ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΕΤΑΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
Σε κατάσταση κυριολεκτικά διάλυσης βρίσκονται τα σχολεία, ιδιαίτερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στη Σάμο, εξαιτίας της πολιτικής των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων που εφαρμόζει από τον περασμένο Ιούλιο η κυβέρνηση (και) στην Εκπαίδευση με την ταυτόχρονη κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στις οποίες φοιτούν πανελλαδικά χιλιάδες μαθητές!
Συγκεκριμένα, λόγω έλλειψης καθηγητών στο ΕΠΑΛ και στην ΕΠΑΣ Σάμου, στο εσπερινό ΕΠΑΛ και στο ΕΠΑΛ Καρλοβάσου από την αρχή της σχολικής χρονιάς, κάθε εβδομάδα δεν διδάσκονται 287 ώρες σε μαθήματα ειδικότητας και ενώ έχουμε περάσει ήδη τα μέσα Νοέμβρη!
Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από 75 μαθητές αυτών των σχολείων στη Σάμο απειλούνται να χάσουν τη χρονιά τους και να μην πάρουν ποτέ πτυχίο αφού από την επόμενη χρονιά οι μεν ΕΠΑΣ καταργούνται και στα ΕΠΑΛ θα πάψουν και τυπικά να υπάρχουν οι καταργούμενοι τομείς! Για τα παιδιά λοιπόν των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών, για τους εργαζόμενους που αγωνίζονται να σπουδάσουν και να σταθούν στη ζωή τους (αρκετοί μαθητές αυτών των σχολείων είναι ενήλικες εργαζόμενοι), η πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, είναι πολιτική ισοπέδωσης κάθε διεξόδου, συντριβής κάθε ονείρου τους!
Ταυτόχρονα βέβαια το Υπουργείο και σύμφωνα με τις τροϊκανές εντολές συνεχίζει την επιχείρηση κατασκευής «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών για να τροφοδοτήσει τα επόμενα κύματα διαθεσιμότητας, ενώ έχει ήδη μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε εργαζόμενους-λάστιχο, υποχρεώνοντας τους να δουλεύουν ταυτόχρονα μέχρι και σε πέντε (5!) διαφορετικά σχολεία! Η κατάσταση αυτή έχει επίσης δημιουργήσει πολλά και σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική και διοικητική λειτουργία όλων των Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων του νησιού.
Ακόμα πιο τραγική είναι η κατάσταση με το πιο ευαίσθητο κομμάτι των μαθητών, τα παιδιά με τις ειδικές ανάγκες, καθώς το ειδικό σχολείο (ΕΕΕΕΚ) στη Σάμο δεν έχει ακόμα ξεκινήσει να λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού!
Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική θα δημιουργήσει και θα συσσωρεύσει πολλά περισσότερα προβλήματα σε όλα τα σχολεία, σε όλους τους μαθητές αν συνεχίσει ανεμπόδιστα να εφαρμόζεται. Απέναντι της πρέπει να υψωθεί ένα ενωτικό μαχητικό μέτωπο εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, που να υπερασπίζεται και να διεκδικεί το δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλους.
Πρώτο βήμα μιας τέτοιας προσπάθειας είναι η μαζική υπεράσπιση από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς του δικαιώματος όλων των μαθητών των επαγγελματικών σχολείων να ολοκληρώσουν φέτος κανονικά τη φοίτησης τους και να αποκτήσουν την ειδικότητα που ήδη έχουν επιλέξει και σπουδάζουν. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της σύσκεψης που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Σάμου την Παρασκευή 15-11, με μαθητές και εκπροσώπους των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων από τα σχολεία αυτά. Στην κατεύθυνση αυτή διοργανώνουμε μαζί με τους μαθητές και συλλόγους γονέων-κηδεμόνων των σχολείων αυτών συνέντευξη τύπου τη Δευτέρα 18-11 για την ανάδειξη του προβλήματος σε όλο το λαό και για τη διαμόρφωση μιας ευρύτερης συσπείρωσης που είναι αναγκαία για τα επόμενα αγωνιστικά βήματα μας.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Σάμου
Σάμος 16-11-13

1. ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΕ18.04 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 42 ΩΡΕΣ (ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΟΥΤΕ 1 ΩΡΑ ΦΕΤΟΣ)
ΤΕ01.10 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 26 ΩΡΕΣ (ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΚΑΝΕΙ 8 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)
ΠΕ14.01 ΙΑΤΡΟΙ/ΠΕ14.03 ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 13 ΩΡΕΣ
ΠΕ18.21 ΡΑΔΙΟΛΟΓΟΙ 21 ΩΡΕΣ
Το τμήμα Βοηθών Φαρμακείων κάνει 12 ώρες την εβδομάδα κι αυτό επειδή διατέθηκε για 8 ώρες συνάδελφος με ειδικότητα νοσηλευτικής για 8 ώρες, που αναστάλθηκε προσωρινά η διαθεσιμότητά του. Μέχρι τότε το τμήμα έκανε 4 ώρες εβδομαδιαίως.
