Στην κατάρριψη του «μύθου» ότι μόνο των ελίτ παρέχουν Διεθνές Μπακαλωρεά (International Baccalaureate) προχώρησε ο ‘Αντριαν Κέρνι (Andrian Kerney), διευθυντής του τμήματος IB World Schools.

«Κυριαρχεί μια άποψη ότι τα προγράμματα του ΙΒ απευθύνονται μόνο στην ελίτ των σχολείων. Αυτό δεν είναι αλήθεια, γιατί από τα 4.800 σχολεία του ΙΒ το 40% είναι δημόσια» ανέφερε ο κ. Κέρνι σε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το Διεθνές Συμπόσιο «Education Forward», με επίκεντρο τις καλές πρακτικές στην Εκπαίδευση που προσφέρει το ΙΒ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στα εκπαιδευτήρια Πλάτωνα.

«Το ΙΒ βοηθά σχολεία που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι σε πολύ φτωχές περιοχές, να αναπτύξουν προγράμματα και να βοηθήσουν τους μαθητές να πιάσουν τη μέγιστη δυνατή απόδοσή τους» πρόσθεσε.

Ο κ. Κέρνι αναφέρθηκε αναλυτικά στα βασικά χαρακτηριστικά και τα οφέλη που αποκτούν οι μαθητές μέσω του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB). «Το πρόγραμμα σπουδών δεν αλλάζει στα σχολεία του ΙΒ. Αλλάζει ο τρόπος και το πλαίσιο διδασκαλίας, με βάση μία ελληνικής προελεύσεως προσέγγιση, από τη φιλοσοφία του Σωκράτη, το «πώς ξέρω αυτό που ξέρω;» είπε χαρακτηριστικά.

Έτσι, το κάθε σχολείο που εφαρμόζει το ΙΒ, ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, ωστόσο, μέσω καινοτόμων δράσεων, δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν ένα σύνολο δεξιοτήτων, προετοιμάζοντας τους για τις πανεπιστημιακές τους σπουδές. Είτε στη χώρα τους, είτε στο εξωτερικό.

Για τον κ. Κέρνι είναι πολύ σημαντική η διεθνιστική αντίληψη που διαπερνά όλες τις φάσεις της διδασκαλίας: «Η μέθοδος διδασκαλίας, σε κάθε χώρα συνδυάζει τα διεθνή standards με την τοπική πραγματικότητα και τις τοπικές ιδιαιτερότητες» ανέφερε.

Σημειώνεται το ΙΒ εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων, σε δημόσια σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία και τα τελευταία χρόνια και στην Ισπανία.

Στην Ελλάδα, το ΙΒ εφαρμόζεται μόνο σε ιδιωτικά σχολεία. Ωστόσο, ο κ. Κέρνι δήλωσε διατεθειμένος, εφ’ όσον του ζητηθεί, να μοιραστεί την τεχνογνωσία και τις ιδέες του ΙΒ με την ελληνική Πολιτεία. «Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας» είπε.