: Τα Μαθηματικά και η Νεοελληνική Γλώσσα αποδείχτηκαν μοιραία για πολλούς υποψήφιους φοιτητές!

Αν υποθέσουμε ότι οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν με τα ίδια περίπου με τα περυσινά κριτήρια το τους, η εικόνα από τα βαθμολογικά στοιχεία οδηγεί στα εξής βασικά συμπεράσματα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος της Κυριακής:

1. Τα Μαθηματικά θα χρεωθούν εφέτος τη βουτιά των στις περιζήτητες πολυτεχνικές σχολές και την ακόμη μεγαλύτερη βουτιά στις οικονομικές σχολές. Η μείωση των αριστούχων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης θα πιέσει τις βάσεις κυρίως στα πολυτεχνικά τμήματα των περιφερειακών Ιδρυμάτων. Προς την κατεύθυνση αυτή θα «βοηθήσει» και η Φυσική, αφού το περυσινό ποσοστό των αριστούχων μετατοπίστηκε εφέτος μια κλίμακα πιο κάτω, σε αυτή του 17. Η μεγάλη έκπληξη όμως έρχεται από τη Χημεία, στην οποία καταγράφηκε 50% μείωση του ποσοστού των υποψηφίων που έγραψαν από 19 ως 20. Στη Φυσική τα στατιστικά δεν κατέγραψαν μεγάλες διαφορές σε σχέση με πέρυσι. Τις μεγαλύτερες απώλειες θα καταγράψουν οι πιο χαμηλόβαθμες σχολές του πεδίου, μιας και οι υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά εκτοξεύτηκαν στο 56,26%.

2. Η πτώση δεν θα ακουμπήσει, όπως φαίνεται, τις Ιατρικές σχολές που αναμένεται να σπάσουν και πάλι το φράγμα των 19.000 μορίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η μείωση του αριθμού των εισακτέων (περίπου 1.000 θέσεις από πέρυσι) και οι επιδόσεις στη Βιολογία θα συγκρατήσουν τις βάσεις των ιατρικών και των υπόλοιπων δημοφιλών σχολών του Πεδίου Υγείας ακόμη και στην περιφέρεια, όπου δεν αποκλείεται και οριακή αύξηση. Πάνω από τα 18.600 μόρια εκτιμάται ότι θα σταθεί η βάση στην Ιατρική Σχολή Αλεξανδρούπολης.

3. Οι περισσότερες θεωρητικές σχολές του πρώτου πεδίου δεν θα εμφανίσουν απώλειες, με τις Νομικές να κρατούν ψηλά τη βαθμολογία τους και να σκαρφαλώνουν από 50 έως 100 . Ανάλογη εικόνα θα έχουν και οι περιζήτητες σχολές Ψυχολογίας. Η αύξηση του αριθμού των υποψηφίων στο πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, οι λίγο καλύτερες από πέρσι επιδόσεις στα Αρχαία και στα Λατινικά, οι ίδιες επιδόσεις στην Ιστορία, θα συγκρατήσουν τις κοντά στα περσινά επίπεδα για όλες τις σχολές του πεδίου, με μια τάση ανόδου στις πιο περιζήτητες σχολές.

4. Αντίστροφη πορεία από την κυρίαρχη πτωτική, σε τροχιά ανόδου δηλαδή, θα κινηθούν εφέτος οι Παιδαγωγικές Σχολές που ξαναβρίσκουν τη χαμένη τους αίγλη. Η εξέλιξη αυτή δεν οφείλεται στις καλές επιδόσεις αλλά στον υπερδιπλασιασμό του αριθμού των υποψηφίων που έχουν επιλέξει το τέταρτο πεδίο, των Επιστημών της Εκπαίδευσης. Μετά την περυσινή βουτιά, οι στα παιδαγωγικά αναμένεται να εκτιναχτούν εφέτος ακόμη και πάνω από 1.000 μόρια.

 

«Εξαφανισμένοι» οι αριστούχοι

Η γενική εικόνα των βαθμών δείχνει μερικά ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία:

– Επιτυχόντες υποψήφιοι οι οποίοι θα μπουν σε τμήματα με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, κάτω από τη βάση.

– Μεγάλες βαθμολογικές διαφορές ανάμεσα στον πρώτο και στον τελευταίο επιτυχόντα, κυρίως σε περιφερειακά τμήματα. Π.χ. στο Μαθηματικό της Σάμου η διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και τον τελευταίο επιτυχόντα έχει φτάσει και τα 6.000 μόρια. Ανάλογο φαινόμενο αναμένεται ότι θα εμφανιστεί και εφέτος.