Το τμήμα Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων κάνει 4 ώρες την εβδομάδα.
2. Βιβλία στα 4 από τα 6 μαθήματα στην ειδικότητα Τεχνιτών Αερίων Καυσίμων δεν είχαμε ποτέ… Αλλά μάλλον δεν τα χρειαζόμαστε, αφού σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του Περιφερειάρχη, το τμήμα είναι ολιγομελές και κλείνει….
3. Το προσωπικό στην ΕΠΑΣ είναι μειωμένο, αφού μόνο οι ηλεκτρομηχανολογικές ειδικότητες λειτουργούν με πλήρες ωράριο. Και πάλι όμως, οι καθηγητές αυτοί είναι με οργανική σε ΕΠΑΛ και είναι κάποιες μέρες διατεθειμένοι στην ΕΠΑΣ. Οι 2 ωρομίσθιοι που έχουμε δεν αναλαμβάνουν εξωδιδακτική απασχόληση, οπότε όλες τις δουλειές και τις εφημερίες τις κάνουνε οι 3-4 καθηγητές που τυχαίνουν να είναι εδώ την αντίστοιχη ημέρα.
4. Αν κλείσει το τμήμα των τεχνιτών αερίων καυσίμων, θα μείνουν στην ΕΠΑΣ ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής και 3 καθηγητές να κάνουν τα πάντα και να «παραδώσουν» το σχολείο τον Ιούνιο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά απ’ ότι λένε, δεν υπάρχει περίπτωση να συνεχίσουν τη φοίτηση, αν μετακινηθούν σε σχολείο του Πειραιά όπως ακούγεται.
Η διάλυση είναι πλήρης….
Οι εκπαιδευτικοί της ΕΠΑΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ
Σας ανακοινοποιμούμε τα παρακάτω κενά που παρουσιάζουν τα σχολεία ευθύνης μας. Η κατάσταση που διαμορφώνεται μετά τα μέσα Νοέμβρη είναι απαράδεκτη, όταν εξακολουθούν να υπάρχουν κενά ακόμα και σε μαθήματα κατεύθυνσης. Το Υπουργείο κρύβει επιμελώς αυτή την αρνητική κατάσταση η οποία διαμορφώνεται, παρόλα τα αρνητικά μέτρα που έχουν παρθεί σε βάρος των εκπαιδευτικών (αύξηση ωραρίου κλπ) και που δείχνει ανάγλυφα το πως αντιμετωπίζει η κυβέρνηση, την εκπαίδευση και τους μαθητές.

ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
(Καταγραφή 18 & 19-11-2013)
Σχολείο
Ελλείψεις σε ώρες (h) ανά μάθημα
19ο Λύκειο
15 h Οικονομολόγου – 2 h project
20ο Λύκειο
11 h Μαθηματικά – 11 h Χημεία – 4 h Φυσικοί Πόροι
27ο Λύκειο
13 h Βιολογία (& Κατεύθυνση) – 3 h Φυσική – 2 h project – 2 h Πληροφορική
41ο Γυμν.
8 h Μουσική – 15 h Οικιακή Οικονομία
41ο Λύκειο
5 h Βιολογία (& Κατεύθυνση)
42ο Λύκειο
12 h Βιολογία (& Κατεύθυνση)
50ο Γυμν.
8 h Πληροφορική
50ο Λύκειο
2 h Τεχνικό Σχέδιο – 2 h Καλλιτεχνική Παιδεία – 2 h Πληροφορική
51ο Γυμν.
2 h Αγγλικά
52ο Γυμν.
