ΠΑ.Σ.Α.Φ. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ23 – 92014Αρ. Πρωτ.

filologoi02.webnode.gr/email: [email protected]

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ. Α. ΛοβέρδοΥφυπουργό Παιδείας κ. Α. Δερμεντζόπουλο

Τελικά θα ξεκινήσει φέτος η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη;

Σε επαγγελματικό αδιέξοδο έχουμε οδηγηθεί οι αναπληρωτές Β’/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς είδαμε την πόρτα της εξόδου από την εκπαίδευση κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους και προσαρμοστήκαμε με βίαιο τρόπο στο κλείσιμο της στρόφιγγας των διορισμών και στη δραματική περικοπή των πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών (άραγε για πόσο;). Τώρα πλέον είμαστε θιασώτες ενός ακόμη παραλογισμού, που έχει να κάνει με τον αποκλεισμό μας από τα προγράμματα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση.

Η πρώτη ανοιχτή πληγή για μας είναι η λειτουργία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Η έναρξη του προγράμματος που κατά το σχολικό έτος 2013-2014 το Υπουργείο είχε υποσχεθεί σε γονείς και μαθητές ότι θα ξεκινούσε από Σεπτέμβρη, υλοποιήθηκε τελικά από Μάρτιο μέχρι Μάιο 2014, ενώ για τη φετινή σχολική χρονιά δεν υπάρχει καν ως εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας και χωρίς, συνεπώς, να έχει γίνει η αναγκαία και χρονοβόρα διεργασία για την υλοποίηση του προγράμματος. Να σημειώσουμε εδώ ότι και τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη, τόσο κατά τη διάρκεια των εγγραφών των μαθητών στα Γυμνάσια τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο, αλλά και επανειλημμένα κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους, οι γονείς κλήθηκαν να δηλώσουν τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα το οποίο θα ξεκινούσε με την έναρξη των μαθημάτων για να παρέχει εκπαιδευτική υποστήριξη στις αυξημένες ανάγκες των μαθητών. Η χρηματοδότηση του προγράμματος μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων ήταν προφανώς καλυμμένη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ωστόσο επί δύο συνεχόμενες σχολικές χρονιές το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας δεν υλοποιήθηκε παρά μόνο για ένα μήνα το 2012-2013 και για δύο μήνες το 2013-2014. Είναι προφανές ότι παρά το ενδιαφέρον και την εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή μαθητών στο πρόγραμμα, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που καθιστά αναγκαία την ενίσχυση των μαθητών, η εξαιρετικά σύντομη διάρκεια του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας δεν είναι εφικτό να πετύχει στο μέγιστο βαθμό τα επιθυμητά μαθησιακά αποτελέσματα. Προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση και απορία το γεγονός ότι για το σχολικό έτος 2014-2015 δεν έχουν ζητηθεί ακόμα οι αιτήσεις των γονιών για τη συμμετοχή των μαθητών, ενώ σε ερωτήματά μας προς το υπουργείο διαπιστώνουμε ότι δεν έχουν ξεκινήσει καν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την υλοποίηση του προγράμματος. Πού διατέθηκαν λοιπόν τα κονδύλια που προορίζονταν για τη συγκεκριμένη δράση κατά το σχολικό έτος 2013-2014 και πού θα διατεθούν τα αντίστοιχα κονδύλια κατά το σχολικό έτος 2014-2015; Γιατί εμπαίζουν τόσο καιρό οι φορείς του Υπουργείου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς; Mήπως χρησιμοποιούνται τελικά για αλλότριους σκοπούς; Kαι αν ναι, για ποιους;

Το δεύτερο ξεκάθαρο ερώτημα αφορά στη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια. Γιατί το πρόγραμμα κατά το σχολικό έτος 2013-2014 λειτούργησε μόνο πιλοτικά και για διάθεση συμπλήρωσης ωραρίου των μόνιμων συναδέλφων; Γιατί δεν ξεκινά έστω φέτος οργανωμένα η Π.Δ.Σ., η οποία αναμένεται να απασχολήσει το μεγαλύτερο μέρος των άνεργων εκπαιδευτικών και να προσφέρει ανακούφιση στη μέση Ελληνική οικογένεια, που αδυνατεί να αντεπεξέλθει στο κόστος των φροντιστηρίων; Ποιος αποφασίζει τελικά για την προτεραιότητα στην υλοποίηση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ; Και με ποια λογική προτάσσεται η θεατρική αγωγή και το μάθημα των καλλιτεχνικών στα δημοτικά σχολεία έναντι των μαθημάτων κατεύθυνσης στα οποία θα εξεταστεί ο μαθητής πανελλαδικά για την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο; Γιατί οι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων να καταδικάζονται στις μαθησιακές αδυναμίες τους, για να βιώσουν την αποτυχία περνώντας στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης; Εν τέλει, ποιος καταδικάζει τα παιδιά της μέσης και φτωχής Ελληνικής οικογένειας στην αμάθεια; Ποιος εγκλωβίζει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν με κάθε θυσία στις εσχατιές της Ελλάδας τη Β΄/θμια εκπαίδευση, αφού πρώτα αξιολογήθηκαν σ’ έναν ή και περισσότερους γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ; Ποια είναι η μέριμνα και ο σχεδιασμός για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς;