• Το υπουργείο Παιδείας για το βιβλίο και τα Γλυπτά του Παρθενώνα

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔14/01/2015 - 12:47 | Author: Newsroom

    Στα δημοσιεύματα σχετικά με το σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας της Τέχνης της Γ’ ΓΕΛ και τα Γλυπτά του…
    Παρθενώνα απαντά με ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

    «Πράγματι η σχετική φράση βρίσκεται στη σελίδα 190 του βιβλίου μαθητή του μαθήματος Ιστορία της Τέχνης. Όντως η διατύπωση για την ιστορία του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα καθώς αναφέρεται αποκλειστικά στη μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία, χωρίς να επισημαίνεται ότι αποτέλεσαν προϊόν υφαρπαγής. Το ίδιο ισχύει και τον χαρακτηρισμό των γλυπτών ως «μαρμάρων», αναφέρεται στην ανακοίνωση του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου.

    «Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το εν λόγω βιβλίο είχε εγκριθεί και τυπωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εισάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής.

    Στα περισσότερα από 12 χρόνια που το βιβλίο μοιραζόταν στα σχολεία και μπορούσε να επιλεγεί από τους μαθητές, ουδέποτε είχε επισημανθεί ο,τιδήποτε μεμπτό, τόσο για το σύνολο του εγχειριδίου, όσο και για την επίμαχη πρόταση.

    Το μάθημα Ιστορία της Τέχνης, όπως και το βιβλίο που το συνοδεύει από το νέο σχολικό έτος αποσύρονται από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.

    Ωστόσο, απορίες δημιουργεί η «σπουδή» ορισμένων να «αποκαλυφθούν» μέσω ανακοινώσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου «πλήγματα στην ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών» αλλά και προσπάθεια να «υπονομευθεί» το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν.

    Η ελληνική πολιτεία έχει αποδείξει το ενδιαφέρον της και συνεχίζει έμπρακτα τον αγώνα για την επιστροφή υφαρπαγμένων ελληνικών πολιτιστικών θησαυρών στη χώρα μας και επομένως οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία είναι εκ του πονηρού.

    Κάποιοι άλλοι θυμήθηκαν τώρα την υπόθεση.», συνεχίζει η ανακοίνωση.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...