20 h Οικιακή Οικονομία – 18 h Γεωγραφία – Βιολογία
52ο Λύκειο
20 h Βιολογία (& Κατεύθυνση) – 15 h project
53ο Λύκειο
4 h Αστρονομία – 2 h Πληροφορική
54ο Γυμν.
14 h Βιολογία – 3 h Μουσική – 6 h Οικιακή Οικονομία – 3 h Πληροφορική – 1 h Καλλιτεχνικά – 14 h Πολιτική Αγωγή
65ο Γυμν.
16 h Οικιακή Οικονομία
65ο Λύκειο
4 h project
66ο Γυμν.
9 h Καλλιτεχνικά
67ο Γυμν.
11 h Βιολογία – Χημεία
67ο Λύκειο
8 h Φυσική
3ο ΕΠΑΛ
11 h Γεωπονίας – 10 h Μηχανολόγων – 27 h Πληροφορική
9ο ΕΠΑΛ
17 h Πληροφορική – 32 h Ιατρικών
1ο Εσπ. Λυκ
5 h Χημεία (& Κατεύθυνση) – 4 h Οικονομία
Για το ΔΣ
Ο Αντιπρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γιάννης Φάσσαρης Θωμάς Γεωργιάδης
ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ: Ελλείψεις και Μετακινήσεις Καθηγητών
Posted: Νοεμβρίου 5, 2013 in ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ
0
Καθώς φθάνουμε στα μέσα του Νοέμβρη, οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό παραμένουν υπαρκτές.
Η πολιτική της κυβέρνησης για ουσιαστική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, με την διαθεσιμότητα και την μη πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων , έχει επιφέρει την απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών, και συγχρόνως την πλημμελή διδασκαλία μαθημάτων.
Στον Νομό Ημαθίας εξακολουθούν και υπάρχουν ελλείψεις σε ειδικότητες όπως Βιολόγοι, οικονομολόγοι και σε εκείνες τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα το καλοκαίρι. Είναι απαράδεκτο το γεγονός πως μαθητές των ΕΠΑΛ, δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν διδάσκονται καθόλου μαθήματα της ειδικότητάς τους ούτε καν μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά.
Η άρνηση του υπουργείου, να προχωρήσει στις απαραίτητες προσλήψεις, οδηγεί τα Υπηρεσιακά όργανα να «μπαλώνουν» τα κενά μετακινώντας συνάδελφους, οι οποίοι έχουν οργανική θέση στο σχολείο στο οποίο βρίσκονται και με πλήρες ωράριο.
Οι ενέργειες αυτές των Υπηρεσιών Διοίκησης, πέρα από το ότι νομικά είναι στον αέρα, θέτουν υπό αμφισβήτηση κάθε έννοια οργανικής θέσης.
Ταυτόχρονα δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στους μετακινηθέντες εκπαιδευτικούς, ενώ αποσυντονίζουν τα προγράμματα των σχολείων, στα οποία εργάζονται ήδη οι εκπαιδευτικοί αυτοί.
Καλούμε το ΠΥΣΔΕ να μην συνηγορεί σε τέτοιες πρακτικές και αποφάσεις.
Απαιτούμε:
 Την άμεση πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.
 Την επανένταξη στην Τεχνική Εκπαίδευση όλων των ειδικοτήτων, που καταργήθηκαν και την επιστροφή στα σχολεία των συναδέλφων μας, που τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Share this:
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Ήδη έχουμε φτάσει στα μέσα Νοεμβρίου και η ομαλή λειτουργία των σχολείων δεν έχει αποκατασταθεί.
Η κύρια αιτία είναι η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που:
α) Έβγαλε στη διαθεσιμότητα τους συναδέλφους των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, βγάζοντας συγχρόνως έξω από την τεχνική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές.
β) Καθόρισε την οργανική στη βάση της πρώτης ανάθεσης, δημιουργώντας πλασματικά πλεονάσματα, ενώ συγχρόνως από τα σχολεία λείπουν εκπαιδευτικοί.
