• Τσίπρας: Χρειαζόμαστε Δημοκρατία στα Πανεπιστήμια

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/08/2017 - 14:30 | Author: Newsroom

    Αρκετά μποφόρ έχει σηκώσει η πολιτική αντιπαράθεση σήμερα, Τρίτη (01/08/2017) στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων επί του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας, στο οποίο υπάρχει και μια «βροχή» από άσχετες τροπολογίες – 18 τον αριθμό.

    Λαμβάνοντας τον λόγο, ο πρωθυπουργός τόνισε πως «η Παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Παιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας».

    Ο κ. Τσίπρας υπεραμύνθηκε του , υπογραμμίζοντας ότι «η φιλοσοφία του συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση».

    «Στόχος ειναι να στήσουμε ένα νέο όραμα για την εκπαίδευση. Να βάλουμε στο παρόν τα θεμέλια του μέλλοντος, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, για να προσθέσει: Συγκροτούμε δομές που θα βοηθησουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να συνδέονται μεταξύ τους και με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε την δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

    Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: «Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό «σαρβάιβορ». Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι».

    : Θα καταργήσω το νόμο για την Παιδεία

     

    Από την πλευρά του, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ανεβαίνοντας στο βήμα ξεκαθάρισε πως ο ίδιος δεσμεύεται ενώπιον του ελληνικού κοινοβουλίου και της ελληνικής κοινωνίας ότι θα καταργήσει το νόμο για την ανώτατη παιδεία.

    «Φέρνετε σήμερα ένα νομοσχέδιο που υποβαθμίζει τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Φέρνετε το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ την τελευταία εβδομάδα λειτουργίας της Βουλής. Νομοθετείτε ερήμην της κοινωνίας με την ελπίδα ότι λείπει σε διακοπές», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, εξαπολύοντας επίθεση εναντίον της κυβέρνησης.

    «Νομοθετείτε αγνοώντας προκλητικά το κλίμα συναίνεσης που με κόπο και αμοιβαίες υποχωρήσεις κατακτήθηκε στα θέματα της εκπαίδευσης. Στο χώρο της Εκπαίδευσης συντελείται μια επανάσταση. Εσείς αντί να κοιτάτε μπροστά, κοιτάτε πίσω. Επιχειρείτε βίαιη επιστροφή στο παρελθόν. Η μέθοδός σας είναι πλέον γνωστή: ό,τι δεν μπορεί να ελεγχθεί, στοχοποιείται και υπονομεύεται. Επαναφέρετε τις παρατάξεις στα όργανα διοίκησης», συνέχισε ο πρόεδρος της ΝΔ.

    Αναφερόμενος στο θέμα της εγκληματικότητας και της παραβατικής συμπεριφοράς στα πανεπιστήμια, ο κ. Μητσοτάκης τάχθηκε εναντίον της επαναφοράς του ασύλου και ανέφερε: «Προστατεύετε τα εγκληματικά στοιχεία, που έχουν ως ορμητήριά τους τα ΑΕΙ. Με ποιο δικαίωμα μετατρέπετε τα Πανεπιστήμια σε άβατα ανομίας;».

    Ο ίδιος επέκρινε τον Αλέξη Τσίπρα για το χειρισμό το ζητήματος των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, λέγοντας: «Αντί να χρησιμοποιείτε τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα ως εργαλείο για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων, πάτε να τα καταπνίξετε».

    Στρέφοντας τα πυρά του εναντίον του Κώστα Γαβρόγλου, ο πρόεδρος της ΝΔ είπε: «Έρχεται ο κ. Γαβρόγλου και λέει: «αν οι καλοί είναι να φύγουν στο εξωτερικό επειδή δεν πληρώνονται, εγώ τους προτρέπω να το κάνουν». Με ποιο δικαίωμα το λέτε αυτό, κύριε υπουργέ; Από πού κι ως πού θα πείτε σε κάποιον να φύγει από την πατρίδα του;».

    «Mε τις πολιτικές σας εσείς διώχνετε τους καλύτερους από την πατρίδα μας. Τα παιδιά που σέβονται μια χώρα που δεν τους σεβάστηκε, κάποια στιγμή θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό και θα δουν ότι αυτό που έζησαν στην Ελλάδα δεν είναι κανονικό, αλλά μια φρικτή εξαίρεση στην παγκόσμια εκπαιδευτική κανονικότητα», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
    Δευτερολογία Τσίπρα: Το μόνο που σας νοιάζει είναι τα ιδιωτικά συμφέροντα

    Απαντώντας στην ομιλία του προέδρου της ΝΔ επί τη συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα» στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Αλέξης Τσίπρας, ανέφερε πως «ο κ. Μητσοτάκης επαναβεβαίωσε ότι διαθέτει ακραία νεοφιελεύθερο πρόγραμμα και πως αυτό που τον ενδιαφέρει είναι το ιδιωτικό και όχι το δημόσιο».

    Επίσης, σημείωσε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ διαστρέβλωσε το σχέδιο της κυβέρνησης όσον αφορά την αξιολόγηση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

    Ο πρωθυπουργός κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη ότι σήμερα, όψιμα, εμφανίστηκε να ενδιαφέρεται για την παιδεία των παιδιών των λαϊκών περιοχών. Του καταλόγισε ότι «αντιδρά και στο νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα έρθει μετά τη θερινή ανάπαυλα, το οποίο ήδη βρίσκεται σε διαβούλευση».
    «Γιατί τόσα νεύρα;»

    «Γιατί τόσα νεύρα, τι έχετε πάθει;» ανέφερε ο κ. Τσίπρας, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλια της Βουλής.

    «Από τότε που έκλεισε η β’ αξιολόγηση και είχαμε μία συμφωνία που ανοίγει δρόμους προοπτικής για την οικονομία και μία συμφωνία για το χρέος που ανοίγει δρόμους και άνοιξαν οι δρόμοι με την πετυχημένη έξοδο της χώρας στις αγορές, δίνετε την αίσθηση, εσείς και οι βουλευτές σας, ότι βρίσκεστε σε κατάσταση νευρικής κρίσης», τόνισε ο πρωθυπουργός.

    Ειδικότερα, σημείωσε ότι «μέσα σε ενάμιση μήνα έχει ζητήσει τρεις εξεταστικές επιτροπές: Μία για τον Καμμένο -δεν ξέρω αν επιμένετε αλλά τη ζητήσατε, μία για τον Βαρουφάκη ξανά ενώ η πρότασή σας είχε απορριφθεί σε προγενέστερη φάση, και τώρα για τον Μαδούρο της Βενεζουέλας». «Είναι εξαιρετικό ρεκόρ, συνεχίστε έτσι», σχολίασε σκωπτικά.

    Επίσης, ο κ. Τσίπρας επισήμανε: «Δεν είναι μόνο οι εξεταστικές που ζητάτε -πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα για τα σημαντικά ζητήματα του παρόντος όπου υπάρχουν πολιτικά επιχειρήματα να αντιπαρατεθούμε- είναι και η εν γένει συμπεριφορά σας». «Ζητήσατε πριν από μία εβδομάδα από τα αυτοδιοικητικά στελέχη σας να μποϊκοτάρουν μία διαδικασία (σ.σ. τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια) που αφορά στην αυτοδιοίκηση και την παραγωγική ανασυγκρότηση τους, επειδή θα ήταν εκεί ο πρωθυπουργός. Ακόμα-ακόμα δεν διστάσατε να βάλετε απαγορευτικό στα στελέχη σας και στον ίδιο τον ανιψιό σας. Τι έχετε πάθει; Μην ξινίζετε το πρόσωπό σας, εμείς θα έπρεπε να ξινίζουμε το πρόσωπό μας με μία αντιθεσμική συμπεριφορά».

    Ο πρωθυπουργός καταλόγισε, ακόμη, στον κ. Μητσοτάκη ότι έφτασε στο σημείο να χάσει και κάθε ίχνος της αστικής ευγένειας που τον διακρίνει κατά τα άλλα, όπως είπε. «Φτάσατε στο σημείο την ημέρα των γενεθλίων μου, αντί για ευχές να μου απευθύνετε ύβρεις, ότι είμαι ψεύτης και κλέφτης», υπογράμμισε.

    «Τα νεύρα δεν κάνουν καλό», σχολίασε ο κ. Τσίπρας για τον πρόεδρο της ΝΔ και τον «παρότρυνε» αντί να ανακαλύπτει κάτι κάθε τόσο και να ζητά μία εξεταστική κάθε δεκαπέντε μέρες, «μήπως να φτιάχνανε στην Πειραιώς μία εξεταστική επιτροπή για να ανακαλύψετε την αιτία που σας προκαλεί τόσα νεύρα;». «Γιατί τα νεύρα, στο τέλος, δεν θα σας οδηγήσουν σε καλό», κατέληξε.
    «Χρειάζεστε διακοπές!»

    Ανταπαντώντας, ο πρόεδρος της ΝΔ είπε πως «η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να γίνει η χώρα της πραγματικής αξιοκρατίας και των ίσων ευκαιριών, με ένα τολμηρό σχέδιο αλλαγών και μεταρρυθμίσεων», ενω απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό του είπε χαμογελώντας: «Νομίζω κ. Τσίπρα, χρειάζεστε επειγόντως διακοπές!».

    Στο «στόχαστρο» όλων ο

    Την ίδια στιγμή, το πρόσωπο που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο βάρος της κριτικής είναι ο υπουργός Παιδείας. Ο Κώστας Γαβρόγλου δέχεται εδώ και καιρό δριμύτατη κριτική επί του εισηγούμενου νομοσχεδίου και από πλευράς του ακαδημαϊκού κόσμου, που τον κατηγορεί ότι επιχειρεί να μετατρέψει το μείζον θέμα της ανώτατης παιδείας σε προσωπικό του «παιχνιδάκι».

