμένες.

    Η ενδεχομένη υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης θα δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα, εφόσον χιλιάδες εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την ανάκληση στον τόπο που υπηρετούσαν πριν τη μετάταξή τους, με αποτέλεσμα να διαταραχθεί η οικογενειακή ζωή των εν λόγω εκπαιδευτικών.

    Εκτός όλων των άλλων, με τη λήψη μίας τέτοιας απόφασης το Υπουργείο θα αποκλείσει τους μεταταχθέντες εκπαιδευτικούς από τις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων τόσο στη Δευτεροβάθμια, όσο και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εφόσον, όταν τοποθετηθούν, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής διευθυντών.

    Επίσης, η ενδεχόμενη απόφαση ανάκλησης όλων των μετατάξεων θα δημιουργήσει πολλά ερωτήματα για τον τρόπο επιλογής των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να συμπληρώσουν τα κενά που εκ των πραγμάτων θα δημιουργηθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Σημειώνεται ότι εξαιτίας της παύσης διορισμών τα τελευταία χρόνια, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μετατάχθηκαν από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να καλύψουν πραγματικά κενά.

    Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
    9. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να αποφασίσει την ανάκληση όλων των μετατάξεων σύμφωνα με τη σχετική πρόταση;
    10. Εάν ναι, ποιοι λόγοι επιβάλλουν μια τέτοια απόφαση;
    11. Εάν ναι, έχει προηγηθεί μελέτη ως προς τις αρνητικές επιπτώσεις της απόφασης ανάκλησης όλων των μετατάξεων στο χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες σύμφωνα με εκπαιδευτικούς θα είναι καταλυτικές; Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπισθούν αυτές;
    12. Εάν ναι, ποια ειδικότερα μέτρα πρόκειται να ληφθούν για την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που πρόκειται να δημιουργήσει η απόφαση ανάκλησης όλων των μετατάξεων στους εκπαιδευτικούς τους οποίους αυτές αφορούν;
    13. Εάν ναι, τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για να αντιμετωπίσει τη συσσώρευση των εκπαιδευτικών που θα επιστρέψουν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέσεις και ειδικότητες που σε μεγάλο βαθμό είναι ήδη καλυμμένες;
    14. Εάν ναι, θα δημοσιοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας τα προσόντα και κατ’ επέκτασή τα μόρια των από χρόνια μεταταχθέντων εκπαιδευτικών και τα αντίστοιχα μόρια όλων όσων θα κληθούν να τους αντικαταστήσουν;
    15. Εάν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν το Υπουργείο στην επιλογή του μαζικού αποκλεισμού χιλιάδων εκπαιδευτικών από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων;
    16. Εάν ναι, έχει προηγηθεί η λήψη των αναγκαίων προπαρασκευαστικών μέτρων, ώστε να είναι σε θέση το Υπουργείο Παιδείας να διαχειρισθεί αποτελεσματικά το διοικητικό όγκο εργασίας που συνεπάγεται η απόφαση ανάκλησης όλων των μετατάξεων;

    Οι Ερωτώντες Βουλευτές

    ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ
    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΚΙΚΑΣ

    Loading...