Χωρίς την εκπροσώπηση εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας αλλά με τους εκπροσώπους των κομμάτων συνεδριάζει αύριο, Τετάρτη, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), στο οποίο θα συζητηθούν τα κρίσιμα θέματα των επικείμενων αλλαγών στο δημοτικό, όπου σχεδιάζεται δραστική μείωση ύλης και επιστημονικών αντικειμένων.

Η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία των καθηγητών δημόσιων σχολείων) και η ΟΙΕΛΕ (ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί) με ανακοινώσεις τους στις οποίες χρακτηρίζουν τον διάλογο για τα σχολεία ως «προσχηματικό», αποφάσισαν ότι δεν θα συμμετάσχουν στη συνεδρίαση, ενώ σε αντίστοιχες αποφάσεις κατευθύνονται η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θέμης Κοτσυφάκης δήλωσε στο «Βήμα»: «Με δεδομένη την κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία και τις επιπτώσεις της, που είναι λιγότερα χρήματα, λιγότερα σχολεία, λιγότεροι εκπαιδευτικοί, δεν θα συμμετάσχουμε σε αυτή την παράσταση για ένα ρόλο, καθώς εμείς αγωνιζόμαστε για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση».
Οι εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων ωστόσο και κρίσιμοι συνομιλητές στις διαδικασίες για την αναζήτηση συναίνεσης στα θέματα Παιδείας θα συμμετάσχουν κανονικά στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ υπό τον νέο πρόεδρο του κ. Σωκράτη Κάτσικα.
Στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του υπουργού Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με πρόεδρο τον κ. Σωτήρη Γκλαβά, με αντιικείμενο τη μείωση της ύλης αλλά και των επιστημονικών αντικειμένων στα δημοτικά σχολεία.
Τις αλλαγές αυτές ζητούσε καιρό η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, με το δεδομένο ότι συχνά έχει επισημανθεί [ως η ύλη στα δημοτικά σχολεία είναι πολύ μεγάλη αλλά σε πολλά μαθήματα και δυσνόητη, ειδικά στη Στ’ τάξη της.
Στις αλλαγές που μελετώνται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα προβλέπεται και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα «μελέτης» των μαθητών στο σχολείο ώστε να έχουν προετοιμαστεί σωστά όταν έχουν πλέον επιστρέψει στο σπίτι και να μην έχουν επιπλέον φόρτο εργασίας.
Έτσι θα συζητηθεί εκτενώς το «πώς το σχολείο προετοιμάζει τον μαθητή» ώστε να μην έχει φόρτο εργασίας στο σπίτι. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται ότι θα προταθεί μια μορφή «μελέτης» στα δημοτικά σχολεία που θα γίνεται στη διάρκεια του διδακτικού χρόνου και όχι ως εξωσχολική δραστηριότητα.