Τοποθέτηση νέου Διευθυντή/ριας στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών – Βαρήκοων Πεύκης – Λυκόβρυσης

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔22/01/2018 - 19:30 | Author: Newsroom

Σύμφωνα με επιστολή που λάβαμε από τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων (και μέλη του Συλ. Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου) του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών – Βαρήκοων Πεύκης – Λυκόβρυσης πληροφορηθήκαμε ότι: «…στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων Λυκόβρυσης – Πεύκης από τα τέλη Δεκεμβρίου 2017 εκκρεμεί η κάλυψη της θέσης του Διευθυντή, με την αποχώρηση της Διευθύντριας και την ανάληψη των νέων καθηκόντων της ως Προϊσταμένης ΚΕΔΔΥ Β΄ Αθήνας. Το λειτουργεί διοικητικά αυτό το διάστημα με την Υποδιευθύντρια κα Μπαξεβάνη Βαρβάρα.

Με βάση το νόμο της Ειδικής Αγωγής 3699/2008, άρθρο 7 παράγραφο 1 και 2 και όπως αυτός τροποποιήθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 28 του νόμου 4186/2013, προβλέπεται στα Σχολεία Κωφών τόσο τις οργανικές όσο και τις διοικητικές θέσεις να τις καλύπτουν εκπαιδευτικοί που έχουν ως βασικό προσόν την επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Ε.Ν.Γ.) και μόνον όταν αυτή η προϋπόθεση δεν πληρείται τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.

Στον πίνακα των αξιολογημένων ως υποψήφιων διευθυντών για τη Β’ Αθήνας, με τη διαδικασία που προβλεπόταν με εφαρμοστική εγκύκλιο Φ.361.22/23/91322/Ε3/31-5-2017 , δεν υπάρχουν συνάδελφοι με επάρκεια στην Ε.Ν.Γ.

Στην ενιαία σχολική μονάδα του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Κωφών & Βαρηκόων Λυκόβρυσης Πεύκης φοιτούν 65 μαθητές με κύρια αναπηρία τους την Κώφωση. Το 20% των γονέων/κηδεμόνων αυτών των μαθητών είναι οι ίδιοι Κωφοί. Επιπλέον, το 50% του προσωπικού του σχολείου είναι Κωφοί. Σύμφωνα με το Νόμο 2103/2017, άρθρο 1, παράγραφος 2, το σχολείο αποτελεί ένα δίγλωσσο περιβάλλον και η εκπαιδευτική διαδικασία επιτελείται καθημερινά, συνεχώς και ταυτόχρονα σε δύο γλώσσες και με δύο αναλυτικά προγράμματα, της Ε.Ν.Γ και της Ελληνικής Γλώσσας.

Ο/Η εκάστοτε Διευθυντής/Διευθύντρια μίας τέτοιας ιδιάζουσας κατάστασης καλείται καθημερινώς να διαχειρίζεται τον συντονισμό και τις ανάγκες αυτού του πλαισίου και έμψυχου πληθυσμού εκπέμποντας στον φυσικό και καθ’ όλα νόμιμο κώδικα επικοινωνίας του, δηλαδή την Ε.Ν.Γ.

Γι’ αυτό το λόγο επικοινωνούμε μαζί σας για να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στην επικοινωνία και την αναγνώριση των ιδιαίτερων αναγκών μας με την πρόβλεψη για ειδική διαδικασία αξιολόγησης και τοποθέτησης του συναδέλφου που θα κληθεί να αναλάβει τη διοίκηση της σχολικής μονάδας.

 

Ζητάμε την επαναπροκήρυξη της θέσης Διευθυντή!».

 

Στη βάση όλων των παραπάνω το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου επισημαίνει τα ακόλουθα:

  • Για μια ακόμα φορά οι αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις του ΥΠΠΕΘ των ετών 2015 – 2017 αναφορικά με το θεσμικό πλαίσιο της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης αποδεικνύονται στην πράξη ανεπαρκείς, αφού δεν προβλέπεται ούτε το αυτονόητο, με ποιο τρόπο δηλαδή θα καλυφθεί η θέση του Δ/ντή στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, όταν δεν υπάρχει στον πίνακα των
    «αξιολογημένων» από το ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας υποψηφίων Δ/ντών ούτε ένας/μια υποψήφιος/-α που να διαθέτει το απαραίτητο προσόν της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας για την κατάληψη της συγκεκριμένης θέσης.
  • Αλήθεια πού είναι όλοι οι θιασώτες της περιβόητης «αξιοκρατίας» που καταργούσε, σύμφωνα με την αντίληψή τους, την οποία υιοθέτησε το ΣτΕ και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ο νόμος περί εκλογής των Δ/ντών σχολικών μονάδων από το σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου και τι λένε τώρα με την εξέλιξη αυτή; Να θυμηθούμε ότι η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατάργησε το νόμο περί εκλογής των Δ/ντών των σχολικών μονάδων από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.
  • Ο νόμος που εφαρμόζεται τώρα για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης υπηρετεί τις ανάγκες της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων ή μήπως τις ανάγκες «επαγγελματικής ανέλιξης» των περιβόητων στελεχών εκπαίδευσης, αφού επιτρέπει στη διάρκεια της θητείας τους να έχουν το δικαίωμα «μεταπήδησης» από τη μια διοικητική θέση στην άλλη;
  • Δικαιώνεται η πάγια θέση (ψηφισμένη από τις Γ. Σ. μας) του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου σύμφωνα με την οποία διεκδικούμε: «…..Σύλλογο Διδασκόντων με αναβαθμισμένο διοικητικό και παιδαγωγικό ρόλο και θεσμοθετημένη πρωταγωνιστική θέση στη διαδικασία προγραμματισμού, σχεδιασμού, απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου. Με συχνές, τακτικές συνεδριάσεις όπου συλλογικά συζητούνται και αντιμετωπίζονται όλα τα παιδαγωγικά ζητήματα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων να αποκτήσει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο σε ζητήματα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και σε παιδαγωγικά ζητήματα. Δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας με ανώτερα και μόνα αποφασιστικά όργανα τον Σύλλογο Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο. Με διευθυντή/συντονιστή, αιρετό και ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά από το Σύλλογο διδασκόντων που θα έχει διδακτικά καθήκοντα και τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας. Λειτουργία γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Διαφωνούμε πλήρως με την επαναφορά του συστήματος επιλογής διευθυντών μέσω συνέντευξης και την προσθήκη της αξιολόγησής τους από το Σύλλογο Διδασκόντων ».
  • Ήδη με παρέμβαση του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου προς τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας συντάχθηκε και στάλθηκε έγγραφο ερώτημα (από τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας) προς τον Περιφερειακό Δ/ντή Π. & Δ. Εκπ/σης Αττικής, από τον οποίο ζητείται να τοποθετηθεί εγγράφως επί του θέματος της τοποθέτησης του νέου Δ/ντή στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών – Βαρήκοων Πεύκης – Λυκόβρυσης με βάση την κείμενη νομοθεσία, ύστερα από τη διαμόρφωση της συγκεκριμένης κατάστασης.

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου υιοθετεί και στηρίζει απόλυτα το αίτημα του συλλόγου διδασκόντων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών – Βαρήκοων Πεύκης – Λυκόβρυσης περί επαναπροκήρυξης της θέσης Διευθυντή του συγκεκριμένου σχολείου ύστερα από τη διαμόρφωση της συγκεκριμένης κατάστασης.

 

Loading...
  • europalso

    ideascentral