Είναι η χαρά του παιχνιδιού και της ομαδικότητας. Αληθινά, αυτά τα παιδιά περνούν πολύ όμορφα εκεί κάτω», μου εξηγεί η Άννα από τη Νορβηγία, προσπαθώντας να υψώσει τη φωνή της για να ακουστεί πάνω από τις ενθουσιώδεις κραυγές των 700 παιδιών που κατέκλυσαν την αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής.

Απόστολος Λακασάς

 

Βρεθήκαμε τυχαία δίπλα δίπλα σε ένα θεωρείο να παρακολουθούμε την έναρξη του Athens Global Round του World Scholar’s Cup για παιδιά ηλικίας 11 έως 14 ετών. Η Άννα, όπως και ο Γέντι από το Ισραήλ, που μπήκε λίγο αργότερα στην κουβέντα, ρωτώντας με τι άποψη έχουν οι Έλχληνες για τη χώρα του, είναι 16 ετών και περίμεναν την επομένη να γίνει η έναρξη του Athens Global Round για τα παιδιά ηλικίας 15 έως 17 ετών.

Πρόκειται για έναν ετήσιο μαθητικό διαγωνισμό που πραγματοποιείται στα αγγλικά σε περισσότερες από 50 χώρες από το 2007 και στην Ελλάδα από το 2016. Το διαγωνιστικό μέρος περιλαμβάνει ομαδικό debate, συνεργατική έκθεση, γραπτή συμπλήρωση ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών και τέλος ομαδική συμμετοχή σε τεστ γνώσεων με τη χρήση μπάζερ. Σε κάθε κατηγορία οι μαθητές διαγωνίζονται σε θέματα γνώσεων που αφορούν θετικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Την προηγούμενη εβδομάδα διεξήχθη στην Αθήνα ένα από τα τρία global rounds στο Μέγαρο Μουσικής και στο CGS (Εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα) προκειμένου να επιλεγούν οι ομάδες που θα πάρουν το εισιτήριο για τον Παγκόσμιο Τελικό Γύρο τον προσεχή Νοέμβριο στο Πανεπιστήμιο Γέιλ.

«Σε αυτόν τον γύρο πήραν μέρος πάνω από 1.500 παιδιά από 41 χώρες από όλα τα σημεία του κόσμου. Είναι η πρώτη φορά που διοργανώνουμε έναν γύρο στην Αθήνα», μου λέει ο Αμερικανός Ντάνιελ Μπερντιτσέβσκι, ιδρυτής του World Scholar’s Cup. «Δεν υπάρχει ένας μόνο λόγος για να συμμετάσχει ένα παιδί στο πρόγραμμα. Σε κάποια αρέσει η ιδέα ότι θα συναντήσουν συνομηλίκους από άλλες χώρες και μάλιστα σε μια διοργάνωση όπου μπορούν όχι μόνο να μοιραστούν την περιπέτεια της γνώσης, αλλά και να βρουν κοινούς κώδικες διασκέδασης μέσα από το παιχνίδι και να είναι άνετα ακόμη και με την όποια εφηβική αδεξιότητά τους. Άλλα παιδιά θέλουν να ανακαλύψουν καινούργια πράγματα και να βελτιώσουν δεξιότητές τους, κάτι που δεν μπορούν να το κάνουν στο σχολείο τους ή στην καθημερινότητά τους, ενώ ορισμένα γοητεύονται με την ιδέα να “μετρήσουν” τις γνώσεις τους», προσθέτει. Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια ο Ντάνιελ έχει δει παιδιά να παίρνουν μέρος πάνω από δύο φορές, με αποτέλεσμα να λέει πως «για κάποια είναι σαν να έχουν φτιάξει μια παρέα και το World Scholar’s Cup είναι το ετήσιο reunion της».