– Αν και τα θέματα των εξετάσεων ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, ο στόχος της βαθμολογικής διασποράς δεν επετεύχθη. Έτσι η συντριπτική πλειοψηφία συνωστίζεται κάτω από τη βάση, με τα Μαθηματικά να έχουν τα πρωτεία.

-Είδος εν ανεπαρκεία οι εφετινοί αριστούχοι. Είναι από τις ελάχιστες φορές που εμφανίζεται διψήφιος αριθμός στην υψηλότερη βαθμολογική κλίμακα 18-20 που ανοίγει την πόρτα όλων των .

Τα που θα καταθέσουν οι υποψήφιοι είναι αυτά που θα ανακατέψουν πλήρως την «τράπουλα των σχολών» και θα οδηγήσουν στη δημιουργία του περίφημου ντόμινο των σχολών που διατρέχει παραδοσιακά το εξεταστικό σύστημα.

Τα πάνω-κάτω, οι παγίδες και οι διαφορές

Σταχυολογούμε από τα πιο βασικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων:

– 17.046 υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν από 0 ως 10 στα Μαθηματικά. Ενας μόνο από όλους τους υποψηφίους του πέμπτου πεδίου έγραψε άριστα στη Νεοελληνική Γλώσσα, 35 έγραψαν άριστα στα Μαθηματικά και 1.441 έγραψαν άριστα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

– Οι οικονομικές σχολές του πέμπτου πεδίου θα δεχθούν διπλό «χτύπημα» εφέτος. Δεν έφτανε το στραπάτσο των Μαθηματικών, ήρθαν και οι κακές επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας. Ενώ πέρυσι το ποσοστό αριστούχων στο μάθημα αυτό έφτασε το 30%, εφέτος το αντίστοιχο ποσοστό άγγιξε μόλις το 11%, γεγονός που δείχνει ότι η βουτιά στις των οικονομικών σχολών θα είναι μονόδρομος. Οι σχολές Πληροφορικής ίσως να μη δεχτούν τόσο μεγάλη πτώση, καθώς κάποιες ανοίγουν και από το 2ο επιστημονικό πεδίο.

– Μετανιωμένοι πρέπει να είναι όσοι υποψήφιοι από τις Θετικές Σπουδές πήραν ως μάθημα επιλογής την Ιστορία, αφού σημειώθηκε κυριολεκτικά σφαγή, με το 90% να γράφει κάτω από τη βάση ενώ μόλις 18 υποψήφιοι έγραψαν άριστα.

– Για τους υποψηφίους των Θετικών Σπουδών τα Μαθηματικά αναδείχτηκαν εφέτος σε μοιραίο μάθημα. Από τους 21.487 που διαγωνίστηκαν, πάνω από τους μισούς (12.087) έγραψαν κάτω από τη βάση, ενώ σχεδόν 10.000 υποψήφιοι δεν κατάφεραν να λύσουν το τρίτο και τέταρτο θέμα. Συγκεκριμένα, 5.605 υποψήφιοι έγραψαν από 0 ως 5 στα Μαθηματικά και 6.482 από 5 ως 10 ενώ μόλις 422 υποψήφιοι έγραψαν άριστα.

– Στα Αρχαία, το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψε κάτω από τη βάση μειώθηκε εφέτος στο 40,98% από 52,65% πέρυσι. Από 19 ως 20 έγραψαν 160 υποψήφιοι στα Λατινικά, από 19 ως 20 έγραψαν 3.063 υποψήφιοι, ενώ στην Ιστορία οι αριστούχοι ήταν 1.465. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσα οι περισσότερες βαθμολογίες εμφανίζονται στη μεσαία κλίμακα. Από 14 ως 16 έγραψαν 4.600 υποψήφιοι.

Οι άριστες βαθμολογίες (18-20) ανά μάθημα και ομάδα προσανατολισμού

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Νεοελληνική Γλώσσα: 1,25%

Ιστορία: 1,32%

Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής: 3,96%

Βιολογία: 11,78%

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Αρχαία Ελληνικά 2,71%

Λατινικά: 20,25%

Ιστορία: 2,34%

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Μαθηματικά προσανατολισμού: 4,39%

Φυσική: 25,56%

Χημεία: 23,92%

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Μαθηματικά: 0,46%

Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον: 14,17%

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: 11,6%