Το news.gr παρουσιάζει το ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τη νομοτεχνική βελτίωση, καθώς και το εξεταστικό σύστημα.

1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 5
ΙΣΤΟΡΙΑ 3
ΛΑΤΙΝΙΚΑ 3
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΣΥΝΟΛΟ 15

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5
ΦΥΣΙΚΗ 3
ΧΗΜΕΙΑ 3
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2
ΣΥΝΟΛΟ 15

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 5
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) 3
ΙΣΤΟΡΙΑ 3
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) 2
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΣΥΝΟΛΟ 15

ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 1
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 1
ΙΣΤΟΡΙΑ 2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ 2
ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) 2
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1
ΣΥΝΟΛΟ 15

Τα Μαθήματα Επιλογής της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων:

α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά),

β) Ελεύθερο Σχέδιο

γ) Γραμμικό Σχέδιο,

δ) Ιστορία της Τέχνης,

ε) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ).

Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τιςτων Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, δύνανται να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο μαθήματα, εκ των οποίων το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος.

Εξεταστικό σύστημα

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

1ο Ε.Π.

Ανθρωπιστικές, Νομικές και

Κοινωνικές ΕπιστήμεςΑρχαία Ελληνικά ΠροσανατολισμούΙστορία ΠροσανατολισμούΝεοελληνική ΓλώσσαΛατινικά (Προσανατολισμού) 3ο Ε.Π.
Επιστήμες Υγείας και ΖωήςΑρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Ιστορία Προσανατολισμού Νεοελληνική Γλώσσα Βιολογία Γενικής Παιδείας 4ο Ε.Π.

Επιστήμες της ΕκπαίδευσηςΑρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού Ιστορία Προσανατολισμού Νεοελληνική Γλώσσα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

2ο Ε.Π.

Θετικές και Τεχνολογικές ΕπιστήμεςΦυσική ΠροσανατολισμούΧημεία ΠροσανατολισμούΝεοελληνική ΓλώσσαΜαθηματικά Προσανατολισμού

3ο Ε.Π.

Επιστήμες Υγείας και

ΖωήςΦυσική ΠροσανατολισμούΧημεία ΠροσανατολισμούΝεοελληνική ΓλώσσαΒιολογία Προσανατολισμού

4ο Ε.Π.

Επιστήμες της ΕκπαίδευσηςΦυσική ΠροσανατολισμούΧημεία ΠροσανατολισμούΝεοελληνική ΓλώσσαΙστορία Γενικής Παιδείας

Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

αα) Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

ββ) Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:

3ο Ε.Π.
Επιστήμες Υγείας και Ζωής
Μαθηματικά Προσανατολισμού
Α.Ε.Π.Π. (Προσανατολισμού)
Νεοελληνική Γλώσσα
Βιολογία Γενικής Παιδείας
4ο Ε.Π.

Επιστήμες της ΕκπαίδευσηςΜαθηματικά ΠροσανατολισμούΑ.Ε.Π.Π. (Προσανατολισμού)Νεοελληνική ΓλώσσαΙστορία Γενικής Παιδείας 5ο Ε.Π.
Επιστήμες Οικονομίας και ΠληροφορικήΜαθηματικά ΠροσανατολισμούΑ.Ε.Π.Π. (Προσανατολισμού)Νεοελληνική Γλώσσα Α.Ο.Θ. (Προσανατολισμού)

news.gr Καλόγηρος Βασίλειος

Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 259 Βουλευτές και τα αποτελέσματα ήταν:

άρθρο 10: 153 ναι, 106 όχι.

άρθρο 11: 153 ναι, 106 όχι.

άρθρο 12: 153 ναι, 106 όχι.

άρθρο 13: 153 ναι, 106 όχι.

άρθρο 14: 153 ναι, 91 όχι, 15 παρών.

άρθρο 15: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 16: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 17: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 18: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 19: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 20: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 21: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 22: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 23: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 24: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 25: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 26: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 27: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 28: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 32: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

άρθρο 33: 157 ναι, 102 όχι.

τροπολογία 135/23: 153 ναι, 102 όχι, 4 παρών.

Υπογραμμίζεται ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες καταψήφισαν δύο από τις κυβερνητικές τροπολογίες που είχαν ενταχθεί στο νομοσχέδιο και για τις οποίες η Ν.Δ. δεν είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία. Πρόκειται για την τροπολογία που αφορά το ισλαμικό τέμενος στην Αθήνα (το οποίο υπερψήφισαν όλα τα κόμματα και το καταψήφισε η Χρυσή Αυγή) και την τροπολογία για το Μέγαρο Μουσικής.

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, επανέλαβε ότι ο χαρακτήρας τού νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι μεταβατικός και στάθηκε στα βασικά του σημεία (όπως είναι ο διαχωρισμός πειραματικών-προτύπων σχολείων, η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και η επαναφορά ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) υπογραμμίζοντας πως το ν/σ είναι προς όφελος των μαθητών, αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σημειώνεται πως ο κ. Κουράκης προκάλεσε νομοθετικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου. Με βάση αυτές, αντικαθίσταται μία ώρα λογοτεχνίας, με μία ώρα ιστορίας των κοινωνικών επιστημών και ξεκαθάρισε ότι, σε ό,τι αφορά τη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων, θα ενταχθεί στη λίστα των προτύπων μόνο το γυμνάσιο και όχι το λύκειο, το οποίο παραμένει ως έχει. Επίσης, ανέφερε ότι θα προσμετράται για την υποψηφιότητα των εκπαιδευτικών για τη θέση του διευθυντή στα πειραματικά, η κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού. Ακόμη, δήλωσε ότι το μονοετές μεταπτυχιακό θα μοριοδοτείται με 2,5 μονάδες, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής τρίτης σχολικής μονάδας για όσους θα διεκδικούν θέση διευθυντή εκπαίδευσης. Επιπλέον, για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, θα ληφθεί ειδική μέριμνα για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων που προέρχονται από την διεύθυνση εκπαίδευσης Κεφαλληνίας, λόγω των καταστροφών από τους σεισμούς και θα προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές.

Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε και στην τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο, σχετικά με την ανέγερση του τεμένους στην Αθήνα, λέγοντας ότι πρόκειται για επανακαθορισμό στοιχείων των διαγραμμάτων. «Αφορά διόρθωση στα τοπογραφικά στοιχεία και τίποτα παραπάνω. Δεν μπαίνουμε στην ουσία», επεσήμανε.

Επιπλέον τροπολογία που εντάσσεται στο νομοσχέδιο, αφορά την παράταση της θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, η οποία ολοκληρώνεται εντός του 2015, έως τις 31/10/2015. Παράλληλα, καταργούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τη συμμετοχή των συμβουλίων των ΑΕΙ και των σχολών αυτών στη διαδικασία της προεπιλογής των Πρυτάνεων και των Κοσμητόρων. Τέλος, ο κ. Κουράκης ανέφερε ότι με τις αλλαγές και προσθήκες που υιοθετήθηκαν «το νομοσχέδιο έχει βελτιωθεί και θα λειτουργήσει προς το καλό της εκπαίδευσης».