    Ο εκνευρισμός που έχει προκαλέσει ο υπουργός Παιδείας θεωρείται εύλογος καθώς εδώ και αρκετό καιρό και προτού ακόμη το επίμαχο νομοσχέδιο καταλήξει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, το θέμα της κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων έχει καταντήσει ανέκδοτο, αφού τη μια καταργούνται, μετά επανέρχονται και εν συνεχεία ξανακαταργούνται, βάσει δηλώσεων στελεχών και συνεργατών του κ. Γαβρόγλου.

    Ο ίδιος, πάντως, μιλώντας τη Δευτέρα (31/07/2017) στη , ανέφερε: «Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είμαστε κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο. Με Λύκειο που η λειτουργία του θα επιτελείται από θεσμούς ξένους με την δημόσια εκπαίδευση. Αυτό θα καθοριστεί και από τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια που σήμερα βασίζονται σε παπαγαλία και που αιχμαλωτίζουν τους νέους. Ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν».

    Αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανέφερε ότι εντάσσεται στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που «επιχειρούν να επαναφέρουν την Δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία. Ένα από αυτά τα τοπία είναι της Εκπαίδευσης και εμείς με το σχέδιο νόμο προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές και την εμπέδωση της κριτικής γνώσης».

    Επίσης, υποστήριξε πως «η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε στην απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Ήταν προϋπόθεση η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου για την βαθμιαία νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λογάριασαν όμως χωρίς το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τους λίγους που συνέπραξαν στο σχέδιο υπονόμευσης των προσπαθειών της κυβέρνησης οι περισσότεροι στήριξαν τις προσπάθειές μας».

    Συνέχισε δε: «Η καθιέρωση ακαδημαϊκών κανόνων για να επανανοηματοδοτήσουμε το δημόσιο σχολείο απειλεί όσους πανεπιστημιακούς που θεωρούν ότι τα ιδρύματά μας πρέπει να είναι πηγή δικού τους πλουτισμού. Η καθιέρωση κανόνων απειλεί όσους θέλουν να αυθαιρετούν» και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «αυθαιρεσιών» το γεγονός ότι «με το ισχύον σύστημα, καθηγητές μπορούν να διπλασιάζουν τους μηνιαίους μισθούς τους με επιμίσθια για διδασκαλία μεταπτυχιακών. Αυτό γίνεται περίπου από το 15% των καθηγητών. Εμείς λέμε το επιμίσθιο να μην υπερβαίνει το 30% των μηνιαίων αμοιβών. Όμως, αντιδρούν μερικοί λέγοντας ότι είναι χαμηλοί οι μισθοί τους. Λες και σε άλλες χώρες δεν είναι χαμηλοί οι μισθοί των καθηγητών».
    Πώς αντιδρούν οι εισηγητές της αντιπολίτευσης

    Οι δηλώσεις αυτές του υπουργού Παιδείας ξεσήκωσαν «θύελλα» εντός της Βουλής. Από πλευράς ΝΔ, η τομεάρχης Παιδείας Νίκη Κεραμέως είπε πως «στο σχέδιο νόμου μπορούν να αποδοθούν τέσσερις βασικοί χαρακτηρισμοί: οπισθοδρόμηση, εσωστρέφεια, συγκεντρωτισμός και υπέρ-ρύθμιση».

    Εξήγησε πως για το άσυλο «η εισαγωγή της διάκρισης μεταξύ αδικημάτων έχει έναν και μόνο σκοπό, να αδρανοποιήσει τον όλο μηχανισμό, να μην καλούνται ποτέ οι αρχές και να δρουν ανενόχλητοι οι πάσης φύσεως εγκληματίες. Άλλο άσυλο ιδεών, κ. Υπουργέ, που βεβαίως πρέπει να προστατεύεται, και άλλο άσυλο εγκληματιών που εσείς νομοθετείτε. Η θέση μας ξεκάθαρη: Αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για όλες τις αξιόποινες πράξεις».

    Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κωνσταντινόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση για προσχηματικό διάλογο στα θέματα παιδείας και υποστήριξε πως «το νομοσχέδιο κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για διδάσκοντες και φοιτητές από τη στιγμή που αναιρούνται βασικές τομές και μεταρρυθμίσεις που είχαν συμφωνηθεί στη Βουλή με ευρεία συναίνεση».

    Εξάλλου, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Ανδρέας Λοβέρδος ανέπτυξε την ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις διατάξεις που αναιρούν το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.

    Για «νομοσχέδιο stealth» έκανε λόγο ο Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι, υποστηρίζοντας ότι «το νομοσχέδιο θα περάσει την 1η Αυγούστου γρήγορα και αθόρυβα για να μην το πιάσουν τα ραντάρ».

    Ο Κ. Γαβρόγλου στην Ολομέλεια της Βουλής για τις ξενόγλωσσες σπουδές στα Πανεπιστήμια

    Loading...
  • loading...