«Πρέπει να κατανοήσουμε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και να εστιάσουμε τις δράσεις μας στις γενεσιουργές αιτίες» επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης ολόκληρης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ με θέμα την ενδοσχολική βία και την υλοποίηση δράσεων για την εξάλειψη του φαινομένου.

Όπως επισήμανε ο κ. Κουράκης η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός και εξαναγκασμός βασίζονται πάνω σε μια αντίληψη μη αποδοχής της διαφορετικότητας (χρώμα δέρματος, σωματικά ή άλλα χαρακτηριστικά, σεξουαλικός προσανατολισμός, γήρας κλπ). Συμπλήρωσε, δε, ότι η καταπολέμηση του φαινομένου έχει να κάνει με μια σειρά από παράγοντες και εξαρτάται και από το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο. Όπως σημείωσε «η οικονομική κρίση που βιώνουμε δεν είναι άσχετη με την ένταση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας».

Ο κ. Κουράκης επισήμανε ότι «συνεχίζουμε τις θετικές δράσεις, χτίζουμε πάνω σε ό,τι έχει γίνει μέχρι στιγμής» και συμπλήρωσε ότι οι δράσεις που αναπτύσσει το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κινούνται σε δύο άξονες: α) Δράσεις καταγραφής και πρόληψης, και β) Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Επιπλέον, ο κ. Κουράκης ανέφερε ότι έχει μεγάλη σημασία η συμβολή των εκπαιδευτικών «που θα μπουν μπροστά με πνεύμα προσφοράς» και η συνεργασία με φορείς και τη σχολική κοινότητα έχει ιδιαίτερη σημασία για την προώθηση αυτών των δράσεων.

Από την πλευρά των επερωτούντων βουλευτών η κ. Χριστοφιλοπούλου επισήμανε την ανάγκη να δοθεί έμφαση στην πρόληψη (κάτι με το οποίο συμφώνησε ο κ. Κουράκης). Ο κ. Λοβέρδος σημείωσε ότι το βασικότερο ζήτημα είναι να υπάρξει μια κινητή μονάδα παρέμβασης που θα συνδράμει τον διευθυντή ενός σχολείου όταν για διάφορους λόγους δεν μπορεί να παρέμβει σε περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας.

Την πρόταση να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα σχετικά με το θέμα από τις πανεπιστημιακές σχολές στη χώρα (που σχετίζονται με τα αντικείμενα της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας) έκανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝ.ΕΛ, Νίκος Νικολόπουλος. Επιπλέον, σημείωσε ότι η ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού και του ψυχολόγου λείπει από τα πιο πολλά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

newsbeast.gr