γ) Έδωσε μετατάξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με αδιαφάνεια, και τις αποσπάσεις με το σταγονόμετρο και σταδιακά.(εκκρεμούν ακόμα εκατοντάδες αποσπάσεις εκπαιδευτικών)
Σήμερα στη Βοιωτία υπάρχουν 30 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην τεχνική εκπαίδευση και ιδιαίτερα στις καταργημένες ειδικότητες των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, με αποτέλεσμα οι μαθητές της της τελευταίας τάξης να μη διδάσκονται καθόλου μαθήματα ειδικότητας στα οποία θα εξεταστούν στις πανελλαδικές και τα κύρια μαθήματα για την απόκτηση πτυχίου.(Στο ΕΠΑΛ Λιβαδειάς, στον τομέα υγείας, μέχρι σήμερα διδάσκονται μόνο 8 ώρες εβδομαδιαία, από ωρομίσθια καθηγήτρια)
Ζητάμε:
α) Να επαναλειτουργήσουν οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και να επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί που βγήκαν σε διαθεσιμότητα.
β) Να προσληφθούν τώρα αναπληρωτές στις ειδικότητες που υπάρχουν κενά, πριν χαθεί η σχολική χρονιά.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ 1ΟΥ ΕΠΑΛ ΛΕΡΟΥ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΛΕΡΟΥ
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑΛ Λέρου, και οι γονείς των μαθητών της Γ’ Λυκείου του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, εκφράζουμε την δυσαρέσκειά μας και την έντονη διαμαρτυρία μας, για την ξαφνική και απαράδεκτη κατάργηση του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας του ΕΠΑΛ Λέρου, με ταυτόχρονη απομάκρυνση δύο μονίμων εκπαιδευτικών, που επί σειρά ετών υπηρέτησαν στον τομέα αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εισαγωγή των παιδιών μας σε Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ένας τομέας που αναβάθμισε σημαντικά την παιδεία του ακριτικού νησιού μας. Άλλωστε οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι με προσωπικότητα, όπου δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τους μειώνει και να τους απολύει, όταν το ίδιο το Κράτος τους έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά.
Με την κατάργηση του τομέα υγείας δημιουργείται σημαντικό και δυσαναπλήρωτο κενό στην εκπαίδευση, καθώς ήταν ένας από τους τομείς μείζονος σημασίας, που λειτουργεί εδώ και 20 χρόνια περίπου και είχε την μεγαλύτερη προσέλευση μαθητών.
Άλλωστε, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου και στατιστικές μελέτες, ανήκει στα επαγγέλματα του μέλλοντος.
Με ποιο σκεπτικό λοιπόν αποφασίστηκε η κατάργησή του;
Πώς θα ολοκληρώσουν τα παιδιά μας τη Γ’ Λυκείου, εφόσον καταργείται ο τομέας, και ποιοι ωρομίσθιοι καθηγητές, κάτω απ’ αυτό το καθεστώς, θα δεχθούν να ασκήσουν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, όταν εσείς οι ίδιοι τους απομακρύνετε και τους θέτετε σε διαθεσιμότητα;
Με ποια ψυχολογία τα παιδιά μας θα προετοιμαστούν, ώστε να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις;
Τι θα γίνει με τις εγγραφές των μαθητών της Β’ Λυκείου, του επόμενου σχολικού έτους, οι οποίοι επέλεξαν τον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας;
Ποια θα είναι η στάση των βουλευτών Δωδεκανήσου, απέναντι στο σοβαρό αυτό θέμα των παιδιών μας;
Ζούμε σε ένα ακριτικό νησί, απομακρυσμένο από το κέντρο, κι ούτε έχουμε τη δυνατότητα να στείλουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικά ΙΕΚ, λόγω της οικονομικής εξαθλίωσης που αντιμετωπίζουμε όλοι.
Ας μας απαντήσετε όμως κύριοι Υπουργοί, μέλη της κυβέρνησης και κύριοι βουλευτές που σε λίγο καιρό χωρίς κανένα ενδοιασμό, μετά απ’ όλα αυτά θα ζητήσετε ψήφο από εμάς και από αυτά τα παιδιά, «σε ποια δημόσια σχολεία και σε ποιες δημόσιες σχολές φοιτούν τα δικά σας παιδιά;».
Θέλουμε να διαφυλάξουμε το μέλλον των παιδιών μας, ένα μέλλον απ’ ό,τι προδικάζεται αβέβαιο, και να δεσμευθείτε επίσημα ώστε να κατοχυρώσουμε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση αντιμετωπίζοντάς τους ως προσωπικότητες και αυριανούς πολίτες.
Είναι θέμα συνείδησης πια!!!
ΘΕΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!
Λέρος, 14.7.2013